Opgelet! Jaagpad Schipdonkkanaal! Opgelet!

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Opgelet! Jaagpad Schipdonkkanaal! Opgelet!

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Ei zo na een bijzonder onaangename verrassing vermeden. Deze namiddag moest ik voor een lezing in Deinze zijn. Na afloop besloot ik een langere maar veel aangenamere route naar huis te nemen. Schipdonkkanaal en daarna kanaal Gent-Brugge. Het begon toen al te donkeren.

Er zijn al een tijdje verbredingswerken aan de gang, wat er soms voor zorgt dat het jaagpad aan die of deze oever afgesloten is. Tot nu toe was alles netjes aangeduid. Met bijhorende omleidingen. Ik heb vandaag moeten merken dat er een zekere slordigheid opgekomen is.

Na de hoefijzerbrug in Deinze (Vaart Rechteroever) waren fietspad en deels de rijbaan afgesloten. Rommelige en tegenstrijdige werfaanduidingen: eerst een C3-bord en wat verder een D1... Ik waagde evenwel mijn kans en kon me een weg banen door de werfzone. In Landegem kon dat aan de rechteroever (Kattestraat) echter niet, want daar stonden er werfhekkens over de volle breedte. Geen omleidingspijlen. Je kan daar wel de burg over, maar de linkeroever is ongeschikt voor een velomobiel. Dus werd het een ommetje langs de Maalderijstraat.

Na de spoorweg kan je dan weer aansluiten op het jaagpad. Ik wist niet of dat wel mogelijk was, want de voorbije tijd was het jaagpad daar afgesloten. De werfhekkens waren evenwel aan de kant geschoven en de verbodsborden verdwenen. Ik ging dus met een goed gevoel het jaagpad op. Ik was juist op snelheid gekomen toen ik plotseling in een vervaarlijke deining terecht kwam. 'n Hele hap uit het jaagpad dat nogal slordig was opgevuld met ruw materiaal.

Wat verder bleken er enkele brede sleuven in het jaagpad gezaagd met een niveauverschil van zeker twintig centimeter. Geen enkel waarschuwingsbord van welke aard ook!!! Had ik hier over gedenderd, dan waren er gegarandeerd brokken van gekomen. Ik had dit gegarandeerd te laat opgemerkt, daar mijn verlichting niet optimaal werkt.

Oord van het onheil: jaagpad tussen de spoorwegbrug en de N461 (Hansbekestraat) in Landegem.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Opgelet! Jaagpad Schipdonkkanaal! Opgelet!

#2 Bericht door bicky »

bedankt voor de waarschuwing
ik passeer daar normaal morgen.
zal direct doorrijden tot landegem en daar maar op jaagpad richting deinze rijden

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Opgelet! Jaagpad Schipdonkkanaal! Opgelet!

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:bedankt voor de waarschuwing
ik passeer daar normaal morgen.
zal direct doorrijden tot landegem en daar maar op jaagpad richting deinze rijden
Graag gedaan!

Ik ben benieuwd of jij die vangrails apprecieert die men op de rechteroever aan het plaatsen is... Ik denk er alvast het mijne van!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Opgelet! Jaagpad Schipdonkkanaal! Opgelet!

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

eeuwige reiziger schreef: In Landegem kon dat aan de rechteroever (Kattestraat) echter niet, want daar stonden er werfhekkens over de volle breedte. Geen omleidingspijlen.
In het weekeinde kan je wel doorrijden. Wel wat laveren tussen allerlei takken en ander snoeimateriaal. Blijkbaar gaat het hier om een totaal ander project dan de verbreding van de Leie. De vroegere loop van de Oude Kale wordt hersteld en daartoe gebeurden er voorbereidende ontbossingswerken.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Opgelet! Jaagpad Schipdonkkanaal! Opgelet!

#5 Bericht door Peter J »

eeuwige reiziger schreef:Wat verder bleken er enkele brede sleuven in het jaagpad gezaagd met een niveauverschil van zeker twintig centimeter. Geen enkel waarschuwingsbord van welke aard ook!!! Had ik hier over gedenderd, dan waren er gegarandeerd brokken van gekomen. Ik had dit gegarandeerd te laat opgemerkt, daar mijn verlichting niet optimaal werkt.

Oord van het onheil: jaagpad tussen de spoorwegbrug en de N461 (Hansbekestraat) in Landegem.
Waarmee nog maar eens het belang van een goed werkende verlichting bevestigd wordt... :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Opgelet! Jaagpad Schipdonkkanaal! Opgelet!

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

Peter J schreef:Waarmee nog maar eens het belang van een goed werkende verlichting bevestigd wordt... :wink:
Eigenlijk is de verlichting zelf in orde. Alleen hebben de batterijen hun levenseinde bereikt. De capaciteit is uitermate laag geworden, waardoor het licht na enige tijd naar dimstand overgaat. Op mijn woon-werktraject is dat niet zo erg. Ik ken er iedere vierkante centimeter, maar op terrein waar ik minder vaak kom, is dat verre van ideaal.

Er is evenwel een behandeling lopende bij wonderdokter Pastis. \:D/
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Opgelet! Jaagpad Schipdonkkanaal! Opgelet!

#7 Bericht door bicky »

eeuwige reiziger schreef:Eigenlijk is de verlichting zelf in orde. Alleen hebben de batterijen hun levenseinde bereikt. De capaciteit is uitermate laag geworden, waardoor het licht na enige tijd naar dimstand overgaat. Op mijn woon-werktraject is dat niet zo erg. Ik ken er iedere vierkante centimeter, maar op terrein waar ik minder vaak kom, is dat verre van ideaal.

Er is evenwel een behandeling lopende bij wonderdokter Pastis. \:D/
Zolang de patiënt niet langskomt voor zijn volgende verzorging is er weinig kans op genezing

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Opgelet! Jaagpad Schipdonkkanaal! Opgelet!

#8 Bericht door Wouter D »

een loodaccuutje als nood batterij kost geen geld, weegt wel een hoop maar kan perfect als overbrugging voor aankoop nieuwe batterijen.
trouwens een batterij bestellen bij velomobiel of sinner duurt nu ook geen dagen he. Bij de eerste ben je dikwijls wel rapper besteld dan bij de tweede.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Opgelet! Jaagpad Schipdonkkanaal! Opgelet!

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:een loodaccuutje als nood batterij kost geen geld, weegt wel een hoop maar kan perfect als overbrugging voor aankoop nieuwe batterijen.
trouwens een batterij bestellen bij velomobiel of sinner duurt nu ook geen dagen he. Bij de eerste ben je dikwijls wel rapper besteld dan bij de tweede.
Aan nieuwe batterijen geen gebrek. Wel wat problemen om ze op te laden. Wonderdokter Pastis heeft al verschillende operaties uitgevoerd, maar er zijn enige afstotingsverschijnselen. Ik vermoed ondertussen wel dat dhr. Pastis zijn chirurgische activiteiten graag ontplooit als excuus voor het verderzetten van geestrijke proeverijen. Ik zal er dan ook bij hem op aandringen om deze unieke combinatie met mij te delen. :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie