Aankoop tweedehands velomobiel

Bericht
Auteur
fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#31 Bericht door fcapri »

foei bicky. hij heeft nog zo zijn best gedaan om zijn volledig adres in te vullen in zijn profiel... :D

@andy b : we wachten op een fotootje met u erin.

Andy b.
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 31 jul 2016, 11:12
Postcode: 8400
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#32 Bericht door Andy b. »

De kust.., woon~werk Oostende-koksijde, maar ik zal mogelijks wel eens een toertocht of happening bijwonen in de andere regionen. Momenteel weinig velomobiel beweging in mijn contreien.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#33 Bericht door eeuwige reiziger »

Andy b. schreef:Gisteren de speedfire RAW WASP gekocht bij fietser.be
Blijkbaar een nostalgische, volledig eigen productie met kevlar en carbon stukken, met lichtgewicht onderdelen... :D
Prachtig, die gele raket! Dat wordt lekker vlammen! Doe je een ommetje langs het jaagpad of neem je gewoon de grote baan?
Andy b. schreef:De kust.., woon~werk Oostende-koksijde, maar ik zal mogelijks wel eens een toertocht of happening bijwonen in de andere regionen. Momenteel weinig velomobiel beweging in mijn contreien.
Toert Luc Willaert uit Oostende nog altijd rond met zijn Quest? Indertijd waren er nog twee velonauten (van wie de legendarische bakker uit Nieuwpoort) in de buurt, maar die zijn er om o.m. gezondheidsredenen mee gestopt. En als ik mij goed herinner, hadden we in Oostende ook nog een excentrieke jonge kerel die met een WAW rondreed. Geen idee wat er daar van geworden is.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#34 Bericht door Wim -de roetsende »

Andy b. schreef:Gisteren de speedfire RAW WASP gekocht bij fietser.be
Blijkbaar een nostalgische, volledig eigen productie met kevlar en carbon stukken, met lichtgewicht onderdelen... :D

Prachtige fiets. Mooi opgebouwd en blijkbaar erg licht.

Gefeliciteerd met deze aankoop en ik wens je heel veel veilige kilometers.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#35 Bericht door trikelover »

Andy b. schreef:De kust.., woon~werk Oostende-koksijde, maar ik zal mogelijks wel eens een toertocht of happening bijwonen in de andere regionen. Momenteel weinig velomobiel beweging in mijn contreien.
Momenteel nog effen velomobielloos maar tegen begin volgende maand kan ik terug met de velomobiel van Diksmuide naar Lombardsijde. Van zodra ik hem heb zal ik nog eens een rondrit organiseren.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#36 Bericht door Brechtix »

Op onze 'koopjes' pagina houden we alle verkochte trikes en velomobielen bij, om een referentiekader te scheppen over de jaren heen.

Via Fietser verkopen we alleen uitzonderlijk goeie exemplaren omdat de kopers onze klanten worden, tegen een correcte prijs omdat de verkopers ook onze klanten zijn, en dikwijls vrienden of toch medestanders. We doen een grondige checkup en reparatie van composietwerk en mechanica, en geven een ongeschreven, faire garantie waar tot nog toe iedereen zeer gelukkig mee is. Het is ook zo dat kopers van tweedehands velos juist de mensen zijn die onzeker zijn en niet op lange termijn willen of kunnen investeren: dan komt een huis van vertrouwen goed van pas.

Wat specifiek de WAWs betreft: ongeveer alle WAWs die ooit gemaakt werden, rijden nog rond, en het is een stil streven om dat zo te houden.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#37 Bericht door Peter J »

trikelover schreef:Momenteel nog effen velomobielloos maar tegen begin volgende maand kan ik terug met de velomobiel van Diksmuide naar Lombardsijde. Van zodra ik hem heb zal ik nog eens een rondrit organiseren.
Wanneer wordt je velomobiel nu exact geleverd ? Ik ben in de maand september nog een aantal dagen aan de kust, misschien kunnen we eens afspreken... :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#38 Bericht door eeuwige reiziger »

Brechtix schreef:Op onze 'koopjes' pagina houden we alle verkochte trikes en velomobielen bij, om een referentiekader te scheppen over de jaren heen.

(...)

