Ringvaart Gent

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Ringvaart Gent

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Maandag kwam ik van de tuibrug gefietst om vervolgens langs het fietspad van de buitenring naar Drongen te fietsen. Ik moest wel die kant niet uit, maar bij de fietsbrug over het Scheldekanaal zag ik omleidingsborden en -hekkens staan. Ook aan de overkant zag ik in de verte oranje omleidingspijlen. Nieuwsgierig als ik ben: iemand een idee wat er gaande is, was of nog komen zal?

Afbeelding


Ook nog iets anders. Juist voor het bruggencomplex van de E17 over de ringvaart zag ik plotseling tussen de pilaren twee koplampen opdoemen. Het fietspad (dat is het toch, ja?!) maakt daar een bocht, dus ging ik uit zekerheid al flink rechts rijden. Gelukkig had ik dat ingeschat, want de auto kwam met vrij hoge snelheid van onder de bruggen en moest natuurlijk alle remmen dichtslaan. Had ik in het midden blijven rijden, dan was ik genadeloos als een bowlingkegel omver geknald.

Wat deed die auto daar in G*dsnaam eigenlijk?

Hebben nog anderen dat op die plaats tegengekomen? Ik zag immers dat het stuk tussen het bruggencomplex en de autokeuring openstaat voor plaatselijk verkeer. Blijkbaar neemt een aantal automobilisten dan de vrijheid gewoon door te rijden... Ronduit gevaarlijk.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ringvaart Gent

#2 Bericht door trikelover »

zoiets zou ik zeker laten weten aan de bevoegde overheid/politie zodat ze gerichte controles kunnen doen. En indien nodig een tijdelijke oplossing vinden.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Plaats reactie