Forum 3.1

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#16 Bericht door Wouter D »

Naast een upgrade van het forum gaan we ook het moderatieteam een upgrade moeten geven want dat is hopeloos verouderd :wink:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#17 Bericht door Helen »

bicky schreef:
Helen schreef:Persoonlijk zou ik geen oude topics deleten als er geen plaatsgebrek of andere redenen zijn om op te kuisen.
ik heb niet geschreven dat er ging gekuist worden in de oude topics.
Maar enkel dat ik meer statistieken wil kunnen opvragen.

Laten we deze topic dus niet vervuilen met deze "nutteloze" discussie maar ideeën aanbrengen over wat er beter zou kunnen
Okay. Dat had ik dan verkeerd geïnterpreteerd, sorry.

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: Forum 3.1

#18 Bericht door scuri »

bicky schreef:
Een vind ik leuk knop is een idee om meer kwalitatieve posts te krijgen
Soms wordt er iets gepost dat wel interessant is maar waar je niet hoeft op te reageren. Kan je zo de persoon die de info poste bedanken
Het 1e vind ik persoonlijk niet gans juist. Kwaliteit vraagt een andere benadering. Het is niet omdat er 1000 likes op staat dat het hoogstaand is. Kwaliteit kan men bereiken door bijvoorbeeld de meningen te laten spelen en dan een 'objectieve' synthese te maken met voor-/tegenstanders, voor-/nadelen enz. Nadeel: tijdinstenstief.
Het 2e vind ik goed gezien - zou er een 'thx' knop bestaan o.i.d.?
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: Forum 3.1

#19 Bericht door scuri »

fcapri schreef:
wetgeving topics kan je misschien onderhouden.
hier gebeuren vaak lange discussies en het zou handig zijn dat het topic wat 'opgekuist' wordt eens we er hier uitgeraakt zijn.
-ofwel door te deleten wat fout was (= mogelijks veel andere info weg)
-of door de startpost zo aan te passen dat de info daar aanwezig is.

wat ook leuk is, is het doorstrepen van tekst. op circuitsonline wordt vaak al eens iets fout geschreven.
je wordt erna verbeterd, dan is het wel handig dat je je vorige antwoord ff edit, het foutief geschreven doorstreept en dan de verbeterde versie bij schrijft.
het verhoogd de leesbaarheid aanzienlijk.
zonder dat doorstrepen heb je maar 2 oplossingen:
1) je veranderd niks aan de vorige reply waarbij de verkeerde info nog altijd aanwezig blijft en ook gevonden wordt door google
2) je edit het vorige en verwijderd de foutieve tekst. en dan snapt een andere lezer totaal niks van het verhaal. die ziet een correct antwoord, en dan een hoop reply's erachter die zeggen dat het fout is

editeren zou misschien ook aan banden moeten gelegt worden. max 30min na posten ofzo
Ik kan me in jouw voorstellen vinden. Die startpost zou ik schitterend vinden: je bedoelt daarmee een soort overzicht/synthese wellicht? Maar tijdsintensief vermoed ik. Het voorkomt alleszins urenlang lezen, andere posts uitpluizen enz. Al besef ik dat het een forum blijft.
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#20 Bericht door bicky »

scuri schreef:
bicky schreef:Een vind ik leuk knop is een idee om meer kwalitatieve posts te krijgen
Soms wordt er iets gepost dat wel interessant is maar waar je niet hoeft op te reageren. Kan je zo de persoon die de info poste bedanken
Het 1e vind ik persoonlijk niet gans juist. Kwaliteit vraagt een andere benadering. Het is niet omdat er 1000 likes op staat dat het hoogstaand is. Kwaliteit kan men bereiken door bijvoorbeeld de meningen te laten spelen en dan een 'objectieve' synthese te maken met voor-/tegenstanders, voor-/nadelen enz. Nadeel: tijdinstenstief.
Het 2e vind ik goed gezien - zou er een 'thx' knop bestaan o.i.d.?
ik zat vroeger op een forum waar er maandelijks een prijs werd uitgedeeld aan de persoon met de meeste "thx" achter zijn naam.
En daardoor werden er echt wel mooie forum posts gedaan waar er wel werk inkruipte.

"vind ik leuk" "thx" "+1km" .....
wat het wordt en of het kan moet ik nog uitpluizen.

Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#21 Bericht door luki »

Aanpassen van een bericht beperken tot bv 30 min heeft wel als neveneffect dat je niet meer een "kopbericht" kan veranderen. Ik dacht dat het de bedoeling was dat het eerste bericht voor een activiteit de laatste stand zou bevatten.
In dat verband: een soort sjabloon voor die soort informatie zou mooi zijn.

Ook oude berichten hebben nog hun waarde. Bovendien kan gedateerde info plots terug actueel worden. En voor thema's die om de zoveel jaren terug opduiken (het vlaggetje ](*,) , VM op het fietspad :-({|= , .....) is het goed dat je naar de reeds gevoerde discussies kan wijzen.

Ik heb onlangs nog het thema "jaagpad en verbaliseren" gelezen. Een interessante topic doordat we grootgebruikers zijn van die soort paden. Een vorm van synthese/samenvatting zou mooi zijn, maar ik vrees dat dit een utopie blijft. Het vergt veel tijd en indien de "conclusie" niet aanvaard wordt zijn we weer vertrokken voor een blog :roll:

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#22 Bericht door fcapri »

een topic waar je uit geraakt bent, zeker topics met wettelijke regels in, kan je erna misschien opkuisen en als sticky behouden.

niet zo leuk als je via google hier terecht komt met en zoektoch: "hoe snel mag je op een jaagpad" en hier dan 10 paginas welles-nietes te moeten gaan lezen.
bv nu ook dat topic over die snelheidsduivel met zijn waw, daar heeft brecht vandaag nieuws gepost dat die WAWer deels gelijk krijgt. dat is echt wel iets dat je in de beginpost moet gaan zetten. liefst met de gegevens vann de rechtzaak zelf bij dat toekomstige velomobielers die 'tegengehouden' worden, zich direct kunnen verdedigen (bv afgedrukt exemplaar)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#23 Bericht door Wouter D »

Als tien onderwerpen met sticky hebt, moet je eerst die tien berichten naar beneden scrollen voor je de meest recente onderwerpen ziet. Ik vind dat een soort forumvervuiling wat ik zover mogelijk probeer te vermijden.

Dit soort onderwerpen moeten wel worden uitgefillterd maar dan ofwel naar een rubriek interessante onderwerpen, veelbesproken onderwerpen. Terugkerende. Of eigenlijk nog best op een site waar evt wijzigingen ook worden bijgewerkt.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#24 Bericht door fcapri »

gewoon in een aparte category 'wetgeving'.
zoveel topics ga je niet hebben hé.
misschien: w
-waar te rijden met een velomobiel, dat komt altijd terug
-ondersteuning
-wettelijke eisen verlichting/reflectoren/...

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#25 Bericht door hmmm »

bicky schreef:
fcapri schreef:600mb, dat is niks hé.
onze hosting wordt gesponsord en daar moet je dan toch beetje zuinig mee omgaan.
Voor een klein forum als het onze vind ik da al een pak. maar ik kom van de tijd dat een website van 50mb gigantisch was
Nog geen gigabyte is inderdaad twee keer niets. Als je huidige, gesponsorde, hoster over zo'n hoeveelheid moeilijk doet mogelijk eens luisteren naar andere opties. Er zijn vast wel leden met een berg ruimte op overschot.

Persoonlijk geef ik weinig om 'leuk' knoppen en smileys. Het mooi schalen van het forum op smartphones/tablets zie ik als een nuttige toevoeging die nu helaas mist (en die wel standaard in recente phpBB versies zit).

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#26 Bericht door bicky »

hmmm schreef:. Het mooi schalen van het forum op smartphones/tablets zie ik als een nuttige toevoeging die nu helaas mist (en die wel standaard in recente phpBB versies zit).
Vind ik goed punt.

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: Forum 3.1

#27 Bericht door scuri »

bicky schreef:
ik zat vroeger op een forum waar er maandelijks een prijs werd uitgedeeld aan de persoon met de meeste "thx" achter zijn naam.
En daardoor werden er echt wel mooie forum posts gedaan waar er wel werk inkruipte.
"vind ik leuk" "thx" "+1km" .....
wat het wordt en of het kan moet ik nog uitpluizen.
Ah zo, vanuit dat standpunt kan ik erin komen, thx om het te verduidelijken.
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#28 Bericht door bicky »

forum gaat deze avond offline voor update

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#29 Bericht door trikelover »

Duimpjes op dat alles goed loopt tijdens de update.

Ben ook benieuwd wat er zal veranderd zijn.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Forum 3.1

#30 Bericht door bicky »

Het heeft wat meer voeten in de aarde gehad dan gedacht.
Er waren een paar files weggevallen tijdens de verhuis #-o

Maar uiteindelijk is het toch gelukt en het forum ziet eruit als vroeger (buiten paar details)
maar nu kan ik verder en paar dingen aanpassen/bijschaven.

Plaats reactie