jaagpad Heusdenbrug <-> Brusselsesteenweg hersteld.

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

jaagpad Heusdenbrug <-> Brusselsesteenweg hersteld.

#1 Bericht door Ronnius »

Het heeft blijkbaar veel voeten in de aarde gehad maar eindelijk is het brakkige stuk achter de Eandis gebouwen aan de Brusselsesteenweg in Melle hersteld.
Hoeveel jaren het daar al verzakt was en tijdelijk (onfietsbaar) hersteld is geweest weet ik niet meer.
Maar vorige week woensdag was het plots afgezet. Bleek dat ze er de handel aan het opbreken waren.
De foto die ik toen genomen heb vind ik niet meer :-(
Maar ik heb wel de foto van gisternamiddag, volledig hersteld met asfalt (hoe komen ze erop) en dit in minder dan een week (hoe doen ze het).

Nu hopen dat de ondergrond het houdt, want de dijk is daar al langer de Schelde in aan het schuiven.
Ik heb vernomen dat er nog stukken gingen aangepakt worden.
Dus er is kans dat er in de buurt nog ergens (korte) onderbrekingen zijn
en slechte stukken vernieuwd worden.
Bijlagen
jaagpad - 1.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: jaagpad Heusdenbrug <-> Brusselsesteenweg hersteld.

#2 Bericht door Ronnius »

Na 6 maand is het al veel minder. Het is een tijdje afgesloten geweest maar staat weer open.
Vooral 's nachts is het uitkijken aan de waterkant zodat je niet de diepte induikt.
WenZ houdt blijkbaar van dubbel werk. Zo moeilijk was het toch niet om te ontdekken dat de dijk wegzakt.
Dus enkel en alleen asfalt gieten was geen oplossing, dat wist de aannemer zelfs.
Maar die kan ook maar de opdracht uitvoeren zoals beschreven, voor de rest krijgt hij toch geen geld.
nieuwjaagpad-0000.jpg
nieuwjaagpad-0001.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: jaagpad Heusdenbrug <-> Brusselsesteenweg hersteld.

#3 Bericht door paulheyndrickx »

Op die plaats zijn er al verschillende lagen asfalt in de schelde gezakt. Geen nood, dan gieten we toch gewoon een nieuwe.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: jaagpad Heusdenbrug <-> Brusselsesteenweg hersteld.

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef:Na 6 maand is het al veel minder. Het is een tijdje afgesloten geweest maar staat weer open.
Vooral 's nachts is het uitkijken aan de waterkant zodat je niet de diepte induikt.
WenZ houdt blijkbaar van dubbel werk. Zo moeilijk was het toch niet om te ontdekken dat de dijk wegzakt.
Dus enkel en alleen asfalt gieten was geen oplossing, dat wist de aannemer zelfs.
Maar die kan ook maar de opdracht uitvoeren zoals beschreven, voor de rest krijgt hij toch geen geld.
Enige tijd geleden ben ik daar voorbijgekomen (en terloops eens om de hoek gaan kijken naar dat tijdelijk jaagpad aan de Ringvaart), maar toen was het zo erg nog niet. Uit vergetelheid toen niet gemeld, maar met je bericht voor ogen (en ook een beetje mijn slecht karakter :mrgreen: ) heb ik besloten dat alsnog te doen. En kijk wat ik vandaag in mijn mailbox vond:
Beste mijnheer

Bedankt voor uw melding.

Het jaagpad valt onder het beheer van Waterwegen en Zeekanaal. Zij hebben recent verbeteringswerken uitgevoerd maar het nieuwe asfalt begint inderdaad terug stevige scheuren te vertonen. Daarom heeft men nu gevaarborden geplaatst voorzien van de melding "fietsers afstappen". Men is momenteel bij Waterwegen en Zeekanaal aan het bekijken hoe men deze gevaarlijke situatie kan oplossen maar blijkbaar zit men op die locatie met serieuze verzakkingen. Men heeft daar trouwens ook borden verboden richting aangebracht om duidelijk te maken dat er niet kan gefietst worden. Het veiligst lijkt me om dat stuk te voet af te leggen maar bij nacht lijkt me dit ook nog opletten voor de scheuren want ze nemen in grootte toe.

Met vriendelijke groeten

Steven Van de Vyver
Mobiliteitsambtenaar gemeente Melle
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: jaagpad Heusdenbrug <-> Brusselsesteenweg hersteld.

#5 Bericht door paulheyndrickx »

Ben een uurtje geleden daar gepasseerd en inderdaad 'fietsers afstappen'. Als er nu eentje doorrijdt en valt of - nog erger - met het wegdek mee in de schelde schuift, dan is het gewoon zijn eigen schuld.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: jaagpad Heusdenbrug <-> Brusselsesteenweg hersteld.

#6 Bericht door Peter J »

paulheyndrickx schreef:Ben een uurtje geleden daar gepasseerd en inderdaad 'fietsers afstappen'. Als er nu eentje doorrijdt en valt of - nog erger - met het wegdek mee in de schelde schuift, dan is het gewoon zijn eigen schuld.
Voor zover ik weet is "fietsers afstappen" een bord dat geen rechtswaarde heeft wegens niet opgenomen in de wegcode, dus dat van die eigen schuld lijkt me niet zo direct van toepassing... Deze borden worden op nogal wat plaatsen waar wordt gewerkt of gevaarlijke situaties bestaan te pas maar vooral te onpas gebruikt.
Heeft nogal eens te maken met de "luiheid" of "incompetentie" van de aannemers in kwestie...
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Plaats reactie