Voor wie moeten we supporteren op CV

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Voor wie moeten we supporteren op CV

#1 Bericht door Luc Willaert »

Wie rijdt er mee in welke wedstrijden??

Kwestie van het fototoestel klaar te hebben.

groeten

Luc

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#2 Bericht door renaat »

Ik rij op zaterdag mee in de 1 uurs tijdrit.
Starttijdstip is op dit moment nog niet gekend maar moet ergens tussen 10 en 12u liggen. Er zijn zo'n 250 rijders die om de 15 seconden vertrekken ...
Ik zal op mijn M5 CLR rijden. Voorzie maar een polarisatiefilter want mijn fiets gaat blinken :-) (en ik verwacht natuurlijk veel zon)

Tot op CV
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

ik ga in ieder geval meeracen in zowel de uurs als de vieruursrace, op zondag loop ik ook op het wedstrijdterrein rond, maar dan als medewerker.
zon of niet, al de limit morgen lekker loopt, krijgt hij voorrang op de hurri, want het puntje op de hurri, zit me nogal nauw, maar rijdt ook wel lekker. dus afwachten.
(ik ga zeker proberen te onthouden zowel stickers als T-shirts mee te brengen)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#4 Bericht door graddus »

Ik ga alleen de toertocht op vrijdag meerijden (als de km's van het erheen fietsen op donderdag niet te diep in mijn benen zitten natuurlijk)

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#5 Bericht door Duckjibepete »

:lol: aha, dan komt er een tweede treffen van de gentseliggers op de kamping van cv! Marc, regel eens aan het onthaal dat we bij elkaar kunnen staan! Heb het aan Luc Willaert ook gevraagd, die is ook al donderdag ginder.

Ik rij zeker de vieruursrace, en misschien de uurs-tijdrit, maar dat ik echt mijn ding niet, niet mogen stayeren...
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#6 Bericht door Wouter D »

wat is stayeren eigenlijk
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#7 Bericht door GeertJ »

achter iemand dicht aanrijden en zo gebruik maken van zijn zog, waardoor dat jij minder energie moet leveren voor de zelfde snelheid te behalen, dacht ik toch eh?
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#8 Bericht door Wouter D »

ha, dan is er geen probleem, ze hangen meestal achter mij aan, maar toch even iets wat ik niet snap, als dat niet mag en er is een groepje van zes die op een bepaald ogenblik even snel rijdt, moeten ze dan naast elkaar rijden?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#9 Bericht door Ward De Meyer »

Wouter schreef:ha, dan is er geen probleem, ze hangen meestal achter mij aan, maar toch even iets wat ik niet snap, als dat niet mag en er is een groepje van zes die op een bepaald ogenblik even snel rijdt, moeten ze dan naast elkaar rijden?
Eigenlijk wel. Vorig jaar is er een hele discussie over geweest...

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#10 Bericht door graddus »

Hoe dat in de hpv wereld geregeld is weet ik niet, maar ik kan mij uit een ver verleden nog herinneren dat de UCI regels daar erg duidelijk over waren. Waarom denk je dat bij bv een proloog in de tour nooit iemand aanpikt wanneer ie ingehaald wordt door een snellere coureur...

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#11 Bericht door graddus »

peter schreef::lol: aha, dan komt er een tweede treffen van de gentseliggers op de kamping van cv! Marc, regel eens aan het onthaal dat we bij elkaar kunnen staan! Heb het aan Luc Willaert ook gevraagd, die is ook al donderdag ginder.
Ik ga mij zeker wel bij ulle voegen op de camping qua gezelligheid, maar aangezien ik op de fiets kom en niet voorzien ben om vanalles mee te slepen heb ik elders onderdak gezocht... Maaruh, Luc, wil dat zeggen dat jij vrijdag ook mee rijdt met de toertocht? Zag je naam nog niet tussen de deelnemers staan.

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#12 Bericht door renaat »

Wouter schreef:ha, dan is er geen probleem, ze hangen meestal achter mij aan, maar toch even iets wat ik niet snap, als dat niet mag en er is een groepje van zes die op een bepaald ogenblik even snel rijdt, moeten ze dan naast elkaar rijden?
Beste Wouter,

zelfs naast elkaar rijden is niet toegestaan! Vorig jaar is er inderdaad heel wat opschudding geweest toen 2 belgische toprijders in de eerste reeks gediskwalificeerd werden omdat ze NAAST elkaar reden. Elk voordeel van "uit de wind" te rijden wordt uit gesloten tijdens de tijdrit. Je moet dus ruim afstand houden, volgens het wedstrijdreglement zelfs 10 meter. Als je in een groepje rijdt weet je dat je uitgesloten gaat worden, weliswaar na een waarschuwing maar het zal gebeuren. In Lelystad stonden om de zoveel meter controleurs, en het waren er heel wat.

In praktijk komt het er op neer dat je alleen rijdt en afstand houdt.

Tot op het circuit.
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#13 Bericht door GeertJ »

wa is dan het nut van zo een race, als ge elkaar niet moogt inhalen???? :? want kan me moeilijk voorstellen dat de baan daar 10 meter breed is...
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#14 Bericht door graddus »

Je mag natuurlijk wel inhalen, maar indien je ingehaald wordt mag je niet aanpikken en voordat je inhaalt mag je niet eerst even bijkomen in het zog van je voorganger, dus niet eropenderover, maar gewoon meteen erover.

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#15 Bericht door GeertJ »

das natuurlijk voor interpretatie vatbaar eh. Kan me niet voorstellen dat je als je inhaalt ineens 10 km per uur rapper gaat rijden, maar eerder mss maar 1km/u rapper, daar kunde toch niet uit opmaken of dat ge aant stayeren zijt of niet?? domme regel....
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Plaats reactie