jo2p

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: jo2p

#211 Bericht door Wim -de roetsende »

Ik heb een motorhoes die aan de binnenkant helemaal gevoerd is met een heerlijk zacht stofje waardoor het huidje van mijn XS-je niet beschadigd wordt.

De hoes zelf is extreem waterdicht. Zelf met die enorme hoosbuien kwam er nog geen microdruppeltje door. Op de plek van het instapgat was de hoes flink doorgezakt en op die plek had zich wel een liter of 10 verzameld, zelfs toen was er nog geen drupje doorheen gegaan.

De hoes past perfect, achteraan heb ik er een klein gleufje ingeknipt waar mijn tilbeugel doorheen kan, zodat ik de XS op slot kan zetten.

Deze hoes kost €70,- :D :D :D
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#212 Bericht door Jo2p »

Meestal gaat mijn hoes over een natte Orca en gaat de hoes tweezijdig nat ervan af, even uitschudden en het meeste vocht is er af. De hoes is gemaakt voor de Orca. Jouw hoes klinkt mij zwaar in de oren met die binnenvoering en iedereen heeft een ander begrip over perfecte passing. De hoes dient tevens als bescherming voor als de Orca op z'n zij moet. Mijn hoes neem ik dus elke keer mee en op mijn werk gaat de Orca onder de hoes.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: jo2p

#213 Bericht door bicky »

een foto van de ingepakte orca wil ik wel keer zien

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: jo2p

#214 Bericht door Wim -de roetsende »

Als jouw hoes geen anti-kras binnenkant heeft, dan zou ik mijn VM er niet onder zetten. Door de wind schuurt de hoes constant langs de buitenkant van je VM en dan beschadigt de laklaag (of wat er ook op de buitenkant van je VM zit).

Sommige mensen zetten hun VM onder zo'n dekzeil en die hebben daar vaak spijt van gehad.

Als mijn XS op de zijkant moet, dan past dat precies op de deksel van het instapgat of op het bubbeltjesplastic dat om mijn pompje zit.

Als de XS nat is, dan laat ik de fiets 2 of 3x op het achterwiel stuiteren en dan zijn de meeste druppels er wel af. De hoes wordt van binnen bijna niet nat en droogt gedurende de dag keurig op. Zelfs als het regent.

Ik vind de hoes niet extreem zwaar, zal ongeveer 2,5kg wegen. De hoes kan op mijn werk keurig droog opgehangen worden. Is de volgende dag altijd weer droog. Thuis hoeft de XS niet onder een hoes.

Wat heeft die hoes van jou eigenlijk gekost? Ik zie op de site een bedrag van €240,- en €10,- verzendkosten. Klopt dat?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#215 Bericht door Jo2p »

Wim -de roetsende schreef:Als jouw hoes geen anti-kras binnenkant heeft, dan zou ik mijn VM er niet onder zetten. Door de wind schuurt de hoes constant langs de buitenkant van je VM en dan beschadigt de laklaag (of wat er ook op de buitenkant van je VM zit).
De hoes zit strak om de Orca heen. Wind heeft er geen vat op omdat daarvoor de stof te glad is.
Wim -de roetsende schreef:Als mijn XS op de zijkant moet, dan past dat precies op de deksel van het instapgat of op het bubbeltjesplastic dat om mijn pompje zit.
Pompje? Als op het bubbeltjesplastic jouw hele XS past noem ik dat geen pompje. :mrgreen:
Wim -de roetsende schreef:Als de XS nat is, dan laat ik de fiets 2 of 3x op het achterwiel stuiteren en dan zijn de meeste druppels er wel af. De hoes wordt van binnen bijna niet nat en droogt gedurende de dag keurig op. Zelfs als het regent.
Hmmm, hoe hoog zijn jouw reparatie nota's?
Wim -de roetsende schreef:Ik vind de hoes niet extreem zwaar, zal ongeveer 2,5kg wegen. De hoes kan op mijn werk keurig droog opgehangen worden. Is de volgende dag altijd weer droog. Thuis hoeft de XS niet onder een hoes.
Als jij jouw hoes op je werk kunt ophangen en thuis de XS niet onder de hoes hoeft, waarom heb je dan nog een hoes?
Wim -de roetsende schreef:Wat heeft die hoes van jou eigenlijk gekost? Ik zie op de site een bedrag van €240,- en €10,- verzendkosten. Klopt dat?
Nee.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#216 Bericht door Jo2p »

bicky schreef:een foto van de ingepakte orca wil ik wel keer zien
Ik hoop eraan te denken om een keer mijn camera mee te nemen.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: jo2p

#217 Bericht door Wim -de roetsende »

Hoe strak een hoes ook zit, er zal altijd ruimte zijn om te gaan klapperen.

Het is een XS, die is niet zo groot hoor. Als je een VM op de grond legt, dan raakt ongeveer een halve vierkante meter echt de grond. Het stuk bubbeltjesplastic is dus erg klein.
Het gedeelte van de XS dat de grond/bodem raakt, past zelfs op het deksel van het instapgat.

