Schelde Spiere-Helkijn - Doornik

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Schelde Spiere-Helkijn - Doornik

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Is er iemand vertrouwd met het jaagpad langs de Schelde tussen Helkijn en Doornik? Binnenkort gaat het richting Bergen. Dus, Leie - kanaal Bossuit-Kortrijk - Schelde en dan het kanaal Nimy-Blaton-Péronnes. Nu is het nog niet zeker of ik de hele traject affiets. Indien niet, dan start ik waarschijnlijk in Avelgem. De meeste stukken van dat traject zijn me bekend. Geen ervaring echter met de Schelde tussen Helkijn en Doornik.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: Schelde Spiere-Helkijn - Doornik

#2 Bericht door SCORPION »

Hi Stefaan,

Wat mij daaraan opvalt is dat na enkele jaren proberen Gentse ligfietsers naar la Wallonie Picarde te trekken er welgeteld 2 zijn op af gekomen ? Taalvrees of ietwat mensenschuwe Vlamingen ? ? ? Walen zijn nochtans vriendelijke mensen, altijd te vinden voor een inlichting en zeer behulpzaam. En nee ze bijten niet ! Na reeds 37 jaar in Wallonië had ik het zeker wel geweten.

Voor het fietspad Spiere-Helkijn > Doornik is het beter de Schelde rechts te houden daar het pad ineens beter wordt eens op Waals grondgebied ? ? ?
Hou het aangenaam en veilig !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Schelde Spiere-Helkijn - Doornik

#3 Bericht door Wouter D »

Stuur ons je ervaring door. Wie weet kunnen we het gebruiken in een lange tocht
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie