Nog meer Nederlanders?

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Nog meer Nederlanders?

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Zou het geen goede zaak zijn, mochten hier op dit forum nog wat meer Nederlanders actief zijn?

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#2 Bericht door WFvN »

Waar gaat dit over?

Er zijn sowiezo 3 Nederlanders enigszins actief op dit forum:
Ikke, Mars en Graddus. Verder zijn er nog wel meer geregistreerd.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#3 Bericht door Johan Clerx »

Iets mis met Belgen Eeuwige ???? [-X

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#4 Bericht door Wouter D »

eeuwige, en anderen, je moet mensen niet dwingen op dit forum te komen, die nederlanders hebben ook de mailinglijst, en je moet me niet vragen hoeveel tijd dat soms in beslag neemt. wfvn heeft blijkbaar meer tijd, des te beter.

die belgen en die nederlanders zijn, als het erop aankomt een pot nat, op een verschil na, de nationale vereniging, wat nvhpv betreft, schrijven die nederlanders zich makkelijker in. bekijk je de belgische dan heb je toch nogal wat overredingskracht nodig om sommige mensen die 20€ te laten betalen voor iets waar ze niet in geloven.

eigenlijk kunnen we best nog wat leren van die nederlanders.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:die belgen en die nederlanders zijn, als het erop aankomt een pot nat, op een verschil na, de nationale vereniging, wat nvhpv betreft, schrijven die nederlanders zich makkelijker in. bekijk je de belgische dan heb je toch nogal wat overredingskracht nodig om sommige mensen die 20€ te laten betalen voor iets waar ze niet in geloven.

eigenlijk kunnen we best nog wat leren van die nederlanders.
Heeft het ook niet te maken met de presentatie? Als ik de site van HPV Belgium vergelijkt met die van HPV Netherlands dan is er toch wel een heel groot kwalitatief verschil. Die van Nederland oogt mooi, wordt ook heel goed bijgehouden en bevat heel veel info. Daarentegen lijkt die van de Belgische vereniging eerder op een vijfderangs site ergens gemaakt door een of andere leerling uit het middelbaar (en laadt bijzonder traag trouwens), met een discussieforum waar er nauwelijks iets gebeurt. Misschien is dit oordeel iets te vernietigend, maar ik denk dat de onaantrekkelijkheid ook ten dele daarin schuilt.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:eeuwige, en anderen, je moet mensen niet dwingen op dit forum te komen, die nederlanders hebben ook de mailinglijst, en je moet me niet vragen hoeveel tijd dat soms in beslag neemt. wfvn heeft blijkbaar meer tijd, des te beter.
Me dunkt dat ik toch geen mensen dwing?! Ik zou het alleen een goede zaak vinden mocht er nog meer interactie zijn tussen Nederlanders en Vlamingen over dit onderwerp. Alle twee op onze eilandjes blijven zitten vind ik nu niet onmiddellijk ideaal. Dat is alles. Meer hoef je daar niet achter te zoeken.

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#7 Bericht door graddus »

Ouwehoer ik hier nog niet genoeg dan? :lol:

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#8 Bericht door wost »

In verhouding tot het aantal ligfietsers hebben de nederlanders niet meer leden dan de belgen denk ik.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

#9 Bericht door wim »

Nederlander. :lol:
Wim Willems

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#10 Bericht door WFvN »

Oef... dat valt mee, ik was even bang dat Nederlanders niet welkom meer waren op het GL forum. :wink:

Wat betreft de kwaliteit van de 2 verschillende websites, ja, de HPV-site van België oogt wat minder mooi dan de Nederlandse. Echter vind ik de Nederlandse er ook niet geweldig uit zien. Geen blinkend iets. Het werkt verder wel, er wordt veel aan gedaan en dat zal denk ik in ieder geval uitmaken.
Als het gaat om liggers, in Nederland rijden er gewoonweg véél meer rond dan in België. Dat is zeker. En tja, meer mensen betekent ook een grotere kans op een groter ledenaantal.

De Vlamingen en de Nederlanders zouden op zich best goed kunnen samenwerken op HPV-gebied. De taal is nagenoeg hetzelfde dus ook dat hoeft het probleem niet te zijn.
Gelukkig zijn de grenzen op internet veel minder duidelijk dan de werkelijke afstand tussen de gebruikers. Dus de Belgen kunnen met gemak op de Nederlandse lijst en omgekeerd. En gelukkig gebeurt dat dan ook. Op de Nederlandse lijst zitten ook flink wat Belgen.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#11 Bericht door Wouter D »

eeuwige en andere...

als ik het goed heb word plaza ook door liggers onderhouden, geupdate en vanalles en nog wat, hoe meer leden je hebt, hoe beter je je informatiebronnen kunt beinvloeden.

de site van hpv word eigenlijk bewerkt door 1 persoon en een viertal personen zorgt voor de informatie, die vier personen zorgen ook dat het boekje verschijnt. daar we niet zo veel leden hebben is dus het actieve deel ook een stuk kleiner. Nu hoop ik dat het aantal leden van hpv (procentueel) gelijk mag toenemen met het aantal ligfietsers in belgië.
wat ook mag aanbevolen worden is lidmaatschap voor passieve redenen zoals, uit sympatie, voor het boekje...

@eeuwige: het was helemaal niet de bedoeling met de vinger te wijzen, bij deze dus mijn verontschulding voor de communicatiestoornis.

@wfvn: tuurlijk zijn die nederlanders meer dan welkom.

@iedereen: ik ga sebiet alweer eens een poll starten.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#12 Bericht door Gast »

Nederlanders niet welkom volgens Nederlanders? Ik heb in deze posting nooit die indruk gekregen als Belg.
We gaan toch niet aan Nederlands zelfmedelijden doen?
Af en toe is het hier een beetje 'stampen en dagen' op zijn Belgisch, of 'het orkest van schudden en beven', maar Nederlanders hebben daar blijkbaar ook een handje van weg. Gelukkig maar. Zonder zout en peper smaakt mijn eten niet.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

wat ik natuurlijk niet wil is dat we de nederlandse lijst gaan beconcurreren, want beide hebben hun mooie kantjes
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie