Ongeval gehoord...

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Ongeval gehoord...

#16 Bericht door crash-quest-dummy »

kortom, opgepast op de weg : 't is lente.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ongeval gehoord...

#17 Bericht door Wouter D »

Bedankt van mijn kant, weer wijzer
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ongeval gehoord...

#18 Bericht door Peter J »

Gisteren was het weer zo ver...
Bij het oprijden van de brug over de E17 in Haasdonk moet het verkeer dat de snelweg op wil over het fietspad... Ik rijd bergop nogal traag en dus moeten de auto's die de snelweg op willen remmen. De eerste auto remt normaal af maar de volgenden moeten nogal hard remmen door gebrek aan aandacht of gebrek aan afstand houden, dat weet ik niet... In elk geval, ik hoor plots het fluiten van de banden van een remmend voertuig... Als ik in mijn spiegels blijf kijken terwijl ik rustig verder rijd zie ik een persoon met een helm naar de zijkant strompelen en de auto die ervoor stond rijdt opzij naar de parkeerstrook. Dan zie ik een scooter of motor midden op de weg liggen... :?
Ik vermoed dus dat die motor- of scooterrijder niet heeft kunnen stoppen voor de auto's die moesten vertragen eer ze de snelweg op konden omdat ik passeerde over het fietspad... Ik ben niet gestopt omdat ik van mening was dat ik er in principe niets mee te maken had.
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Ongeval gehoord...

#19 Bericht door Wim -de roetsende »

Ik heb mij al wel eens afgevraagd wat ik in zo'n situatie zou doen.

Kun je als indirect betrokkene aansprakelijk worden gesteld? Volgens mij niet.
Bij alleen blikschade zou ik sowieso doorrijden, maar wat te doen als er echt meer aan de hand is?

Ik denk dat ik niet stop, maar ik twijfel wel enorm. Het zal toch van de situatie afhangen denk ik.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Ongeval gehoord...

#20 Bericht door fcapri »

Wim -de roetsende schreef: Kun je als indirect betrokkene aansprakelijk worden gesteld? Volgens mij niet.
aansprakelijk niet, jij volgt het fietspad. de autos moeten stoppen. als de eerste auto stopt, en de 2de niet, is dat uw probleem niet meer.
de eerste auto hoeft enkel te noteren dat die stopte voor een fietser op het fietspad. het probleem kan natuurlijk beginnen als die 2de auto begint te klagen dat er geen fiets was. dan was uw getuigenis wel doorslaggevens om de eerste zijn verhaal te bevestigen. nuja, bij het kruisen van een fietspad moeten ze altijd voorrang geven aan de fietsers. die 2de auto is dan zowieso al in fout want die kon die al niet stoppen.

ik zou misschien stoppen, en eventueel mijn gsm nr aan de eerste auto geven. indien die een verklaring zou nodig hebben in de toekomst, kan die je altijd contacteren

Plaats reactie