jo2p

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

jo2p

#1 Bericht door Jo2p »

Ik zal me maar even voorstellen, ik ben Joop en ik heb nog geen ligfiets of velomobiel. Wel heb ik een Brompton die ik zeer sporadisch gebruik. Ik woon in Nederland, ten noorden van de rivieren. Het verhaal is zoiets van "komt een man bij de dokter...", uitslag u moet meer bewegen. Nu ga ik naar mijn werk met de trein. Thuis-station ongeveer 6 minuten lopen, trein, station-werk ongeveer 7 minuten lopen, hangt af van een vals stoplicht. De ene keer snel door en de andere keer mag je braaf 3 minuten wachten voordat jouw licht op groen gaat. Naar de sportschool dus, vandaag maar even niet en zo gaat dat verder. Het zit ook de hele avond in de weg. Na je werk moet je eigenlijk direct naar de sportschool, anders wordt het avondeten na de sportschool wel heel erg ver in die avond. Dus dat werkt niet. Vooraf die warme maaltijd nuttigen geeft hevige protesten van het lichaam in de sportschool nadien. Dus dat werkt ook niet. Toen heb ik bij mijn dokter voorgesteld om naar mijn werk te gaan fietsen, s'ochtends 26 km heen en s'middags 26km terug, ongeveer. Vond de dokter een prima idee, mijn fysiotherapeut keek wat bedenkelijk. Ik heb mij toen een aantal maanden ingelezen in de ligfietswereld en in het bijzonder de trike. Echter na het uitkiezen van een trike met alle zinvolle opties kwam de prijs zover dat ook een velomobiel zou kunnen. Weer lezen en rekenen. ondertussen ook proefrijden. Het wordt een eOrca, full options. Met zeer veel dank aan CapoJan met zijn blog. En nu maar wachten...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#2 Bericht door Wouter D »

wees welgekomen, zit je nog bij de gelukkigen die zijn eorca zal krijgen. ik hoorde nl dat er een productiestop zit aan te komen, of is dat een loos gerucht.
wij hopen met u mee dat hij snel mag geleverd worden en hopen je vooral eens te mogen verwelkomen ten zuiden van de grens met België

voor eorcanen is de grens oversteken iets van niets, dus kan dat volgens mij niet echt een probleem vormen...
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#3 Bericht door Jo2p »

spruitje schreef:wees welgekomen, zit je nog bij de gelukkigen die zijn eorca zal krijgen. ik hoorde nl dat er een productiestop zit aan te komen, of is dat een loos gerucht.
Dank, naar wat ik begrepen heb is dat ze de prijs van de Orca nog eens willen bezien, het is ook een prijs van alweer een paar jaren terug. Tevens pakken ze de zaken aan om het een en ander voor hun beter te regelen.
Ik heb ergens op het www een bericht gelezen dat het orderboek nog 11 of 12 stuks bevat. Ik ben dan nummer 11 of nummer 12, zoiets, dus net op tijd. Het A4 met gegevens ligt voor mij inclusief allerlei nummers en natuurlijk het eindbedrag.
spruitje schreef:wij hopen met u mee dat hij snel mag geleverd worden en hopen je vooral eens te mogen verwelkomen ten zuiden van de grens met België
Eind september, begin oktober volgens dat A4'tje, maar ik heb geen bezwaar tegen eerder :D . Ten zuiden van de grens van België, tja, dat is een hele uitdaging als je aan de andere kant van Nederland woont.
spruitje schreef:voor eorcanen is de grens oversteken iets van niets, dus kan dat volgens mij niet echt een probleem vormen...
???Is de grens voor niet eorcanen dan anders, meer een drempel of zo? :mrgreen:

Pietermels1979
Junior
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 03 jul 2016, 21:47
Postcode: 4501
Fiets: M5 20/20
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#4 Bericht door Pietermels1979 »

Welkom en veel leesplezier hier!

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#5 Bericht door Jo2p »

Pietermels1979 schreef:Welkom en veel leesplezier hier!
Dank u wel, gaat denk ik wel lukken. :D

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#6 Bericht door Ronnius »

Welgekomen Joop,

Jij gaat dus geen jaar moeten wachten op je Orca, iets wat ik wel heb moeten doen.
Maar ondertussen heb ik ook alweer bijna een jaar Orcaans plezier gehad.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#7 Bericht door CapoJan »

Ook van mij een hartelijk welkom. Met zo'n E-Orca wordt dat woon-werk fietsen puur genieten, net zoals met zowat elke velomobiel, trouwens. Nu is het nog even op de tanden bijten.
Gisteren nog gelezen dat de kans erin zit dat de productie verplaatst wordt naar velomobiel.ro. Als dat doorgaat, zou het wat vlotter moeten gaan.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#8 Bericht door trikelover »

Ik vraag me wel of hoe groot de capaciteit daar is want blijkbaar heeft Räderwerk ook al hun productie van de Milan naar daar verhuist.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#9 Bericht door Wim -de roetsende »

Welkom Jo2p.

Ook ik ben van boven de grote rivieren en ik hoop dat jij je op dit forum net zo thuis voelt als ik.

Als eerste ligfiets direct een eOrca. Dat doe je goed. Veel mensen rollen van de ene ligfiets op de andere en komen dan na veel omzwervingen uiteindelijk bij een Velomobiel uit.

Jij bent nu de tweede rijder die ik ken die direct in een vm gaat beginnen. De andere is Paul van het wereldberoemde blog mooigeelisnietlelijk.

Je had het blog van Jan al gevonden. Als je van blogberichten lezen houdt, dan raad ik je ook het blog van Paul aan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#10 Bericht door Jo2p »

Ronnius schreef:Welgekomen Joop,
Jij gaat dus geen jaar moeten wachten op je Orca, iets wat ik wel heb moeten doen.
Dank, nee gelukkig niet, nog een paar maanden :D

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#11 Bericht door Jo2p »

CapoJan schreef:Ook van mij een hartelijk welkom. Met zo'n E-Orca wordt dat woon-werk fietsen puur genieten, net zoals met zowat elke velomobiel, trouwens. Nu is het nog even op de tanden bijten.
Gisteren nog gelezen dat de kans erin zit dat de productie verplaatst wordt naar velomobiel.ro. Als dat doorgaat, zou het wat vlotter moeten gaan.
Dank, maar niet te hard bijten, anders daar gezeur :lol:. Ik weet niet of de productie naar velomobiel.ro gaat, dacht dat ze dat in Denemarken willen gaan doen. Wat ze allemaal bij velomobiel.ro willen gaan doen is mij niet bekend.

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#12 Bericht door Jo2p »

Wim -de roetsende schreef:Welkom Jo2p.
Dank
Wim -de roetsende schreef:Ook ik ben van boven de grote rivieren en ik hoop dat jij je op dit forum net zo thuis voelt als ik.
Denk dat dat wel zal lukken, zoveel ervaring bij elkaar.
Wim -de roetsende schreef:Als eerste ligfiets direct een eOrca. Dat doe je goed. Veel mensen rollen van de ene ligfiets op de andere en komen dan na veel omzwervingen uiteindelijk bij een Velomobiel uit.
Om die reden ben ik eerst maar eens gaan lezen en afwegen. Hier en daar wat proefrijden met daarbij de eigen ideeën en dan zien hoe zo'n ritje uitpakt. Het verschil tussen een trike met voor Nederland zinvolle opties is helemaal niet zoveel goedkoper als een velomobiel. Trike is iets goedkoper, maar je bent wel blootgesteld aan weer en wind. In een velomobiel ben je enigszins beschut. Op een trike heeft de wind nog steeds heel veel aangrijpingspunten die zich vertalen als weerstand. Een velomobiel is over het algemeen een gladde "banaan" om dat woord maar te misbruiken, dus minder weerstand. Bij elkaar was het niet moeilijk, zelfs het kiezen van merk velomobiel was niet moeilijk.
Wim -de roetsende schreef:Jij bent nu de tweede rijder die ik ken die direct in een vm gaat beginnen. De andere is Paul van het wereldberoemde blog mooigeelisnietlelijk.
Zie hiervoor, met wat gedegen eigen onderzoek kom je een heel eind. Er is veel informatie beschikbaar op het internet. Sleutel is je te focussen op een onderdeel en dan alles nagaan over dat onderwerp.
Wim -de roetsende schreef:Je had het blog van Jan al gevonden. Als je van blogberichten lezen houdt, dan raad ik je ook het blog van Paul aan.
De blog van Paul lees ik ook af en toe, maar het is geen Orca en daar is de aandacht op gericht.

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#13 Bericht door Jo2p »

Net een berichtje gekregen van André, de afleverdatum is naar achteren gezet. Ben er niet blij mee, maar kan er niks aan veranderen. Dus wachten.... :( :lol: Dan maar youtube filmpjes kijken van Orca's :mrgreen:

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#14 Bericht door trikelover »

De hoop niet opgeven ik heb voor mijn Milan ook verschillende keren te horen gekregen dat hij later zou afgewerkt worden. Na 9maand heb ik hem uiteindelijk toch mogen ontvangen. In plaats van de 4 maand die belooft was.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#15 Bericht door Ronnius »

Jo2p schreef:Net een berichtje gekregen van André, de afleverdatum is naar achteren gezet. Ben er niet blij mee, maar kan er niks aan veranderen. Dus wachten.... :( :lol: Dan maar youtube filmpjes kijken van Orca's :mrgreen:
Mij waren 7 maand beloofd.
Het zijn er uiteindelijk 12 geworden.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie