Gent-Roche-à-Frène (bij Durbuy)-Gent

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1330
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Gent-Roche-à-Frène (bij Durbuy)-Gent

#1 Bericht door Brechtix »

Kan iemand me helpen een route op te stellen voor deze tocht? Normaal gezien trek ik gewoon een rechte lijn op de kaart en ga dan dwars-door-alles van A naar B, maar nu voert die lijn door Brussel, Charleroi en Luik, slik. Het is via de autostrade 200 km naar R-à-F. Ik zou die op anderhalve dag moeten kunnen afleggen. Een wijde boog rond Brussel, Ch & Luik wordt dus moeilijk.

Het ware misschien de moment om eens een GPS te lenen van iemand zodat ik een idee krijg van het gebruik hiervan. Ik loop nog altijd te twijfelen of ik er één zou kopen: een ad hoc Garmin/Magellan ga ik te weinig gebruiken, een PDA heb ik toch nodig maar ik vrees dat de batterijen dan niet lang genoeg gaan meegaan.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

Voor een pda systeem zijn moie laadsysteemkes te vinden op zonne energie, een gemiddelde PDA houd het 8 uur uit,
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1330
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#3 Bericht door Brechtix »

Edje schreef:Voor een pda systeem zijn moie laadsysteemkes te vinden op zonne energie, een gemiddelde PDA houd het 8 uur uit,
Met de gps muis erbij?
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#4 Bericht door Edje »

die muis moet je ook nog eten geven :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Koen
Junior
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 12 nov 2003, 12:08
Postcode: 2000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Antwaarpen
Contacteer:

Re: Gent-Roche-à-Frène (bij Durbuy)-Gent

#5 Bericht door Koen »

Brechtix schreef:Kan iemand me helpen een route op te stellen voor deze tocht? Normaal gezien trek ik gewoon een rechte lijn op de kaart en ga dan dwars-door-alles van A naar B, maar nu voert die lijn door Brussel, Charleroi en Luik, slik. Het is via de autostrade 200 km naar R-à-F. Ik zou die op anderhalve dag moeten kunnen afleggen. Een wijde boog rond Brussel, Ch & Luik wordt dus moeilijk.
Ik heb effe kort op de kaart gekeken, en mijn eerste optie zou dit zijn:
Gent - Mechelen: Geen idee van fietroutes daartussen, maar uw rechte-lijn-methode lijkt me ok.
Mechelen - Leuven: sjeezen langs 't kanaal
Leuven - Hoegaarden: Binnendoor langs Haasrode, Bierbeek, Meldert
Hoegaarden - Eghezée: De RAVeL route richting Namen, super fietspad!
Eghezé - Roche: In Andenne of Huy de Maas over en van daar weer lekker binnendoor.

Veel plezier met je tocht alleszins!
Brechtix schreef:Het ware misschien de moment om eens een GPS te lenen van iemand zodat ik een idee krijg van het gebruik hiervan. Ik loop nog altijd te twijfelen of ik er één zou kopen: een ad hoc Garmin/Magellan ga ik te weinig gebruiken, een PDA heb ik toch nodig maar ik vrees dat de batterijen dan niet lang genoeg gaan meegaan.
Ze verkopen morgen in de LIDL een PDA-GPS-systeem-in-één:
http://www.lidl.be/be/index.nsf/pages/c ... 0628.index
http://www.lidl.be/be/index.nsf/pages/c ... tiesysteem

Koen
Laatst gewijzigd door Koen op ma 27 jun 2005, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#6 Bericht door Edje »

Brechtix, Misschien een tip zie link:

http://www.lidl.be/be/index.nsf/pages/c ... tiesysteem

Palmtop +gps systeem 376 €
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Koen
Junior
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 12 nov 2003, 12:08
Postcode: 2000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Antwaarpen
Contacteer:

#7 Bericht door Koen »

Was edje me net voor terwijl ik die link ertussen flikkerde...

;-)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#8 Bericht door Edje »

Heb lang niet kunne lopen, daarmee dat ik nu zo snel ben he, moet mijn schade inhalen :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gerwin
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: za 14 mei 2005, 14:33
Postcode: 2940
Fiets: Blauwe Orca
Locatie: Hoevenen
Contacteer:

#9 Bericht door Gerwin »

Voor het stukje Leuven - Hoegaerden:
Hier is er ook een knappe LF voor te rijden, loopt via de campus in Heverlee en dan door de bossen tot Hoegaarden. Daar kan je de mountainbikers eens verbazen !!

In Hoegaarden kan je dan aansluiten op de Ravel naar Namen.

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#10 Bericht door mathias »

verwonderd mij dat die lijn door brussel luik en charleroi gaat. vooral dat brussel luik en charleroi in een driehoek liggen :roll: soit, tis maar om moeilijk te doen :wink: . volgens mij moet ge om snel te gaan boven brussel blijven omdat het daar platst is en onder brussel als ge op en neer en rustiger wilt rijden. trek misschien een lijn die nie exact van gent naar da dorpeken bij durbuy loopt zonder de steden te doorkruisen en probeer die te benaderen.
Mathias

torx

Gent Roche à Frène

#11 Bericht door torx »

Hallo daar ,

wat vind je van deze variant :
Gent Oudenaarde Doornik Antoing via Schelde , dan kanaal nimy blaton peronnes tot in Mons , dan canal central en kanaal brussel charleroi tot in Charleroi , en dan samber tot Namen : ong. 230 km . Namen andenne 20km langs de maas - tot hier was alles plat behalve de sluishellingen en het fietspad door charleroi , en verkeersvrij , en dan nog 50 km langs de gewone baan Andenne Roche . totaal ongeveer 300 km .

Gent Antoing , gewoon langs de Schelde .
Voor de route langs de waterlopen in Wallonie tot in Andenne : Gidsen Ravel zie ook site .
Niet zo geschikt voor velomobiel of ongeveerde fiets door de staat van de weg , gereden in 2003 met de hurri , Waregem Namen 200 km . Meer details : ligfiets@pandora.be Bye

Plaats reactie