vizie na velomobielweekend
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
vizie na velomobielweekend
ik zat me even af te vragen welke velomobiel het nu zou halen tegen de rest van de geteste modellen, vandaar deze poll.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
Persoonlijk vind ik de Limit met kop en schouders bovensteken maar hij is helaas niet meer nieuw te verkrijgen en de 2de hands zijn duur als die er al zijn Daarom gaat mijn keuze naar de Mango omdat ie wendbaarder is dan WAW of Quest en de snelheid van de Mango zit wel snor.
Groeten - zwarte hurri - Wim
Groeten - zwarte hurri - Wim
- wim
- Site Admin
- Berichten: 234
- Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
- Postcode: 2930
- Fiets: M5 low racer
- Locatie: België
- Contacteer:
Velomobielen testweekend
Hier ook nog interessante bericht gezien
http://groups.yahoo.com/group/ligfiets/message/33455
Kopie bericht
From: Bruno Van den Bussche <brunovdb@w...>
Date: Thu Sep 18, 2003 8:59 pm
Subject: Re: verschil velomobielen (WAW, Versatile, Mango)
Ik ben zondagmiddag ook een uurtje komen proefrijden te Gent met de
'monsters'. Een tof initiatief, Dries!
Met mijn 1,81 m kon ik net in de blauwe WAW. Een zeer prettige
besturing. Misschien moeten ze de versatile ook wat indirecter qua
besturing maken. (Is die directe besturing van de versatile de reden
dat het gele testmodel overkop is gegaan? ...en ze dus niet in Gent
verschenen...???) Boven de 30 per uur krijg je bij de minste aanraking
van het stuur een uitslag bij de versatile.
Om Wouter gerust te stellen: de versatile is veel ruimer. Je zal dus
niet onmiddellijk op dieet moeten Wouter.
In de versatile kan iedereen in, hij is groot genoeg, zelfs voor
boomlange mensen.
Twee punten die mij (en andere testrijders ter plaatse) stoorden bij de
'Gentse' velomobielen: 1. het in- en uitstappen. 2. het zicht op de
weg. Het is te hopen dat bij een volgend testweekend de versatile van
de partij is want de verschillen zijn groot. Je zwaait de kap open en
stapt gemakkelijk in en je zicht op de weg gaat tot vlak voor de
velomobiel . Door de spiegels (je moet er toch mee in het verkeer) heb
je zicht op achterkomende auto's.
De WAW is echt op snelheid gemaakt; Frederik V.d.Walle vertelde mij dat
hij al dacht aan een meer op het grote publiek gerichte velomobiel:
meer comfort dus.
De Mango reed op dat parcours met zijn vele bochten en regelmatig
optrekken erg leuk. Toch maakt hij iets te veel lawaai en heeft hij de
hierboven aangehaalde minpunten. Maar we staan toch maar aan het begin
van het nieuw tijdperk der velomobielen. We weten dat er een groot
verschil is tussen de ligfietsen van begin jaren 90 en nu. Zo zal het
ook met de velomobielen gaan. Ik ben benieuwd in welke richting we
evolueren. Ik bewonder de mensen die zulke prachtige voertuigen op de
wereld zetten !
Groetjes, Bruno.
http://groups.yahoo.com/group/ligfiets/message/33455
Kopie bericht
From: Bruno Van den Bussche <brunovdb@w...>
Date: Thu Sep 18, 2003 8:59 pm
Subject: Re: verschil velomobielen (WAW, Versatile, Mango)
Ik ben zondagmiddag ook een uurtje komen proefrijden te Gent met de
'monsters'. Een tof initiatief, Dries!
Met mijn 1,81 m kon ik net in de blauwe WAW. Een zeer prettige
besturing. Misschien moeten ze de versatile ook wat indirecter qua
besturing maken. (Is die directe besturing van de versatile de reden
dat het gele testmodel overkop is gegaan? ...en ze dus niet in Gent
verschenen...???) Boven de 30 per uur krijg je bij de minste aanraking
van het stuur een uitslag bij de versatile.
Om Wouter gerust te stellen: de versatile is veel ruimer. Je zal dus
niet onmiddellijk op dieet moeten Wouter.
In de versatile kan iedereen in, hij is groot genoeg, zelfs voor
boomlange mensen.
Twee punten die mij (en andere testrijders ter plaatse) stoorden bij de
'Gentse' velomobielen: 1. het in- en uitstappen. 2. het zicht op de
weg. Het is te hopen dat bij een volgend testweekend de versatile van
de partij is want de verschillen zijn groot. Je zwaait de kap open en
stapt gemakkelijk in en je zicht op de weg gaat tot vlak voor de
velomobiel . Door de spiegels (je moet er toch mee in het verkeer) heb
je zicht op achterkomende auto's.
De WAW is echt op snelheid gemaakt; Frederik V.d.Walle vertelde mij dat
hij al dacht aan een meer op het grote publiek gerichte velomobiel:
meer comfort dus.
De Mango reed op dat parcours met zijn vele bochten en regelmatig
optrekken erg leuk. Toch maakt hij iets te veel lawaai en heeft hij de
hierboven aangehaalde minpunten. Maar we staan toch maar aan het begin
van het nieuw tijdperk der velomobielen. We weten dat er een groot
verschil is tussen de ligfietsen van begin jaren 90 en nu. Zo zal het
ook met de velomobielen gaan. Ik ben benieuwd in welke richting we
evolueren. Ik bewonder de mensen die zulke prachtige voertuigen op de
wereld zetten !
Groetjes, Bruno.
Wim Willems
-
- Junior
- Berichten: 52
- Lid geworden op: wo 15 okt 2003, 14:38
- Postcode: 2920
- Locatie: Kalmthout
- Contacteer:
Alleweder met glans
Ik weet wat voor velomobiel ik wil hebben en heb er reeds enkele kunnen afschrijven. Ik wel geen racemodel, wel comfortabel toeren en een korte draaicirkel. Vul dit aan met het feit dat ik veel wil kunnen zien en de enige die nog voldoet is de alleweder.
Ik had nog nooit in een velomobiel gezeten, maar het viel zeker goed mee, enkel even wennen aan de snelheid in de bochten
Ik vind het spijtig dat de versatile niet kon komen, maar misschien heeft me dat veel geld bespaard Ik heb er op CV even in gezeten en was zeer tevreden over het zicht dat je hebt en de ruimte binnenin.
Misschien volgend jaar
Koen
Ik had nog nooit in een velomobiel gezeten, maar het viel zeker goed mee, enkel even wennen aan de snelheid in de bochten
Ik vind het spijtig dat de versatile niet kon komen, maar misschien heeft me dat veel geld bespaard Ik heb er op CV even in gezeten en was zeer tevreden over het zicht dat je hebt en de ruimte binnenin.
Misschien volgend jaar
Koen
- wost
- the travelling cook
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
- Postcode: 9220
- Fiets: Velo-de-Ville
- Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
- Contacteer:
Re: Alleweder met glans
Voor mij idem de alleweder is qua gebruiksgemak de beste en ook qua binnenbreedte en instappen. Je koopt toch ook geen auto waar je langs het zonnedak inmoetspinnekopje schreef:de enige die nog voldoet is de alleweder.
Koen
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.