Wat specifiek de WAWs betreft: ongeveer alle WAWs die ooit gemaakt werden, rijden nog rond, en het is een stil streven om dat zo te houden.
Nooit eraan gedacht om een rijderslijst bij te houden zoals velomobiel.nl? Al was het maar met gegevens als leverdatum en land? Dat zou wel een leuk gegeven uitmaken!
Peter J schreef: Wanneer wordt je velomobiel nu exact geleverd ? Ik ben in de maand september nog een aantal dagen aan de kust, misschien kunnen we eens afspreken... :wink:
'n Uniek gebeuren: de twee Belgische/Vlaamse Milans (of toeren er bij ons toch nog enkele onder de radar rond?) samen! Onmiddellijk doet het me terugdenken aan de tijd dat er bij ons nog maar met twee Versatiles waren: Bruno's en de mijne. Nadien volgden anderen.

Misschien ook bij de Milan?! Wie weet, maar met een verkoop- en servicepunt in Gent, is de stap naar een Milan alvast iets gemakkelijker te zetten.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#39 Bericht door Peter J »

eeuwige reiziger schreef:'n Uniek gebeuren: de twee Belgische/Vlaamse Milans (of toeren er bij ons toch nog enkele onder de radar rond?) samen! Onmiddellijk doet het me terugdenken aan de tijd dat er bij ons nog maar met twee Versatiles waren: Bruno's en de mijne.
Voor zover ik weet rijdt mijn eerste Milan nog steeds rond in Rotselaar en omgeving en op de woon-werkroute Rotselaar - Brasschaat. :wink:
En helemaal identiek zijn ze niet, ik heb begrepen dat trikelover een Milan SL heeft besteld, de mijne is een GT... Ik pas net niet in de SL... :roll:
Mijn eerste Milan was de MK I P008 waarbij P nog sloeg op pré-produktie... Een echt artisanaal produkt dus, dat was eraan te zien ook, die zat
zeer stevig in elkaar en zag er niet zo afgelikt uit als de latere exemplaren. [-o< :mrgreen:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#40 Bericht door trikelover »

Peter J schreef:
trikelover schreef:Momenteel nog effen velomobielloos maar tegen begin volgende maand kan ik terug met de velomobiel van Diksmuide naar Lombardsijde. Van zodra ik hem heb zal ik nog eens een rondrit organiseren.
Wanneer wordt je velomobiel nu exact geleverd ? Ik ben in de maand september nog een aantal dagen aan de kust, misschien kunnen we eens afspreken... :wink:
Volgende week 18 en 19 word hij samen gestoken en normaal is hij dan een aantal dagen later in het land. Maar door mijn volle planning kan ik pas op 3/9 de Milan naar huis brengen. Dus vanaf 3 september in de loop van de dag zal hij thuis zijn ( hangt vooral af van de tijd die ik nodig zal hebben om van Gent naa huis te fietsen)
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Andy b.
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 31 jul 2016, 11:12
Postcode: 8400
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#41 Bericht door Andy b. »

De WASP RAW 086 in test.

Een goed liggende route is een vereiste.
Lange stukken zonder onderbreking ook.
Snelheid om en bij de 40 eens ik bol op lange, goede weg.
Banden spanning kojak 5kgdruk.
Voorlopig problemen 's morgens met zicht in donker door aandampen en binnen slaande regen; in afwachting van deflector(schermpje om voor vizier te plaatsen)
Geen last meer van mijn gat, nek, handen die ik had bij de fiets.
Liever niet in het stad.
Beetje lawaai binnen de cocon van de ketting en oneffen wegdek.
Verlichting op wegdek niet top; twee op spiegels, mogelijk positie ervan wat aanpassen en sterker zetten op hoogste stand. Tegenlicht is verblindend op het vizier van auto's en door lantaarns.
Sauna in de cocon, goed voor de aankomende winter.
.
Tips zijn welkom...groetjes Andy.
Laatst gewijzigd door Andy b. op ma 17 okt 2016, 10:03, 4 keer totaal gewijzigd.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Aankoop tweedehands velomobiel

#42 Bericht door eeuwige reiziger »

Andy b. schreef:De WASP RAW 086 opnieuw aangeboden.
Oei, waar is het dan wel mis gelopen?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie