tom

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

mezelf ff voorstellen

#1 Bericht door tom »

Hallo Allemaal,

Ik ben ook een nieuweling en nog groen achter mijn oren. Of anders gezegd nog met weke knietjes.

Ik ben 36 j, gelukkig nog vrijgezel en wens dat zo te houden.
Ik ben eerder een rustige van karakter en met cookies vanuit vreemde culturen maar voor het merendeel toch Belg. Die psychologische cookies maken soms dat ik iets anders reageer en soms andere levensvisies heb. Door mijn vader zijn beroepsactiviteiten ben ik op 3 continenten opgegroeid.

Ik woon in Itegem. Dat is een klein deelgemeenteke ten noorden van Heist-Op-Den-Berg. H O/D B ligt halfweg tussen Aarschot en Lier.
Dichtstbijzijnde fietsknooppunt is 42 (Hulshout) op de kaarten 1, 2 en 3 van Antwerpen. Itegem ligt ten westen van Hulshout, wat onder de racefanaten onder jullie gekend is voor zijn 350m wielerpiste.

Ik was vroeger nooit een fietser maar een windsurfer met als specialiteit Speedseasurf, maar ben dat beu geworden na 21 jaar surfen.
Vorig jaar heb ik in juli een Baron besteld en die pas eind oktober bekomen omdat ik die in metalic-blue wou. In het najaar heb ik er maar weinig mee gereden op de Berg & Nete –route en in de Westhoek.
Sinds 2 januari doe ik er nu mijn woon-werk-route mee, waardoor ik nu +/- 300 km/maand rij.
Eind deze maand zal ik de eerste 1000 km vieren met de aankoop van fietsschoenen en dergelijke.

Ik heb dus nog heel veel km-tjes te oefenen voor ik jullie zal kunnen volgen. Nu rij ik nog veel te traag om met jullie mee routes te kunnen doen.

Indien ik voor augustus niet van werk verander, ga ik naar het WK van Allegre zien. En een beetje gaan trappelen in het zuiden. Mijn ouders wonen daar niet te ver vandaan (schat op zo een 150 km van Allegre).
Zijn er nog leden die naar dat WK gaan?
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#2 Bericht door Jan.E »

Hallo, welkom, ik moet zeggen, ge rijdt meer met uwe ligfiets dan ikzelf. Wat de tourtochten aangaat, daar zou ik me maar niet teveel zorgen in maken. Over het WK in Frankrijk, daarover staat hier al een en het ander beschreven. Er gaat zeker volk van hier naartoe, sommigen maken er zelfs een weekje vakantie van.

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#3 Bericht door tom »

Jan.E schreef:Hallo, welkom, ik moet zeggen, ge rijdt meer met uwe ligfiets dan ikzelf. Wat de tourtochten aangaat, daar zou ik me maar niet teveel zorgen in maken. Over het WK in Frankrijk, daarover staat hier al een en het ander beschreven. Er gaat zeker volk van hier naartoe, sommigen maken er zelfs een weekje vakantie van.
Bedankt Jan voor de begroeting.

Toch denk ik dat tourtochten met jullie anciens nog niet voor mijn zijn, want ik ben nog niet gewend aan tientallen km’s. Als ik al eens een klein tochtje doe van 20 a 30 km, dan voel ik dat nog dagen in mijn knieën. Mijn woon/werk-afstand is slechts 7,15 km. Daarbij moet ik via H O/D B-centrum, dus met een stuk bergop, maar voor de rest is de streek hier wel zo plat als een biljarttafel. Ik doe die woon/werk-afstand aan slechts een gemiddelde van 21 km/h, zonder SPD weliswaar. Een fietsende collega van me heeft me verteld dat met SPD rijden ongeveer 25% sneller is. Zal zien wat dat voor mij opbrengt komende maand.

Naar Zuid-Frankrijk ga ik wel voor wat langer dan een weekend. J Maar ik heb daar dan wel een zeer goedkoop verblijf hé bij mijn ouders. Liefst zou ik voor 3 weken willen gaan. Ik zou wel graag een reisgenoot willen om niet alleen die 1100 km met mijn bestelwagentje te moeten rijden. In mijn Opel Combo kan er wel meer dan 1 ligfiets in. Mijn Ouders wonen in Quissac. Als je een driehoek maakt op kaart met als punten Nîmes, Montpellier en Allès ; dan ligt Quissac daar midden in. Quissac ligt aan de voetheuvels van de Sévenne. Tussen de Sévenne en de kust zijn de heuvels nog doenbaar. De streek is daar al bergachtig te noemen rond Quissac naar Belgische normen. Het is een prachtige streek, maar het kan daar in augustus wel zeer heet worden (35 a 40 °C).
Maar in de Sévenne zelf is het voor mij niet te doen. De Sévenne is een berglandschap met haarspeldbochten voor de rasechte bergklimmers. Wat ze daar in de Sévenne ‘des collines’ noemen, dat noemen wij hier bergen. Hoogteverschillen van wel meer dan 200m. Dus is de muur van Geraardsbergen er niets tegen.
In de Sévenne kan het regelmatig eens stortregenen naar tropische normen, maar de streek van Quissac heeft bijna nooit één druppel. Mijn vader meet in zijn pluviometer op een heel jaar samengeteld slechts 10 a 15 cm.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gast

#4 Bericht door Gast »

tom schreef:Ik doe die woon/werk-afstand aan slechts een gemiddelde van 21 km/h, zonder SPD weliswaar. Een fietsende collega van me heeft me verteld dat met SPD rijden ongeveer 25% sneller is. Zal zien wat dat voor mij opbrengt komende maand.
Dag tom,

Als je zere knieën hebt, dan trap je misschien wat te zwaar. Of is de lengte naar de trappers niet goed ingesteld. Ik rij een jaar met een Flevo Trike (opgekochte zelfbouw), waar ik in het begin last had van de bovenbenen en soms de knieën (wegens kantelend sturen).

Betreft klik-pedalen, daar kan je mee uit de startblokken vertrekken al liggend in je zadel, waarbij een wielrenner zijn achterwerk moet tillen :P
Je kan duwen en trekken tegelijk, en als je losjes kleiner trapt, maak je cirkels zodat je pedalen volgen. Voelt wel anders aan. Nadeel, op tijd uitklikken als je een noodstop moet maken. Dat moet je zeker kunnen als je klikkers wilt. Op m'n flevo-trike staan klikpedalen, wat a) het sturen verbetert b) ik niet hoef los te klikken want ik sta stabiel op drie wielen.

Ahem ja, nu met de aankoop van een Fast FWD deelbare lowracer, gaik dus veel moeten oefenen eer ik er klikpedalen op steek. Daar heb ik vandaag 30 KM mee gedaan. De laatste 10 KM waren vandaag: 2x op m'n zij gevallen (was cirkels en bochten aan het oefenen), en jawel: Het gat van de vorige val heeft nu dienst gedaan voor een tweede bloedende knie blessure. Stak m'n arm uit om naar links te draaien (proberen hé, zonder auto's in de buurt), dan slingeren en pardoef .... daar lag ik weer ...

Betreft snelheid, het kleinste verzet op de racer geeft me al 22 Km/U als ik relax trap, sneller trappen voert de snelheid al op tegen de 25 a 26 KM/U. Zonder kliks, met kliks gaat het hoger liggen, en minder gevaarlijk als je snel rondtrapt.

Vooruit, je hebt het enige ligfiets forum ontdekt in België :)

Itegem, ben ik vroeger wel eens gepasseerd naar m'n werk (met de wagen).

Peter

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#5 Bericht door tom »

Dag tom,

Als je zere knieën hebt, dan trap je misschien wat te zwaar. Of is de lengte naar de trappers niet goed ingesteld.
Hallo Peter,

De eerste 300 km maakte ik idd de beginnersfout van veel te hard te trappelen aan een te lage cadans.

Standaard stond er al een CC-ST200 op. Maar dat is een computerke voor slechts 1 wielsensor. Gezien die duurdere computerkes met cadans de eigenschap hebben van te veel op dat klein schermke te hebben, waardoor het moeilijk leesbaar wordt, heb ik in de kerstvakantie besloten van een 2e bij te plaatsen. Toen heb ik dan een Velo 7 bijgeplaatst die ik als “cadanscomputerke” gebruik. Je zult zeggen dat een velo 7 geen cadansuitlezing heeft, maar dat gaat zenne. Had zoiets gezien op het fietske van Tim Biesemans zijn vader. Daar staat een velo 5 op als “cadanscomputerke”. Na een bekke nadenken was de oplossing evident. Door de bandomtrek in te stellen op 208 cm, krijg je dan bij 80 omw/min een snelheidsuitlezing van 10,0 km/h en bij 90 omw/min een snelheidsuitlezing van 11,2 km/h. Sinds 2 januari beschouw ik 10,0 als mijn ondergrens, waarbij ik dan naar een lagere versnelling ga. En 11,0 beschouw ik als mijn bovengrens om dan naar een hogere versnelling te gaan. Mijn streefdoel is steeds 10,6 ( = 85 omw/min).

Sinds ik dit toepas is het al iets gebeterd met mijn knieën. Voordien was het een stuk erger. Ofwel is de lengte-instelling niet goed zoals jij zegt of ik heb gewoon te zwakke knietjes. Of wat ook mogelijk is dat ik mijn knietjes al versleten heb met speedsurf. :(

Speedsurf is een sport dat gekend is om schadelijk te zijn voor de knieën en ik heb het 11 jaar gedaan. Ik weet er mijn sporten wel uit te kiezen. :D
Wat zal het volgende zijn? Slalomskiën? :D

Ik hoop dat het iets zal verbeteren met SPD. Op mijn Baron staan combinatiepedalen, waarvan ik nog steeds de zijde gebruik voor gewone schoenen. Binnenkort zal ik de SPD-zijde beginnen gebruiken. Maar mezelf kennende zal dat denk ik eerder resulteren in sneller rijden. Ik ben altijd een bekke een doelenmens geweest. Ik wil meer snelheid! :D
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
PatrickW
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 15 jan 2006, 22:16
Fiets: Challenge Focus Sport
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

#6 Bericht door PatrickW »

Dag Tom en welkom.
Kijk hier: http://www.tdp-pedals.com/start.asp eens voor uw knieprobleem. Deze url heb ik zelf hier ergens op het forum gevonden onder hoofstuk fysiek of zo. Moest ik zelf knieproblemen ondervinden dan zou ik zeker sterk overwegen om deze pedalen/schoenen aan te schaffen.
Good luck.
PatrickW

Gebruikersavatar
fred101060
kmvreter v/d maand
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
Locatie: purmerend
Contacteer:

welkom

#7 Bericht door fred101060 »

Wees welkom hier Tom.

De meeste hier op dit forrum zijn prettig gestoord ikzelf denk ik het meeste. Hoezo zal je denken nou met zo'n 23000 km per jaar met een velomobiel dan ben je volgens mij goed gestoord, dus ps maar op dat je dat niet wordt. En dan dat paradijs waar je ouders wonen maar 12 mm neerlslag per jaar lijkt mij heerlijkwat doe ik hier nog in dat koude en natte Purmerend?

Amaai hoop je een keer te spreken met een treffen of op CV dit jaar.

Groet van Fred.
www.kingstar.nl
mijn sponsor

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#8 Bericht door marksje »

Hoi tom,

De knietjes zijn voor veel ligfietsers een probleem en ook voor mij.
Ik heb van die TDP pedaaltjes gemonteerd en dat helpt wel (de druk is beter verdeeld in de knie) maar nog belangrijker is de perfecte trapafstand vinden. Ik zou zeggen proberen en proberen en nog eens proberen.

die pedalen staan hier afgebeeld
http://gentseliggers.net/forum/download.php?id=851
http://gentseliggers.net/forum/download.php?id=852
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

nestrefleple

#9 Bericht door tom »

Bedankt Patrick en Mark voor de info.
Ga het voorlopig toch met SPD proberen. Die pedalen heb ik al. Indien ik alsnog over moet op TDP dan kan ik toch nog die plaatjes aan mijn schoenen doen hé. Eén van mijn buren is zowat ne flandrien die voor een team fietst op gewone coursefietskes. Volgens hem is de afstand niet goed. Hij zegt dat ik mijn benen te ver moet strekken. Zal dat dit weekend is een cm inkorten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Amaaaaaj Fred! 23’000 km. Goe bezig gij! Ik zal al blij zijn als ik in mijn eerste jaar de 5’000 haal. En over zottigheid gesproken denk ik dat ik u overtref. Ik heb nog maar net een andere auto gekocht op maat van mijn fiets. In plaats van weer een Corsa te kopen, heb ik nu een Combo gekocht. Van dat Corsaatje heb ik in de kerstvakantie helaas een corseetje gemaakt. :) 15 jaar nooit een accident gereden en dan ineens: blij dat ik glij.
In mijn beroepsleven ben ik nog zotter. ik ben niet alleen algemeentechnicus maar daar ook nog eens de enige vakbondsman in de B-shift (= 40% van het personeel). En aan de lijst van de valse aantijgingen van de bazekes, weet ik dat ik syndicaal goe bezig ben hahahahahahahahaaaa
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

Enkele vragen

#10 Bericht door tom »

Hallo Allemaal,
Ik heb enkele vragen!

Mij is me gezegd dat als je uw fiets gebruikt voor je woon/werk-verkeer dat je:
- 7.5 €cent/km (3Fr/km) krijgt van de werkgever, ongeacht het aantal km’s (UITZONDERING! bij staatsambtenaren max 15 km). Dit weet ik syndicaal als ervaren vakbondsman!
- Fiscaal kun je dan nog eens 7.5 €cent/km terugkrijgen als je de nodige documenten toevoegt aan je belastingsbrief.
- Je fiets afschrijven op 3 jaar en daar bij het jaarlijks inbrengbaar gedeelte voor 70% vermindering op je belastbaar inkomen inbrengen. (De staat gaat er namelijk van uit dat je die fiets voor 70% gebruikt voor woon/werk-verkeer en 30% voor vrijetijdsbesteding).
- Je valhelm kunt afschrijven zoals voorvermeld op 2 jaar.
- Ge jaarlijks zoals voorvermeld kunt afschrijven: 1 winteroutfit en 1 zomeroutfit.
- En tenslotte je onderhoudsonkosten (ketting, kamwielen, banden, …enz), eveneens kunt inbrengen zoals voorvermeld.

Vragen:
- Klopt dit allemaal en welke documenten moet ik daarvoor aan de belastingsbrief toevoegen? Waar bekom ik die documenten? Ik vermoed bij de werkgever zeker + facturen van de fietsenmaker op mijn naam.
- Welke merken en modellen zijn de beste: fietsschoenen voor SPD, valhelm voor een lowracer met hoofdsteun, fietskleding, fietsregenkleding, …enz.

Ik ben ook op zoek naar de goede GPS die ik zowel op de fiets in alle weersomstandigheden kan gebruiken als in de auto.

- Merk? Model? Wat vinden jullie van de Quest van het merk Garmin?
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#11 Bericht door Luc Willaert »

Ik ben ambtenaar bij de Vlaamse Gemeenschap.

Wij krijgen 0.15 Euro (6 frank/km). Afstand onbeperkt. Ik dacht dat dat voor alle Belgische ambtenaren zo was.


Hoe je je fietsonkosten kan inbrengen in de belastingen weet ik niet. Tis toch moeilijk om boven je forfait te geraken, denk ik.

swa
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 17:52
Postcode: 2570
Locatie: Duffel
Contacteer:

#12 Bericht door swa »

Inderdaad; als ambtenaar krijg je (tot max. O,15€ belastingvrije) kilometervergoeding van je werkgever. Hij is dat echter niet verplicht te geven! Ook in privé-bedrijven is het al dan niet geven van een fietsvergoeding enkel en alleen de goodwill van "de baas", maar eveneens geld hier max. 0,15 belastingsvrij, hij MAG meer geven, maar dan moet dat bij de inkomstenbelasting aangegeven worden (ook de werkgever moet dat doen!). Je krijgt momenteel een forfait voor verplaatsingskosten, als je verkiest met bewezen kosten te werken ipv forfaitair, bedenk dan dat ge een deel afhankelijk zijt van uw belastingscontroleur, die deels beslist wat hij aanvaardbaar vind of niet.
In de praktijk blijkt de forfait dikwijls het eenvoudigste...
Wat betreft de GPS:
Ik heb nu gedurende enkele maanden de Garmin quest1, en dat is een geweldig toestel voor de allrounders. In de auto heb je gesproken navigatie en werking op autobatterij, op de fiets (of te voet) kom je er ook goed mee weg, maar ben je beperkt tot ongeveer 8 à 10 uur zonder opladen v/d batterijen. Het liggende model vind ik een voordeel tegenover bvb een map60(C) ofzo. Ik had er ook direct de externe antenne bijgekocht, voor gebruik in de mango, maar de praktijk leerde mij dat dit niet nodig is! In Nederland (Waypoint in Notter) kun je een setje kopen voor na-montage, zodat je ook op je fiets gesproken navigatie kan maken. Let wel, dit is enkel bij route's, niet bij tracks!
Voor de prijs (dec.2005) van 599€ krijg je de europese kaarten (op straatniveau) erbij, evenals de autohouder op 12 of 24V., en het nederlandstalige mapsource-programma, waarmee je op je PC routes kunt maken/bewerken. Tot hier toe ben ik er volledig tevreden over!
De quest2 heeft meer geheugen, maar de processor is niet aangepast, dus werkt hierdoor trager, en is bovendien een stuk duurder, als ik u was zou ik daar (voorlopig?) afblijven. Mogelijk komt er later firmware van Garmin dat deze handicap oplost. Succes met je keuze!

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

fiscale voordelen met fiets en keuze van GPS

#13 Bericht door tom »

Bedankt Luc en swa voor de info.

Ik leer iedere dag nog bij. Ik ben niet zo goed op de hoogte van ambtenarenstatuten gezien ik een syndicaal afgevaardigde ben voor arbeiders in de private sector. Zelfs daarvoor studeer ik nog steeds verder, want sociale arbeidswetgeving omvat zowat bijna een bibliotheek. Hahahahahhaa
Die 15km-regel wordt toegepast voor ambtenaren die voor stad Antwerpen werken. Het is dus voor mij nieuws te horen dat niet alle diensten en ministeries op dat punt gelijk zijn. Eigenlijk niet verwonderlijk! Ook in de private sectoren zijn er zoveeeeeeel verschillen tussen de diverse arbeidssectoren.
In het IPA (intern professioneel akkoord= een nationaal akkoord voor de private sectoren), wat dus boven de sectorakkoorden staat, staan echter wel enkele min.-bepalingen voor de private sectoren. Min. 7.5 €cent/km en max. 15 €cent/km. Idd een werkgever mag meer geven maar dan is dat een betaling in natura waarop nog belastingen moeten gehoffen worden. Uitzondering is als een WerkNemer elders wordt heen gestuurd vanuit de firma, dan is het 27.5 €cent/km. In het IPA is er een tabel waarin je ziet dat hoe verder je vandaan woont hoe minder je per km krijgt als je met de auto gaat. Met de fiets blijft dat steeds hetzelfde. Hierop weer een uitzondering voor WN’s die met de wagen komen van op een afstand groter dan 28 km vogelvlucht. Voor deze laatste geld de tabel ook, MAAR mits aangifte daarvan trekken ze terug op hun belastingen tot ze aan een vergoeding komen van 27.5 €cent/km. Doorgaans worden aan WN’s die ergens heen worden gestuurd reeds een transportvergoeding betaald door de WerkGever van 27.5 €cent/km.

Conclusies na een analyse van de IPA- transportvergoedingsregelingen:
- Als uw beroep er één is waarbij je veelvuldig ergens heen wordt gestuurd doe je dat best met de wagen.
- Als je ergens op een vaste locatie werkt en je woont er op meer dan 10 km vogelvlucht vandaan kun je beter met de fiets gaan.

Bij deze conclusievorming heb ik geen rekening gehouden met wat nog inbrengbaar is en afwijkende sectoriele akkoorden. Voor wat er allemaal inbrengbaar is voor fietsers zal ik eens de gerechtskundige dienst inschakelen van mijn vakbondscentrale, om het fijne er van te weten te komen voor de sectoren 100 en 218 (100 en 218 zijn min.bepalingen voor respectievelijk arbeiders en bedienden). Dit gaat wel wat TIJD in beslag nemen, want die dienst heeft zijn handen al meer dan vol met meer dringendere zaken. Maar ik maak daarbij als militant iets meer kans om de info te bekomen dan jullie gewone leden.

Ik heb die vragen eerst aan jullie gesteld omdat ik er van uit ging dat jullie dat al lang voor uzelf zouden uitgezocht hebben.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
swa bedankt voor de info over GPS.
Na mijn eigen vergelijkingsanalyse kwam de Quest1 er idd ook als de beste uit.
Ik stel me alleen de vraag of het compatibel is met de meeste routes die je al in gps-formaat kunt vinden op het net, want er zijn blijkbaar verschillende kaartensystemen en gps-formaten.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#14 Bericht door toy »

De tracks die je vind moet je omzetten naar routes voor een Quest

zie : http://www.gpscenter.be/forum/viewtopic.php?t=581

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

HPV-treffen op de wielerpiste in Hulshout op 26/03/06

#15 Bericht door tom »

TO ALL!

Wie van de Gentse Liggers zal aanwezig zijn op de meeting van HPV-treffen op de wielerpiste in Hulshout op 26/03/06?
Gezien ik er op slechts 7,13 km vandaan woon zal IK er heel zeker zijn.

Zou graag weten wie ik daar allemaal kan leren kennen.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Plaats reactie