Wedstrijdrijders

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: Wedstrijdrijders

#16 Bericht door marini »

Bicky, er zijn genoeg rijders die hun fiets niet ombouwen om een wedstrijd te rijden hoor, de traagste rijd iets van een 35km/h kruissnelheid, ik betwijfel of je die niet kan volgen, je kan beter nu al een wedstrijd meerijden met het materiaal dat je hebt, als je dan iets leuks tegenkomt kan je dat aanschaffen om volgende keer sneller te gaan.
Banden zijn geen ramp om te vervangen denk ik, durano's rijden in de zomer leuker dan marathons denk ik.

G
familiefeest roept nu echt wel
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Wedstrijdrijders

#17 Bericht door Luc Willaert »

bicky schreef:
Ik heb soms het gevoel dat er veel liggers zijn die misschien wel goesting hebben om een wedstrijd te rijden maar schrik hebben om zich belachelijk te maken ofzo
Om op het oorspronkelijke bericht terug te komen.
Zo een wedstrijd rijden wil ik ook wel proberen.
Maar een paar dingen houden me tegen.
- Mijn fiets is een lowracer zephyr maar niet uitgerust om snel te rijden maar eerder voor woonwerkverkeer.
En kosten doe ik niet graag voor 1 wedstrijd. (nieuwe banden)
- Zal ik mij niet belachelijk maken?
- de afstand naar de meeste wedstrijden is ver vanuit vlaanderen. 100km is het max dat ik wil rijden voor een wedstrijd.
Misschien kom ik naar brugge. Maar die dag is momenteel niet vrij (ik doe mijn best)
Van die snelle of trage fietsen moet je je allemaal niks van aantrekken.
rij gewoon je eigen snelheid.
Ik rij een paar wedstrijden per jaar, soms met de mango, soms met de tandem. Ik weet op voorhand dat ik altijd 1 van de laatste zal zijn. Maar ik amuseer mij ermee.
Op zo'n wedstrijd wordt niemand belachelijk gemaakt, iedereen rijdt voor wat hij waard is.

Als er wat meer tragere rijders (schuld van de tragere fietsen natuurlijk :D ) meerijden kunnen die ook onder elkaar een strijd houden. Nu heb je ook verschillende snelheidsgroepjes.

Als je een paar keer meerijd met je woonwerkverkeerfiets zal je vlug genoeg weten of het voor jouw plezant genoeg is om te investeren in een wedstrijdfiets.

De wedstrijden in Oostende, Brugge en Wilrijk liggen voor ons West-Vlamingen op aanvaardbare afstand. Hulshout en Peer zijn inderdaad heel ver, maar soms kan er wel samen gereden worden.

Hoe meer West-Vlamingen er meerijden, hoe meer wedstrijden we naar hier kunnen krijgen.


Luc - zal in Brugge met 3 Willaertjes aan de start staan, dus in het familieklassement zullen we wel hoog eindigen

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

Re: Wedstrijdrijders

#18 Bericht door marini »

ik beaam luc in zijn visie voor wedstrijden,
voor de wedstrijd is het altijd afwachten wie je concurrent zal worden,
sommigen starten wel snel maar zakken dan ook snel af om dikwijls terug ingehaald en zelf gedubbeld te worden.
is er voor iedereen wel een uitdaging en ieder rijder heeft zijn doel al dan niet al gekozen.
Uitrijden is al een mooie en de volgende keer zal hij ongetwijfeld sneller willen gaan dan de andere....
tot binnenkort dus.... 8)
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: Wedstrijdrijders

#19 Bericht door skywise »

En wedstrijdfietsen kan je ook altijd eens lenen (voor zover je dan wel niet de wedstrijd wint van diegene van wie je de fiets leent :lol: ).

@Luc: welke fiets heeft Iris gekozen? De lowracer van Teun of de Taifun van Anthony?
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Wedstrijdrijders

#20 Bericht door Luc Willaert »

skywise schreef:En wedstrijdfietsen kan je ook altijd eens lenen (voor zover je dan wel niet de wedstrijd wint van diegene van wie je de fiets leent :lol: ).

@Luc: welke fiets heeft Iris gekozen? De lowracer van Teun of de Taifun van Anthony?
De fiets van Teun is niet tot in Hamme geraakt, dus ik heb de tai meegenomeen. Ze was in ieder geval onder de indruk. ze is nu voor een week naar Spanje en daarna beginnen we te trainen op de piste in oostende.

Luc - Bedankt in ieder geval voor het gebruik van de fiets

Plaats reactie