Het is een XS, die gaat niet stuk van een paar keer stuiteren. Het is een degelijk en goed product.

Ik heb een hoes om de XS onder te kunnen zetten, als ik op mijn werk ben. Als ik naar huis ga, dan kan ik de hoes op mijn werk binnen droog ophangen. Op mijn werk kan de XS niet binnen staan, daarom heb ik een hoes. De XS kan dus niet binnen staan, maar de hoes kan wel binnen hangen.
Thuis staat de XS binnen. Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: jo2p

#218 Bericht door Wim -de roetsende »

Jo2p schreef:Meestal gaat mijn hoes over een natte Orca en gaat de hoes tweezijdig nat ervan af, even uitschudden en het meeste vocht is er af. De hoes is gemaakt voor de Orca. Jouw hoes klinkt mij zwaar in de oren met die binnenvoering en iedereen heeft een ander begrip over perfecte passing. De hoes dient tevens als bescherming voor als de Orca op z'n zij moet. Mijn hoes neem ik dus elke keer mee en op mijn werk gaat de Orca onder de hoes.
Ik heb Radical even gemaild, want ik wilde graag weten of hun hoes ook winter-/vorstbestendig is. Als hun hoes echt zo licht is en perfect past, dan heb ik ook wel interesse.

Hun reactie staat hieronder:
De hoes wordt voornamelijk gemaakt om de velomobiel tegen de regen te beschermen, maar het beschermt de velomobiel niet tegen de vorst. De hoes wordt bij sterke vorst zelfs iets wat kwetsbaar en moet voorzichtig van de velomobiel verwijderd worden.
De prijs is € 239,95 voor alle modellen van hoezen.


Helaas niet vorstbestendig dus. Dan vind ik €240,- wel erg veel geld. Dan houd ik het toch maar bij mijn misschien iets minder strak passende hoes, die mijn XS ook in de winter goed beschermd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#219 Bericht door Jo2p »

Wim -de roetsende schreef:Ik heb een motorhoes die aan de binnenkant helemaal gevoerd is met een heerlijk zacht stofje waardoor het huidje van mijn XS-je niet beschadigd wordt.
Wim -de roetsende schreef: De hoes wordt voornamelijk gemaakt om de velomobiel tegen de regen te beschermen, maar het beschermt de velomobiel niet tegen de vorst. De hoes wordt bij sterke vorst zelfs iets wat kwetsbaar en moet voorzichtig van de velomobiel verwijderd worden.
Helaas niet vorstbestendig dus. Dan vind ik €240,- wel erg veel geld. Dan houd ik het toch maar bij mijn misschien iets minder strak passende hoes, die mijn XS ook in de winter goed beschermd.
Geen enkele hoes is vorstbestendig of je moet er verwarming in bouwen. Stoffen zullen bij lagere temperaturen andere eigenschappen aannemen, allemaal. Dus dat ga ik dan nog wel meemaken. Overigens moet je niet al te hoge verwachtingen koesteren van dat "zachte stofje". Dat stofje kan namelijk vaak veel makkelijker vastvriezen op een gladde ondergrond. Dat komt door dat "zachte". Dit is niet anders dan heel veel kleine draadjes die je dat gevoel geven. Alleen als het vast vriest loop je het risico dat de helft of zo achterblijft op je vm en de andere helft nog in je hoes aanwezig is en daarmee iets minder "zacht" is. Je vm heeft dan tijdelijk ook een heel apart uiterlijk. Tot het dooit natuurlijk. :mrgreen: Maar serieus vriezen in NL? Komt dat nog voor?
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#220 Bericht door Jo2p »

Jo2p schreef:
bicky schreef:een foto van de ingepakte orca wil ik wel keer zien
Ik hoop eraan te denken om een keer mijn camera mee te nemen.
Dit is de lichtvin onder de hoes.
Afbeelding
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#221 Bericht door Jo2p »

Van de week ben ik de 5.000 km gepasseerd :D . Gisteren definitief mijn treinabonnement opgezegd :shock: . Gisteren, vlak bij mijn werk, reed ik s'ochtends met licht aan, het was wat mistig, dus ook groot licht. Op een dijkje in ene pats, alles uit. Accu uitgeput. :( . Na 150 meter rijden de volgende bocht genomen en 150meter daarvandaan stond de politie een licht controle te houden. Dus een bekeuring. #-o :evil: . Ga me nu bezinnen op het meenemen van noodverlichting, moet nog even zien wat het wordt. Ik dacht aan van die led lampjes die je ergens omheen kunt aanbrengen. En verder vaker mijn accu controleren, zat met mijn verbruiksidee nog in de zomer modus, dan heb je ook geen lichtvin op en gebruik je maar spaarzaam de lampen omdat het dan langer licht blijft. Jammer alleen dat het zo op de harde manier moet. Zonde geld.

Twee weken geleden ook nog bij de dokter langs geweest. Zie de reden helemaal vooraan dit draadje. Ik heb het slechts mogelijke bloedmonster laten prikken, dwz niet nuchter, daardoor zijn de waarden slechter dan bij nuchter. De waarden die daaruit komen laten nu allemaal zwarte cijfers zien op een na, maar dat was een van het goede soort, dus daar maakte de dokter niet zoveel van. Conclusie, mijn stap tot fietsen naar het werk heeft zijn vruchten afgeworpen :D . Dus niks pilletje en later spuiten. Ik zal moeten blijven fietsen :!: . Voor nieuwelingen enzo die nog dwalende zijn, toen ik met de vm begon te fietsen woog ik 119kg, vanmorgen was dat afgerond naar boven 103kg. Ik ben dus per 1000km ongeveer 3kg afgevallen. Dus een prima middel tegen obesitas en suikerziekte. Inmiddels slik ik wel een pilletje, eentje met magnesium en vitamine B(complex). Mede op aanraden van de dokter om supplementen te gaan gebruiken bedoeld voor sporters. Alleen ik voel het niet als sporten.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: jo2p

#222 Bericht door bicky »

Jo2p schreef:Van de week ben ik de 5.000 km gepasseerd :D . Gisteren definitief mijn treinabonnement opgezegd :shock: . Gisteren, vlak bij mijn werk, reed ik s'ochtends met licht aan, het was wat mistig, dus ook groot licht. Op een dijkje in ene pats, alles uit. Accu uitgeput. :( .
Ik ben dit ook 2 keer tegengekomen. gelukkig zonder de bekeuring van de politie.
Daarna een schakelaar geïnstalleerd om 2 accu's aan te sluiten en een voltage meter om het accu niveau in de gaten te houden:
https://bickyenzijnfietsen.blogspot.be/ ... meter.html
Nooit meer problemen gehad sinds.

En om echt het ergste uit te sluiten heb ik een extra lamp bijgeplaatst met afzonderlijke accu. De achterste verlichting kan ook hierop worden aangesloten door connectors te wisselen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: jo2p

#223 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:Ik ben dit ook 2 keer tegengekomen. gelukkig zonder de bekeuring van de politie.
Begin oktober ook meegemaakt. Uit voorzorg zitten er evenwel steeds twee lampjes van Decathlon achterin de Mango. In noodgevallen kan ik ze moeiteloos vastmaken aan de spiegeltjes. Meer dan genoeg licht om gezien te worden.

Jaren geleden heb ik mogen ervaren wat de wet van Murphy in zijn puurste vorm kan zijn. 's Ochtends vroeg, in het duister, langs een weg door het bos. Plotseling viel het licht uit. Gestopt. Bleek dat de batterij was losgekomen en door de voetgaten op de rijweg terechtgekomen. In stukken. Dan maar verder aan een traag tempo. Bijna op de tast. Nauwelijks enkele minuten later, twee koplampen in de spiegeltjes, onmiddellijk gevolgd door een joekel van een lichtkanon dat bovenop de wagen aanfloepte. Ik wist onmiddellijk hoe laat het was. Gelukkig reageerden de agenten wel begripsvol. Geen boete, maar wel het bevel pas verder te rijden als het licht werd. Hoe het verder ging? Ik moest tijdig op het werk zijn... :-#
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: jo2p

#224 Bericht door fcapri »

ik heb 3soorten lampen zitten.
-ledstrips voor en achter
-koplampen met ledring en achterlicht
-grootlicht koplampen en knipper achterlicht.

als de accus bijna leeg zijn, vallen die koplampen uit. de ledstrips blijven echter lang branden als de accu al leeg is.
mijn ledstrips worden ook met 3 seriediodes op een lagere spannign gebracht. hierdoor branden ze een pak zwakker dan voluit (en verbruiken ze 3x minder stroom). ik heb echter een schakelaar over die diodes zitten, zodat ik bij lege accu die diodes overbrug en de leds toch nog de volle (lege) accuspanning krijgen en toch nog genoeg licht geven.

ik ben de boel aan het ombouwen, en ga mijn ledstrips ook nog voeden met een DC converter die op 5V werkt (5V naar 12V). zodoende kan ik bij een falende electronica, toch nog de ledstrips aanzetten met een usb powerbank.

ik heb vroeger met de moto eens gehad dat het koplampje sprong toen ik de moto startte (wou vertrekken aan de avondschool in de winter). geen gewoon of groot licht meer en zo naar huis gereden met de moto. natuurlijk die avond was het alcoholcontrole en ik aan kant.
die begrepen het ook en hebben me laten verder rijden, moest wel goed oppassen voor autos uit zijstraten omdat die me niet zagen komen

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: jo2p

#225 Bericht door trikelover »

Ik heb deze week net zelfde tegen gekomen met die verschil geen politie en na een korte stop voor batterij wissel gewoon weer verder kunnen Rijden met licht. Daarom raad ik altijd een reserve batterij aan omdat je dan minstens een backup hebt en terug op weg kan.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Plaats reactie