Intercitybike DF 4

Hier kan je verschillende ligfietsen, trikes, velomobielen bespreken. 1 tread per model aub.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Intercitybike DF 4

#16 Bericht door bicky »

Wim -de roetsende schreef:
De 10v derailleuraandrijving kan gecombineerd worden met een Rohloff 14 v naaf
Ik zou toch zo'n mooie en vooral lichte vm nooit uitrusten met een Rohloff. Is zwaar en 'loopt' zwaar :(
Het is een bijkomend optie. Maar lijkt me wel duur uit te vallen.
Deze VM zal al snel naar de 10.000€ gaan met rolhoff als extra.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Intercitybike DF 4

#17 Bericht door crash-quest-dummy »

het afstellen van de achterwielen hoeft absoluut geen probleem te zijn : kijk maar eens hou ze dat bij handbikes doen.
Stop Fueling Around

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Intercitybike DF 4

#18 Bericht door Pleeboy »

Ik zie me mijn versnellingsnaaf al uiteen smijten als ik gestrand ben, nee dan liever een derailleur: kettingpons en met 1 versnelling verder...de extra slijtage heb ik dan al bespaard bij aankoop + het gaat hier om een volledig ingebouwd systeem, quasi geen slijtage dus.

Overlaatst 2u bezig om een groter tandwiel te zetten op een fiets met naafversnelling, gelukkig binnen en zonder stress, dus reparatie onderweg, nee, wandel dan maar 10km naar het station. (als ik mijn hobby beoefen wil ik anderen echt alleen in noodgevallen storen)

Maar ook: een naaf IS NIET zwaar, 1000 voorbeelden van het verschil op het internet. Koop dan lichtere wielen en banden :wink:
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: Intercitybike DF 4

#19 Bericht door Jo2p »

Pleeboy schreef:Ik zie me mijn versnellingsnaaf al uiteen smijten als ik gestrand ben, nee dan liever een derailleur: kettingpons en met 1 versnelling verder...de extra slijtage heb ik dan al bespaard bij aankoop + het gaat hier om een volledig ingebouwd systeem, quasi geen slijtage dus.
Het is natuurlijk waar dat vuil, zand ed als schuurpapier werken op het systeem. Dus een derailleur daarvan afschermen is zeker een plus. Maar er blijft dan nog steeds de slijtage over van dat de ketting in een derailleur systeem zelden recht over de bladen loopt. Dus en cassette, en voor bladen en derailleur slijten daardoor. Het zal dan evengoed mogelijk nog per jaar vervangen moeten worden en de goede spullen zijn niet goedkoop. Als er ook nog e-ondersteuning is gaat de slijtage nog harder. Het komt er dus op aan hoeveel kilometer je per jaar gaat maken. Typische woon-werk afstanden leveren al snel waarden op van richting de 10.000km.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Intercitybike DF 4

#20 Bericht door bicky »

ketting en derailleur van mijn mango+ gingen makkelijk 60.000 km mee.
enkel keer met de vod erover en olie iedere 1.000 km (en dat werd meestal 2000km)

Gebruikersavatar
Cars10
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 01 jun 2016, 12:22
Postcode: 2490
Fiets: DFxl #12 van ICB.nl
Contacteer:

Re: Intercitybike DF 4

#21 Bericht door Cars10 »

Daniel is nu bezig met een tweede prototype, maar voorlopig gaat het alleen over een model uit was.
Meer informatie vind u op het duitse forum http://www.velomobilforum.de/forum/inde ... 05/page-48
„Every time I see an adult on a bicycle, I no longer despair for the future of the human race.“ - H. G. Wells

Plaats reactie