circuit zolder

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

circuit zolder

#1 Bericht door Vital »

Vandaag nog eens in Zolder op't circuit gaan rijden. Vorig jaar werd ik agressief verjaagd, dit keer op uitnodiging van enkele bukkers was het super! Het was redelijk rustig met naar schatting 200man op de baan waaronder 3 peletons. Om de hele avond snelste te blijven op de baan heb ik wel rondes aan 43 gemiddeld moeten trappen, afzien! Je gaat één peleton voorbij, ze komen in je wiel hangen en tegen de tijd dat ze goed en wel los zijn ben je het volgende peleton aan het inhalen en begint het weer van voren af aan waardoor je nooit kan recupereren, de niveauverschillen voel je ook serieus. Zelden zo hard getrapt met mn shockproof!
Echt een aanrader!!!
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: circuit zolder

#2 Bericht door Michael »

volgende keer wil ik ook wel eens meerijden.
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

jonathan

Re: circuit zolder

#3 Bericht door jonathan »

ik ook

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: circuit zolder

#4 Bericht door marini »

is er eigenlijk verlichting op zolder? en tot hoe laat mag je rijden?
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: circuit zolder

#5 Bericht door Edje »

circuit is inderdaad helemaal verlicht, k meen tot 10 uur maar ben niet zeker, hun website zal veel verraden denk ik ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

Re: circuit zolder

#6 Bericht door //M5 »

Vital schreef:Vandaag nog eens in Zolder op't circuit gaan rijden. Vorig jaar werd ik agressief verjaagd, dit keer op uitnodiging van enkele bukkers was het super! Het was redelijk rustig met naar schatting 200man op de baan waaronder 3 peletons. Om de hele avond snelste te blijven op de baan heb ik wel rondes aan 43 gemiddeld moeten trappen, afzien! Je gaat één peleton voorbij, ze komen in je wiel hangen en tegen de tijd dat ze goed en wel los zijn ben je het volgende peleton aan het inhalen en begint het weer van voren af aan waardoor je nooit kan recupereren, de niveauverschillen voel je ook serieus. Zelden zo hard getrapt met mn shockproof!
Echt een aanrader!!!
Ik wil zeker wel mee komen rijden, ofwel met de Cobrabikes lowracer, ofwel met de streamliner (zonder dak). Lijkt me de max!

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: circuit zolder

#7 Bericht door Michael »

ben deze zaterdag ( 30 oktober ) gaan rijden op het Circuit van Zolder. Het Circuit is te huur aan 50€/uur na onderhandelen hebben we zelfs een uur extra (gratis) gekregen. De uitbater van Zolder is zeker niet tegen ligfietsen of velomobielen het is de organizator die 's avonds de piste opensteld voor wieler toeristen, we moeten misschien eens samenleggen en het circuit huren.
Bijlagen
P1140903.JPG
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

Re: circuit zolder

#8 Bericht door //M5 »

Michael schreef:ben deze zaterdag ( 30 oktober ) gaan rijden op het Circuit van Zolder. Het Circuit is te huur aan 50€/uur na onderhandelen hebben we zelfs een uur extra (gratis) gekregen. De uitbater van Zolder is zeker niet tegen ligfietsen of velomobielen het is de organizator die 's avonds de piste opensteld voor wieler toeristen, we moeten misschien eens samenleggen en het circuit huren.
50 euro per uur? Ik las op hun site 2 euro (op dinsdag, woensdag en donderdag geloof ik). Is het dan omdat het in het weekend valt?

Laat maar weten wanneer je nog is gaat Michael, dan kom ik wel mee. (gsm 0472 10 55 68) of facebook: Peter Joossen

Gr, Peter

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: circuit zolder

#9 Bericht door Vital »

Neen, de organisator van het fietsgedeelte, Marc Wauters oud-renner, is zo bekrompen dat hij het vertikt om nog ligfietsers op de baan te laten nadat ik er een sessie heb gereden met de Shockproof en de peletons ver achter liet.
Maar we zouden blijkbaar wel toegelaten worden op maandagavond tussen de handbikers en rolstoelracers of hoe noem je dat?
Om eerlijk te zijn vind ik dit geen probleem, ik fiets liever tussen mindervaliden die karakter hebben, dan tussen een hoop omhooggevallen bukfietsers met vooroordelen. Het jammere van zo een groep "renners" is dat ze niet allemaal negatief zijn tegenover ligfietsen maar dat het diegene met de grootste bek zijn die de groepsgeest dicteren en de rest die volgt... Als je ze man-to-man spreekt blijken de meeste eigenlijk heel nieuwsgierig en geintresseerd te zijn. Ik denk dat de meesten onder ons wel verhalen kunnen vertellen over "ongepast" gedrag van bukfietsers tegenover ons. Het circuit Zolder zelf staat niet negatief tegenover ligfietsen/velomobielen maar zij organiseren de fietsavonden niet zelf, dat doet de wielersportschool o.l.v. Marc Wauters dus. :evil:
Happiness is not a destination, it is a way of life

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

Re: circuit zolder

#10 Bericht door //M5 »

Vital schreef:Neen, de organisator van het fietsgedeelte, Marc Wauters oud-renner, is zo bekrompen dat hij het vertikt om nog ligfietsers op de baan te laten nadat ik er een sessie heb gereden met de Shockproof en de peletons ver achter liet.
Maar we zouden blijkbaar wel toegelaten worden op maandagavond tussen de handbikers en rolstoelracers of hoe noem je dat?
Om eerlijk te zijn vind ik dit geen probleem, ik fiets liever tussen mindervaliden die karakter hebben, dan tussen een hoop omhooggevallen bukfietsers met vooroordelen. Het jammere van zo een groep "renners" is dat ze niet allemaal negatief zijn tegenover ligfietsen maar dat het diegene met de grootste bek zijn die de groepsgeest dicteren en de rest die volgt... Als je ze man-to-man spreekt blijken de meeste eigenlijk heel nieuwsgierig en geintresseerd te zijn. Ik denk dat de meesten onder ons wel verhalen kunnen vertellen over "ongepast" gedrag van bukfietsers tegenover ons. Het circuit Zolder zelf staat niet negatief tegenover ligfietsen/velomobielen maar zij organiseren de fietsavonden niet zelf, dat doet de wielersportschool o.l.v. Marc Wauters dus. :evil:
Tussen handbikers etc? Dat is toch niet verantwoord? Die snelheden verschillen toch enorm? Valt daar iets aan te doen? Ik kan me niet voorstellen dat je daar met je waw aan 55 km/u tussen rijdt..

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: circuit zolder

#11 Bericht door Wouter D »

die baan is zes meter breed, handbikers rijden over het algemeen treintjes, hooguit in dubbele file, dan heb je nog steeds drie meter om over tussen te laveren op een veilige manier, lijkt mij.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3873
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: circuit zolder

#12 Bericht door bicky »

Lekker crossen tussen andere fietsen zoals op "gents fietst"
Dan heb je mooi gevoel van snelheid. een behendigheidsparkoer met bewegende hindernissen :twisted:

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: circuit zolder

#13 Bericht door marini »

tis alleen jammer dat ik niet op maandagavond kan. :evil:
als we tijdens het weekend dus op zolder willen koersen kan dat voor een 100euro?(twee uur)
Moeten we zeker opnemen in de kalender voor volgend jaar.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: circuit zolder

#14 Bericht door rik »

marini schreef:tis alleen jammer dat ik niet op maandagavond kan. :evil:
als we tijdens het weekend dus op zolder willen koersen kan dat voor een 100euro?(twee uur)
Moeten we zeker opnemen in de kalender voor volgend jaar.
Volgens mij is het niet toegelaten om dan wedstrijden te organiseren, maar ik geef toe dat ik daar niet 100% zeker van ben. Best even nagaan denk ik dan. :wink:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: circuit zolder

#15 Bericht door marini »

kan je eens informeren als je nog eens op zaterdag rijdt of we de piste voor een uur kunnen afhuren en een wedstrijdje organiseren?
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Plaats reactie