Ongeluk met gewonden

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Ongeluk met gewonden

#1 Bericht door halepole »

Vandaag heb ik een ongeluk meegemaakt en eigenlijk weet ik niet goed wat je moet doen zo'n moment.
Ik had net gedaan met werken en reed langs de R4 naar huis. maps
Toen ik de tunnel bijna door was kwam een koersfietser van de andere kant en die sneed zijn bocht af.
Ik kon direct remmen en stond vrij snel stil maar de koersfietser was volledig zijn balans kwijt en verloor de controle waardoor hij tegen de vangrail aanknalde.
Hierbij bleek hij zijn pols te gebroken hebben want deze was vervormd en hij had toch intense pijn.

Ik stelde voor om samen met hem naar Maria-Middelares te gaan aangezien dit zeer dicht bij was. Maar dat zag hij niet zitten.
Toen was er al een derde persoon bijgekomen en die zij dat hij 112 ging bellen.
Ook dit wilde de koersfietser niet en hij ging zijn vriendin bellen zodat zij hem direct kon ophalen en naar het UZ (waar zij werkt) kon vervoeren.
Nu heeft hij mijn gegevens wel maar ik heb niets van hem.

Wat had ik nu eigenlijk het beste gedaan?

Het zou zeker beter zijn indien er aan beide kanten van de tunnel zo'n bolle spiegels geplaatst worden. Daarmee kan je toch al even om de hoek kijken. Kan dit ergens voorgesteld worden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

halepole schreef: Wat had ik nu eigenlijk het beste gedaan?
Bij gewonden: politie bellen. Altijd.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#3 Bericht door luki »

Inderdaad. In het slechtste geval kan je van vluchtmisdrijf beschuldigd worden

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

luki schreef:Inderdaad. In het slechtste geval kan je van vluchtmisdrijf beschuldigd worden
Eerlijk gezegd laat het geen goed gevoel na. Waarom gedraagt die man zich dermate weigerachtig? Waarom geeft hij zijn eigen gegevens niet door? En wat met die "derde persoon"? Gegevens? Wel belangrijk, daar die kan getuigen dat er geen sprake is van vluchtmisdrijf. Vandaag de dag zijn rechters daar bijzonder gevoelig voor (niet onterecht natuurlijk).
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#5 Bericht door fcapri »

tuurlijk dat hij dat allemaal niet wou, nu kan die gaan verhalen dat hij moest uitwijken voor zo een gevaarlijke velomobiel en is daarbij in de vangrail gegaan. bewijs jij nu maar eens dat je gestopt was. altijd politie bijhalen bij gewonden.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

fcapri schreef:tuurlijk dat hij dat allemaal niet wou, nu kan die gaan verhalen dat hij moest uitwijken voor zo een gevaarlijke velomobiel en is daarbij in de vangrail gegaan. bewijs jij nu maar eens dat je gestopt was. altijd politie bijhalen bij gewonden.
Dan wordt het woord tegen woord.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#7 Bericht door Wouter D »

ik zou eigenlijk alsnog aangifte gaan doen, het maakt niet uit dat het al zo laat is,
het is eerder verdacht dat betreffende geen gegevens wil uitwisselen met je.

zeker in een stad als Gent kant je nu nog terect voor een verklaring.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#8 Bericht door bicky »

eeuwige reiziger schreef:Bij gewonden: politie bellen. Altijd.
kan dit enkel maar beamen
spruitje schreef:ik zou eigenlijk alsnog aangifte gaan doen, het maakt niet uit dat het al zo laat is, het is eerder verdacht dat betreffende geen gegevens wil uitwisselen met je.
zeker in een stad als Gent kant je nu nog terect voor een verklaring.
zeker doen
halepole schreef:Nu heeft hij mijn gegevens wel maar ik heb niets van hem.
Hoe komt het dat hij enkel jou gegevens heeft. je was toch geen oorzaak van het ongeluk.
Ik zou nooit mijn gegevens geven als hij de zijne niet wil geven.
halepole schreef:Het zou zeker beter zijn indien er aan beide kanten van de tunnel zo'n bolle spiegels geplaatst worden. Daarmee kan je toch al even om de hoek kijken. Kan dit ergens voorgesteld worden?
http://www.meldpuntfietspaden.be/
en mailen naar stad Gent

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:ik zou eigenlijk alsnog aangifte gaan doen, het maakt niet uit dat het al zo laat is,
het is eerder verdacht dat betreffende geen gegevens wil uitwisselen met je.

zeker in een stad als Gent kant je nu nog terect voor een verklaring.
Inderdaad, 101 bellen en vragen in welk commissariaat je vanavond nog terecht kan. Uit eigen ervaring weet ik dat de politie bij late aangifte zelf argwanend wordt. Indien je vanavond dan toch nog geen aangifte kunt doen, dan is je oproep bij de 101 alvast geregistreerd.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#10 Bericht door marksje »

U kan inderdaad alsnog aangifte doen + zullen er nu ook wel geen 25 koersfietsers met een gebroken pols in het uz zijn binnen gekomen; Zijn id moet daar wel te achterhalen zijn.
En ... Als hij u gegevens heeft kan er moeilijk sprake zijn van vluchtmisdrijf of het zou moeten zijn dat hij uw gegevens heeft omdat uwe naam, adres, e.d., op uw voorhoofd staan geschreven ](*,)
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#11 Bericht door Wouter D »

Eigenlijk kan de koerier wel van vluchtmisdrijf beschuldigd worden, misschien had betreffende iets te verbergen, of een lugubere lading in zijn tas.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#12 Bericht door eeuwige reiziger »

marksje schreef:U kan inderdaad alsnog aangifte doen + zullen er nu ook wel geen 25 koersfietsers met een gebroken pols in het uz zijn binnen gekomen; Zijn id moet daar wel te achterhalen zijn.
En ... Als hij u gegevens heeft kan er moeilijk sprake zijn van vluchtmisdrijf of het zou moeten zijn dat hij uw gegevens heeft omdat uwe naam, adres, e.d., op uw voorhoofd staan geschreven ](*,)
Hij kan het natuurlijk smerig spelen en verklaren dat hij die gegevens helemaal niet heeft gekregen. Alle scenario's zijn mogelijk. Sommige mensen zijn in staat staalhard te liegen. Ik heb het afgelopen zomer meegemaakt met een loonwerker die een deel van onze afsluiting omver heeft gereden.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#13 Bericht door fcapri »

daar ben ik ook bang voor. hij heeft u gegevens.
hij kan gaan verklaren dat gij doorgereden heeft, maar kan een beschrijving geven van de fiets. volgende week kan die afkomen dat hij u zag rijden en u gevolgd is naar u huis (waardoor hij uw adresgegevens dan wonderbaarlijk kan boventoveren).

je mag echt de medemens niet vertrouwens in dergelijke zaken. op het werk ervaart ook zo iemand. wordt aangereden net na een rond punt op een fietsoversteekplaats. de vrouw verklaard dat ze hem niet had gezien en erkend fout. ze brengt hem en de fiets naar huis en zegt dat ze alles gaat vergoeden.
ondertussen dient ze een verzekeringsdossier in waarbij ze verklaard dat de fietser een verkeersbord genegeerd had en zo een aanrijding heeft gehad. dat bordje stond er idd, maar aangezien er geen verkeer op die baan was, reed de fietser door. de vrouw zat echter op het ronde punt en reed te hard, waardoor ze de fietser aanrijd op die baan na het ronde punt. fietser nooit verklaring afgelegd dus zijn famiale verzekering erkend fout. zijn fiets wordt niet vergoed !!!

ik hoop voor u dat die fietser zo geen persoon is, en alle hulp weigerde omdat die behandeld wou worden op het werk van zijn vriendin (waarschijnlijk kosteloos)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#14 Bericht door bicky »

ik denk dat halepole een antwoord heeft op zijn vraag en de nodige adviezen heeft ontvangen.
Geen nood om hem meer schrik aan te doen dan nodig met wilde verhalen
er zijn namelijk ook nog eerlijke mensen in de wereld

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: ongeluk met gewonden

#15 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:ik denk dat halepole een antwoord heeft op zijn vraag en de nodige adviezen heeft ontvangen.
Geen nood om hem meer schrik aan te doen dan nodig met wilde verhalen
er zijn namelijk ook nog eerlijke mensen in de wereld
Natuurlijk, ik geloof ook in de goedheid van de mens. Alleen zit er jammer genoeg hier en daar een rotte appel tussen. En je zal het maar meemaken dat je juist met die te maken krijgt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie