PIMA Velobike Taifun Compact aanhangwagen

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

PIMA Velobike Taifun Compact aanhangwagen

#1 Bericht door PatRecumbent »

Ik heb al enkele jaren een Radical trailer voor achter de ligfiets. Aanvankelijk trok ik die achter mijn StreetMachine maar de laatste jaren met de Go One. De combinatie met de Go-One was niet zo geslaagd omdat dit een grote impact heeft op de kruissnelheid. Daarom begon ik te zoeken naar alternatieven. Zo vond ik bij Novosport de Taifun box die op het frame van de Radical aanhangwagen past.
Begin dit jaar stond op dit forum een berichtje met de promotie van PIMA Velobike. Op de website van PIMA Velobike vond ik ook de Taifun box. Op een volledige aanhangwagen werd een mooie korting geboden. Dus heb ik beslist om de volledige aanhangwagen met de Taifun Compact box te nemen. Dan kan ik eventueel de volledige Radical aanhangwagen te koop aanbieden.
Eind april kwam de aanhangwagen aan, juist op tijd voor het ligfietstreffen. Door het slechte weer hebben we onze plannen aangepast en zijn we per auto het treffen gaan ondersteunen. Na het treffen hebben we de doos geopend en bleek de Taifun box beschadigd te zijn. Pima Velobike heeft deze terug genomen en een andere bezorgd. Met een minimum aan knutselen zit de aanhangwagen in mekaar. Ik heb wel een paar kleine aandachtspunten teruggekoppeld waardoor de kwaliteit nog verder kan verbeteren. Als we de constructie vergelijken met de Radical aanhangwagen, dan zien we dat de wielen beschermd zijn door een buis aan beide zijden van het frame. Hierdoor zal het wiel moeilijk achter iets vasthaken. De constructie laat ook het gebruik van gewone wielen toe.
Op 2 september was het dan zover. We vertrokken met de ligfietstandem met bijna volgeladen aanhangwagen voor een weekendje Leuven. De lange tandem maakt het manouvreren moeilijk maar de aanhangwagen volgt zonder problemen. Door te kiezen voor 20-duimswielen worden oneffenheden en putten vlot genomen. Je voelt de trailer enkel bij klimmen omdat het harder trappen is. Tijdens de terugweg heeft het heel hevig geregend. Door gebrek aan schuilplaatsen moesten we verder fietsen. Dit was een goede test voor de waterdichtheid van de aanhangwagen. Bij thuiskomst vonden we een paar druppeltjes water maar geen spoor van de modderspatten die het achterwiel van de tandem over de trailer verspreidt heeft.
Al bij al was dit een zeer geslaagde testrit met de Taifun compact aanhangwagen van PIMA Velobike.

P.S.: De trailer was bijna volgeladen omdat we extra materiaal moesten meenemen dan hetgeen we nodig hadden voor een fietstocht van 3 dagen. In principe kan je met goede fietstassen en de aanhangwagen gemakkelijk de bagage voor 2 personen voor een meerdaagse fietstocht meenemen.
Laatst gewijzigd door PatRecumbent op di 06 sep 2016, 13:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: PIMA Velobike Taifun Compact aanhangwagen

#2 Bericht door Peter J »

Mooi verslag en blijkbaar erg geslaagde aanhanger. =D>
En dan nu een vraagje, bied je je Radical aanhanger nu effectief te koop aan ? :)
Zo ja, dan mag je me gerust een pb sturen met de vraagprijs. :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: PIMA Velobike Taifun Compact aanhangwagen

#3 Bericht door bicky »

de link naar de site:http://cabbike.pl/taifun-compact-trailer/
heb je misschien een foto van de combinatie?

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: PIMA Velobike Taifun Compact aanhangwagen

#4 Bericht door PatRecumbent »

bicky schreef:de link naar de site:http://cabbike.pl/taifun-compact-trailer/
heb je misschien een foto van de combinatie?
Ik heb er een paar genomen. Hopelijk werkt de link https://drive.google.com/folderview?id= ... WpCc051ZU0
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: PIMA Velobike Taifun Compact aanhangwagen

#5 Bericht door PatRecumbent »

Ik heb nog een PS toegevoegd aan het verslag. Hoppelijk verduidelijkt dat een beetje waarom de trailer goed gevuld was.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: PIMA Velobike Taifun Compact aanhangwagen

#6 Bericht door Ares »

Mooie trailer!
Zelf ben ik ook wat aan het rondkijken en het informeren voor een trailer. Ik zie dat er op de site momenteel 2 bijna gelijkaardige trailers staan.
De Egg&Roll XL en de Taifun. Ik zou niet weten welke van de 2 'het beste' is. Bevalt de trailer jou nog steeds?
Zou je hem opnieuw kopen? Of ziet de Egg&Roll XL er interessanter uit?

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: PIMA Velobike Taifun Compact aanhangwagen

#7 Bericht door PatRecumbent »

Dag Ares,

Sorry voor de late reactie. Ligfietsen en verwante activiteiten staan op een laag pitje wegens verbouwen, verhuizen en dergelijke. Ook vrees ik dat ik geen aantwoord kan geven welke aanhangwagen best is.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Plaats reactie