Voorstellen: Marius

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marius
Supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 11:18
Postcode: 1981
Fiets: Challenge Twister Tour
Contacteer:

Voorstellen: Marius

#1 Bericht door Marius »

Dag allen,

Even voorstellen: man, 42 jaar, gehuwd, kinderen, regio Mechelen. Ligfiets: Challenge Twister Tour. Ik ben nieuw op de ligfiets en vind het heerlijk. Ik fiets al mijn hele leven uiteraard en voor ik kinderen had (en toen ze nog heel klein waren) deed ik regelmatig toertochten met de mountainbike. Wij doen bijna alles met de fiets dus stadsfietsen, mountainbikes, tandem, fietskar, aanhangfiets, fietsstoeltjes voor de kids tot voor kort, etc. Rijden met de koersfiets heb ik nooit echt gedaan. Ook nooit heel lange afstanden met andere types fiets. De laatste jaren rij ik per week zo'n 150 kilometer met de fiets in allemaal kleine stukjes (kinderen van en naar school, naar het zwembad, naar de stad, etc), en sinds ik de ligfiets heb ga ik soms ook gewoon rijden om het rijden zelf. Wat een heerlijke uitvinding. Nu zou ik het voor het eerst misschien wel aandurven om langere ritten te doen voor het plezier, misschien zelfs reizen met de fiets. Bij het gewone fietsen kreeg ik vaak last van mijn knie na een kilometer of 20, met de ligfiets lijkt dat tot nu toe niet het geval te zijn.

Sinds ik de twister heb, heb ik er alvast een voorlopige hoofdsteun op gemaakt, en ik heb de zware bouten waar de pedaalbuis mee vast zat vervangen door snelsluitingen. Zie foto's. Verder enkel wat smeren, remmen bijstellen, versnellingen afstellen en dergelijke.

Tot ziens op de fiets?
Van harte,
Marius
Bijlagen
2016-03-20 10.16.47.jpg
2016-11-23 14.38.48.jpg
2016-11-01 12.44.21.jpg
2016-11-01 12.44.07.jpg

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Voorstellen: Marius

#2 Bericht door bicky »

welkom op het forum.
Hopelijk komen we je eens tegen op een toertocht.

Als beginnende ligger kan je wel wat last hebben van je nek. maar na enige training van de nekspieren wordt dit snel beter.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Voorstellen: Marius

#3 Bericht door Wouter D »

welkom op het foruw en proficiat met je mooie fiets, toch een paar kleine bemerkingen.
- kopsteun is ok maar neksteun is beter.
- die snelspanners zijn goed als je regelmatig je neuspijp moet verstellen, ik zou wel voorstellen de voorste spanner ook naar achter aan de spannen. Waarom? Als onder het fietsen ergens blijft haperen staat de snelspanner open, als hij naar achter wijst kan er niets in blijven haken. Beetje volgens principe van de wielen, die span je ook best op tegen de vork buizen aan.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Marius
Supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 11:18
Postcode: 1981
Fiets: Challenge Twister Tour
Contacteer:

Re: Voorstellen: Marius

#4 Bericht door Marius »

Bedankt voor het welkom en voor de tips.

Zijn neksteunen makkelijk in de handel te koop?

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Voorstellen: Marius

#5 Bericht door Wim -de roetsende »

Marius schreef:Bedankt voor het welkom en voor de tips.

Zijn neksteunen makkelijk in de handel te koop?
Gewoon de 'kopsteun' iets laten zakken, dan is het een neksteun :wink:

Welkom op dit forum Marius.

Niet alleen beginners rijden graag met een neksteun. Ik heb op al mijn liggers een neksteun. Zelfs in mijn QuestXS.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Marius
Supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 11:18
Postcode: 1981
Fiets: Challenge Twister Tour
Contacteer:

Re: Voorstellen: Marius

#6 Bericht door Marius »

Wim -de roetsende schreef: Gewoon de 'kopsteun' iets laten zakken, dan is het een neksteun :wink:
dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! ik heb 'em al lager gezet, morgen probeer ik het uit. Bedankt :D

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Voorstellen: Marius

#7 Bericht door Wouter D »

deze past op de meeste ligfietsen maar niet voor een challenge stoel
voor je challenge stoel kan je deze wel gebruiken: deze wel gebruiken
bij elan ligfietsen zou je normaal gezien deze kunnen bestellen die speciaal voor ligfietsen ontworpen is
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie