Bevestigen veiligheidsvlaggetje

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#16 Bericht door Helen »

Lex schreef:Wél toegeven dat je een fout begaan hebt maar niet op willen draaien voor de gevolgen. Schering en inslag de laatste tijd. :(
O nee, het was mijn fout dat hij me niet gezien had, want ik was te laag :roll:

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#17 Bericht door Peter J »

Helen schreef:
Lex schreef:Wél toegeven dat je een fout begaan hebt maar niet op willen draaien voor de gevolgen. Schering en inslag de laatste tijd. :(
O nee, het was mijn fout dat hij me niet gezien had, want ik was te laag :roll:
Oesje... En zelfs je groen fluovlagje had ie niet gezien :?: [-o< :?: :roll: :?:
Man man man... miserie miserie miserie... :mrgreen: :roll: :shock:
En nu serieus... Ben blij dat de schade beperkt blijft tot de BMWaw, dat is reparabel. Hopelijk blijft het inderdaad bij lakschade, anders zouden de kosten weleens kunnen oplopen... Nu, buiten het feit dat je er weer een hoop geloop en miserie mee hebt zou de afhandeling van je ongeval vlot moeten verlopen daar je een getuige hebt.
Dus... Succes gewenst bij het afhandelen van dit ongeval :!: :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#18 Bericht door Lex »

Helen schreef:
Lex schreef:Wél toegeven dat je een fout begaan hebt maar niet op willen draaien voor de gevolgen. Schering en inslag de laatste tijd. :(
O nee, het was mijn fout dat hij me niet gezien had, want ik was te laag :roll:

Of hij te hoog!?

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#19 Bericht door Helen »

Peter J schreef:Nu, buiten het feit dat je er weer een hoop geloop en miserie mee hebt zou de afhandeling van je ongeval vlot moeten verlopen daar je een getuige hebt.
Dus... Succes gewenst bij het afhandelen van dit ongeval :!: :wink:
Merci. De getuige was enkel getuige van het vluchten, niet van de botsing, maar da's toch ook al dat.

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#20 Bericht door Helen »

Peter J schreef:Oesje... En zelfs je groen fluovlagje had ie niet gezien :?: [-o< :?: :roll: :?:
Zeg niet zomaar vlagje tegen mijn uit de kluiten gewassen vaandel!
Helen schreef:
Peter J schreef:Nu, buiten het feit dat je er weer een hoop geloop en miserie mee hebt zou de afhandeling van je ongeval vlot moeten verlopen daar je een getuige hebt.
Dus... Succes gewenst bij het afhandelen van dit ongeval :!: :wink:
Merci. De getuige was enkel getuige van het vluchten, niet van de botsing, maar da's toch ook al dat.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#21 Bericht door Peter J »

Helen schreef:
Peter J schreef:Oesje... En zelfs je groen fluovlagje had ie niet gezien :?: [-o< :?: :roll: :?:
Zeg niet zomaar vlagje tegen mijn uit de kluiten gewassen vaandel!
Ik weet niet of je het al dan niet doorhebt, met mijn opmerking tracht ik duidelijk te maken dat zelfs een "uit de kluiten
gewassen vaandel" je niet zichtbaar maakt als men je niet wil zien of gewoon niet kijkt... :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#22 Bericht door Wouter D »

Peter. Dikwijls is het belangrijker te denken dat ze je met een vlag beter zien dan beter gezien worden. Niet persé voor jezelf maar voor je naasten

@Helen: spijtig horen dat die mooi lichte BMW schade heeft opgelopen... Toen ik het verhaal vertelde aan de madam... Zei ze: "wsk een met *****..." Ze werkt al te lang in Brussel om te denken dat die zonder *****... zulke streken hebben.

Hopelijk valt ze verzekeringsrompslomp nog mee en kan je snel weer per VM de baan op.

Prijs je gelukkig dat je met een VM rijdt. Met een open ligger of bukker had je ongetwijfeld zelf ook in de brokken gedeeld.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#23 Bericht door Helen »

Peter J schreef:
Helen schreef:
Peter J schreef:Oesje... En zelfs je groen fluovlagje had ie niet gezien :?: [-o< :?: :roll: :?:
Zeg niet zomaar vlagje tegen mijn uit de kluiten gewassen vaandel!
Ik weet niet of je het al dan niet doorhebt, met mijn opmerking tracht ik duidelijk te maken dat zelfs een "uit de kluiten
gewassen vaandel" je niet zichtbaar maakt als men je niet wil zien of gewoon niet kijkt... :wink:
Uiteraard had ik dat wel door, no worries :wink:

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#24 Bericht door Helen »

spruitje schreef:Peter. Dikwijls is het belangrijker te denken dat ze je met een vlag beter zien dan beter gezien worden. Niet persé voor jezelf maar voor je naasten
Inderdaad. En om van het gezeik vanaf te zijn, en het onder hun neus te duwen dat ze naast de giga-vlag gekeken hebben.
spruitje schreef:@Helen: spijtig horen dat die mooi lichte BMW schade heeft opgelopen... Toen ik het verhaal vertelde aan de madam... Zei ze: "wsk een met *****..." Ze werkt al te lang in Brussel om te denken dat die zonder *****... zulke streken hebben.
Dat was inderdaad zo...
Bedankt voor het medeleven!
De WAW rijdt gelukkig nog even goed, al is zijn schoonheid er wat op achteruitgegaan. (Maar de mijne niet 8) )
spruitje schreef:Prijs je gelukkig dat je met een VM rijdt. Met een open ligger of bukker had je ongetwijfeld zelf ook in de brokken gedeeld.
Helemaal waar. En zélfs als ze een gewone fiets misschién iets vaker gezien hebben, is de schade voor het manneke bij een aanrijding niet te voorzien op een gewone fiets. Ben blij dat ik in mijn koekendoosje zat.

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#25 Bericht door Mugtango »

@ Helen : zo jammer dat je zoiets moet meemaken. Hopelijk komt alles zonder al teveel achternageloop uiteindelijk weer op zijn pootjes (wielen?) terecht.

Om even aan te sluiten op het topic:

op algemene vraag van familie, vrienden, collega's,... toch ook overstag gegaan om een (vlaggen)mast te installeren. Ik heb geen gebruik gemaakt van het bovenste bevestigingsgat van de staart, maar een extra opening gemaakt. Dat deed wel even pijn om direct in een nagelnieuwe WAW te gaan boren, maar uiteindelijk ben ik tevreden met het resultaat. Ik koos geen klassieke mast, maar een goedkope CB-antenne, samen met een bevestigingsvoet.
Om eventueel uitscheuren tegen te gaan heb ik aan de binnenkant een aluminium latje gestoken ter versteviging.

Om de CB-antenne heb ik een led-strip gewikkeld en daarna overtrokken met een transparante krimpkous om alles waterdicht te maken. Voorlopig hangt er nog geen vlag of iets dergelijks aan de top, maar ik merk in de parkeergarage op het werk wel degelijk het verschil tussen lichtjes AAN / UIT. Zonder die extra lichten wordt ik nogal snel over het hoofd gezien, met flikkerende kerstboom laat iedereen mij door ;-)

Voor foto's: zie deze site aub : https://www.facebook.com/groups/258137750899099/
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#26 Bericht door paulheyndrickx »

Ik heb onlangs dit gekocht. Staat superbelachelijk op mijn helm, maar ik hoop dat het helpt. Weegt niet meer dan een vlag maar is meer aerodynamisch en het geeft nog licht ook.
IN de velomobiel iets minder handig.
Lezyne_Macro_Drive_Duo_Helmlampe_schwarz_gl_nzend[1470x849].jpg

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#27 Bericht door aiai »

Hoe is dit nu verder afgelopen? Of loopt het nog? Het achterhalen van de automobilist, het declareren van de schade en herstel daarvan?

Enne.... die BMW dealer, kan die zijn Nederlandse collegae eens inseinen? Wellicht kan ik dan ook wat inkomste genereren met mijn ouwe BMWAlleweder (of zou die dan een BMalleweder genoemd gaan worden ;-)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#28 Bericht door Wouter D »

Ik vind BM walleweder anders wel leuk klinken.

Al eens bij een koekjesfabriek antwoord geïnformeerd [-X :twisted:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#29 Bericht door aiai »

spruitje schreef:Al eens bij een koekjesfabriek antwoord geïnformeerd
Verkadeweder?
Jules de Stroopereweder?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#30 Bericht door Wouter D »

aLUweder

Ik schertste eigenlijk in de richting van het koekenblik. Ik weet het, heb soms slecht vel.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie