Bevestigen veiligheidsvlaggetje

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
jan123
Junior
Berichten: 51
Lid geworden op: do 18 jun 2015, 9:10
Postcode: 8560
Fiets: allight modern
Contacteer:

Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#1 Bericht door jan123 »

Hoe bevestigen jullie het veiligheidsvlagje.
Vandaag voorhet eerst naar werk gereden met de waw, veel vriendelijke chauffeurs maar toch ene gehaddie me coupeerde en dan het gebruikelijkeantwoord gaf "ik zag u niet "
Heb hier nog een medium bikevlag die ik zou willen monterenop de waw .

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#2 Bericht door Helen »

Op een WAW is het eenvoudigst om het bovenste schroefgat van de staart daarvoor te gebruiken.
Lex heeft er gewoon een antenne op geschroefd (met een vlaggetje aan).
Bij mij staat er een grotere vlag op, en heeft Fietser het gat verstevigd (met o.a. een extra rondel enz.) zodat het gat niet te makkelijk uitgeleurd wordt door de grotere krachten op de vlag.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

Helen schreef:Op een WAW is het eenvoudigst om het bovenste schroefgat van de staart daarvoor te gebruiken.
Lex heeft er gewoon een antenne op geschroefd (met een vlaggetje aan).
Bij mij staat er een grotere vlag op, en heeft Fietser het gat verstevigd (met o.a. een extra rondel enz.) zodat het gat niet te makkelijk uitgeleurd wordt door de grotere krachten op de vlag.
Plaatjes uit de oude doos. Toen je WAW nog een wit product was. :wink:

http://www.ligfietsers.be/forum/viewtop ... =13&t=9271
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#4 Bericht door Helen »

Ha ha, het grote vlaggetjes-topic :-)

Zelf ben ik sinds gisteren terug de trotse bezitter van een fluogroene Traumvelo BikeFlag en heb nog altijd een beetje spijt dat ik me door ventlief heb laten overtuigen om een fluokleur te nemen, terwijl een zwarte IS-vlag zoveel beter bij de BMWAW zou passen :evil:

Maar ja. Alles went... behalve een vent

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#5 Bericht door Peter J »

Helen schreef:Ha ha, het grote vlaggetjes-topic :-)
...terwijl een zwarte IS-vlag zoveel beter bij de BMWAW zou passen :evil:
Syriëstrijdster in wording :?: :?: :?: [-o< [-o< [-o<
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#6 Bericht door Helen »

Peter J schreef:
Helen schreef:Ha ha, het grote vlaggetjes-topic :-)
...terwijl een zwarte IS-vlag zoveel beter bij de BMWAW zou passen :evil:
Syriëstrijdster in wording :?: :?: :?: [-o< [-o< [-o<
Nee, kijk nu eens zelf wat er het mooiste bij past, duidelijk toch!Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Maar ja. Het is dus de groene worden. En ik ga er nog héél lang mee rijden, want met een fluo vlag heeft iederéén me gezien :roll:

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#7 Bericht door trikelover »

Ik ben eigenlijk volledig tegen die vlaggetjes voor velomobielen. Hoe kan het namelijk dat een fiets van 2,8m lang en 60 a 70 cm hoog zou moeten opvallen tov een vlaggetje van 10cm2. Veelal valt het mij op dat mensen zeggen je ziet dit niet rijden maar die zelfde mansen kunne wel ook je volledig handel en wandel vertellen want ze zijn je overal tegengekomen. Wat eigenlijk wil zeggen dat je toch meer opvalt dan je denkt.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#8 Bericht door Peter J »

trikelover schreef:Ik ben eigenlijk volledig tegen die vlaggetjes voor velomobielen. Hoe kan het namelijk dat een fiets van 2,8m lang en 60 a 70 cm hoog zou moeten opvallen tov een vlaggetje van 10cm2. Veelal valt het mij op dat mensen zeggen je ziet dit niet rijden maar die zelfde mansen kunne wel ook je volledig handel en wandel vertellen want ze zijn je overal tegengekomen. Wat eigenlijk wil zeggen dat je toch meer opvalt dan je denkt.
Ik heb exact dezelfde ervaringen... Het lijkt er wel op dat de uitspraak "Je ziet dat niet rijden" een excuus is voor het feit dat men niet oplet of opgelet heeft.
Het is ook al meermaals bewezen dat onbekende zaken de menselijke geest in de war brengen en dat die onbekende zaken gewoon niet geregistreerd of
waargenomen worden... En daar kan je dus niet omheen, een velomobiel is nu éénmaal een niet alledaags tuig en wordt door velen daarom niet herkend als
zijnde een voertuig dat thuis hoort op de weg. Het zal nog wel een tijd in beslag nemen eer velomoielen zodanig verspreid zijn dat iedereen ze als een voertuig
gaat herkennen. Ondertussen is het voor ons velonauten/velomobilisten opletten geblazen en goed anticiperen op mogelijke conflictsituaties. :wink:
Wat de vlaggetjes betreft, ik vertik het er ééntje te voeren, het ontsiert de mooie aërodynamische lijnen van mijn Milan... 8) [-o< :roll:
Effe off-topic... Tijdens mijn bezoek (met de Milan) aan het Antwerp Classic Car event in Brasschaat hoorde ik 2 personen tegen elkaar zeggen dat zo'n velomobiel toch echt wel een vlagje zou moeten voeren, dit terwijl ze naast een oldtimer sportwagen stonden die nog lager was dan de Milan... Een vlagje heb ik niet gezien op die oldtimer... :P :roll: [-o<
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#9 Bericht door Peter J »

Helen schreef:
Peter J schreef:
Helen schreef:Ha ha, het grote vlaggetjes-topic :-)
...terwijl een zwarte IS-vlag zoveel beter bij de BMWAW zou passen :evil:
Syriëstrijdster in wording :?: :?: :?: [-o< [-o< [-o<
Nee, kijk nu eens zelf wat er het mooiste bij past, duidelijk toch!Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Maar ja. Het is dus de groene worden. En ik ga er nog héél lang mee rijden, want met een fluo vlag heeft iederéén me gezien :roll:
Met alle respect... Ik vrees dat je met zo'n IS-vlag niet ver zou komen in Brussel, zeker niet in de buurt waar jij werkt... :lol: :roll: [-X [-o<
Als je ooit zo'n vlag plaatst lezen we dat wel in de kranten of zien we dat in het journaal in de rubriek "Terreurdreiging" =D> =D> =D>
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#10 Bericht door rik »

Peter J schreef:Effe off-topic... Tijdens mijn bezoek (met de Milan) aan het Antwerp Classic Car event in Brasschaat hoorde ik 2 personen tegen elkaar zeggen dat zo'n velomobiel toch echt wel een vlagje zou moeten voeren, dit terwijl ze naast een oldtimer sportwagen stonden die nog lager was dan de Milan... Een vlagje heb ik niet gezien op die oldtimer... :P :roll: [-o<
Maar Peter toch, die maakt toch lawaai genoeg zekers :lol: =D> :lol: :twisted:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#11 Bericht door Peter J »

rik schreef:
Peter J schreef:Effe off-topic... Tijdens mijn bezoek (met de Milan) aan het Antwerp Classic Car event in Brasschaat hoorde ik 2 personen tegen elkaar zeggen dat zo'n velomobiel toch echt wel een vlagje zou moeten voeren, dit terwijl ze naast een oldtimer sportwagen stonden die nog lager was dan de Milan... Een vlagje heb ik niet gezien op die oldtimer... :P :roll: [-o<
Maar Peter toch, die maakt toch lawaai genoeg zekers :lol: =D> :lol: :twisted:
Wel... ik denk eraan via elektronische weg het geluid van een benzineslurpende V8 of V12 op te wekken en af te spelen al rijdend met de Milan... :lol:
Benieuwd welke reacties er dan gaan volgen... :twisted: [-o<
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#12 Bericht door Helen »

Peter J schreef:Wel... ik denk eraan via elektronische weg het geluid van een benzineslurpende V8 of V12 op te wekken en af te spelen al rijdend met de Milan... :lol:
Benieuwd welke reacties er dan gaan volgen... :twisted: [-o<
Je populariteit bij je blauwe vrienden zal er ongetwijfeld nog op vooruitgaan!

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#13 Bericht door Lex »

Helen schreef: Je populariteit bij je blauwe vrienden zal er ongetwijfeld nog op vooruitgaan!
:lol:

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#14 Bericht door Helen »

Helen schreef:Maar ja. Het is dus de groene worden. En ik ga er nog héél lang mee rijden, want met een fluo vlag heeft iederéén me gezien :roll:
Zo'n dingen mag ik dus niet zeggen. :-#

Precies één dag later heeft een witte camionette me gesandwicht tegen een geparkeerde auto (toen ie zonder pinken de inrit van den Aldi opzwierde, net voorbij het Meiserplein). De mens stapte wel uit om te zeggen dat hij me niet gezien had (je kent het wel), maar toen ik voorstelde om het ongevallenformulier in te vullen, sprong hij in de auto en was ribbedebie!
Gelukkig had ik wel de nummerplaat genoteerd, en een getuige had die ook genoteerd. Even later passeerde een politiewagen, en daar ben ik dan achtergelopen op mijn fietsschoenen om ze erbij te halen. Ze vroegen me mee naar den bureau om PV op te stellen.

De arme sukkelaar van de geparkeerde auto had de schrammen op zijn bumper zelfs niet gezien en vroeg me vriendelijk om mijn banaan opzij te zetten. Toen ik hem zei dat zijn auto ook beschadigd was, schrok hij wel. Die moest dus ook mee naar den bureau...

De flikken waren heel vriendelijk. De nummerplaat van de auto was pas in maart 2017 ingeschreven, dus was de kans groot dat hij nog verzekerd was :D (Brussel, weet je wel). Ze gingen hem vanavond eens opzoeken. En nu begint het circus van verzekeringen, hopelijk is mijn familiale van goede wil.

De schade lijkt beperkt tot de lak, hoewel ik de indruk heb dat mijn linkerwielkast toch wat dichter bij mijn voet staat, dus helemaal gerust ben ik er niet in. Volgende week eens voor een diagnose...

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Bevestigen veiligheidsvlaggetje

#15 Bericht door Lex »

Wél toegeven dat je een fout begaan hebt maar niet op willen draaien voor de gevolgen. Schering en inslag de laatste tijd. :(

Plaats reactie