Pagina 22 van 24

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: do 23 aug 2018, 12:31
door Helen
Ik heb Komoot in februari 2016 een keer getest, maar was er toen niet zo wild van. Ik gebruik nogal graag de functie van Google Maps om mijn ventje te droppen om eens rond te kijken (ook al zijn de beelden niet altijd zo recent).

Mijn "lakmoestest" is een route van bij me thuis naar mijn moeder in Antwerpen. Als de routeplanner me over de oude baan Mechelen-Antwerpen stuurt i.p.v. de fietsostrade wordt ie afgevoerd (Komoot dus, net nog eens getest). En als hij me richting Mechelen niet over het jaagpad stuurt, wordt ie ook afgevoerd (BRouter bv., die jaagpaden als offroad beschouwt)

Maar toch bedankt!

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: do 23 aug 2018, 13:01
door CapoJan
Uit nieuwsgierigheid: doorstaat openrouteservice jouw lakmoesproef?

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: do 23 aug 2018, 13:48
door Helen
CapoJan schreef: do 23 aug 2018, 13:01 Uit nieuwsgierigheid: doorstaat openrouteservice jouw lakmoesproef?
Hm, hij stond al in mijn bookmarks in het mapje "Routeplanners", ik heb hem dus ooit al bekeken (ook al weet mijn geheugen dat niet meer).

En dan de test: behoorlijk goed! Het is oké tot 2 km voor Mechelen, dan wil hij de grote baan op (ook al ligt er nog jaagpad). Vanaf Mechelen Nekkerspoel heeft hij nog 2 km nodig om de fietsostrade te vinden, maar dan is het oké.
In Hove verlaat hij de fietsostrade (dit is misschien wel een goed idee, want die laatste kms voor Antwerpen is het wel bagger. Misschien moet ik die route toch eens volgen!), maar da's zelfs nog beter dan Google Maps die er nog vroeger afgaat.

Elke routeplanner moet je natuurlijk leren kennen, maar ik ga openrouteservice toch een tweede kans geven. Dan moet ik wel van mijn ventje-drop-verslaving afgeraken :lol:

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: do 23 aug 2018, 14:17
door gentenoare
Testje gedaan met Komoot:
Mechelen -Antwerpen modus "racebike": via steenweg
Mechelen - Antwerpen modus "bike touring": via fietsostrade

Voor Leuven Brussel gelijkaardig

met race krijg je de kortste weg denk ik
dus de modus veranderen naar bike touring kan de oplossing bieden en een beter keuze zijn voor de velomobiel

kasseien en gravel krijg je dan in principe niet (die komen erbij als "gravel bike" selecteert

Waar je zelf goed de weg kent, ben je idd altijd beter af met je eigen kennis dan met een routeplanner.

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: do 23 aug 2018, 16:38
door Helen
Ha inderdaad! Had ik niet verwacht. Ook racefietsers hebben niet graag rode lichten...
Merci, ik zal zien of ik de moed vind om een nieuwe routeplanner te leren kennen :-?

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: za 15 sep 2018, 14:24
door Helen
Na bijna drie jaar velomobiel-only ben ik overstag gegaan voor een tweewieler!
Ik heb nu twee ligfietsen 8)

(of moet ik zeggen, had? :?
Meer op https://bmwaw.blogspot.com/2018/09/aant ... bbeld.html)

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: zo 16 sep 2018, 18:18
door Wouter D
Uw dochter en haar vriend zijn eraan voor de moeite. Die ligfiets krijg je niet meer weggepraat.
Veel plezier. Nu de papa nog 😂

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: ma 17 sep 2018, 22:08
door bicky
ja Helen, die ligfiets ben je kwijt.
je zal best uitkijken naar een ligfiets voor jezelf.
en een trike voor je man.

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: ma 17 sep 2018, 22:51
door Helen
Oei oei! Dat nooit. Vergeet niet, mijn man is een échte man, die rijden niet onnozel met hun benen omhoog :roll:

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: di 18 sep 2018, 5:48
door Ares
Helen schreef:Oei oei! Dat nooit. Vergeet niet, mijn man is een échte man, die rijden niet onnozel met hun benen omhoog :roll:
Bij deze weten we het hé, pseudo mannen AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk


Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: di 18 sep 2018, 18:20
door Wouter D
Echte mannen weten wat goed is voor hun, echte venten daarentegen....

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: di 18 sep 2018, 19:14
door Helen
Tja, ik krijg hem voorlopig niet overtuigd. Maar intussen zijn er toch al 2 ligfietsen in huis 8)
Ik drijf toch wel stillekes mijn zin door :twisted:

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: do 20 sep 2018, 7:11
door bicky
Helen schreef: ma 17 sep 2018, 22:51 Oei oei! Dat nooit. Vergeet niet, mijn man is een échte man, die rijden niet onnozel met hun benen omhoog :roll:
met de benen omhoog is inderdaad onnozel. met de benen vooruit is slim en voor de echte mannen :D

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: za 15 jun 2019, 12:13
door Helen
Met de nieuwe WAW's van Thomas en Bart, begint het bij mij ook te kriebelen om mijn geliefde BMWAW te vervangen door een familielid met achtervering (Tanx to mijn woonwerkroute).

Omdat mijn WAW toch al een serieuze lengte heeft (en ik onhandig ben bij het manoevreren) overweeg ik een korte neus. De opmerking van Brecht (via Bart) doet me nu twijfelen:
Bart86 schreef: do 02 mei 2019, 19:14Ik heb getwijfeld over de korte neus. Heb puur om esthetische redenen voor de standaard neus gekozen.
Door de luchtvering (achteraan) is de staart wat langer en zou een korte neus minder mooi ogen. (mening van Brecht)
Omdat de keuze van de neus voor mij puur esthetisch was, ben ik Brecht hierin gevolgd.
Ik heb dan maar virtuele plastische chirurgie toegepast, en afgaande op de maten van de website van Katanga de neus verkort en de staart verlengd. Even wennen. Wat vinden jullie ervan?

a) onaanvaardbaar
b) minder mooi maar doenbaar
c) whatever. als het goed rijdt, waarom niet?
d) ik zie geen verschil
shorter nose and longer tail best - small.jpg
Ik heb expres de originele foto er niet bijgezet, kwestie van geen directe vergelijking te maken, maar de GGW (genetisch gemodificeerde WAW) op zich te bekijken.

Re: Helen - WAW 201

Geplaatst: za 15 jun 2019, 14:47
door Bart86
Helen schreef: za 15 jun 2019, 12:13
BMWAW.JPG
Ik vind het best wel iets hebben.
Als jij weer reclame op je WAW laat zetten, kan dat ook weer een ander beeld geven. Hij zou optisch verlengd/verkort kunnen worden.
Met de Wasp-kleurstelling (mocht dit nog een keuze zou zijn), zou het er wellicht beter uitzien dan eentje in één enkele kleur.

WAW Wasp.JPG
Het lijkt me - in uw geval - vooral een praktische keuze, en minder een esthetische keuze.
De korte neus is korter en dus eenvoudiger om mee te manoeuvreren, en te stallen.
Een voetengat is er dan niet, maar kan op vraag wel voorzien worden.

Doen wat iedereen doet is ook maar saai :D