jo2p

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: jo2p

#241 Bericht door DennisTheMenace »

Als je je lithium batterij toch volledig geladen moet wegleggen, leg ze dan in de frigo, dat beperkt het "verslijten".

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: jo2p

#242 Bericht door Ronnius »

Toen ik vorig jaar bij Flevobike was heb ik ook gevraagd hoe het zit met het laden van de verlichtingsbatterij. En ook gevraagd hoe het zit met de status als je het knopje indrukt. Andre zei direct dat je bij 3 ledjes best bijlaadt. Want als je maar 2 ledjes meer over hebt mag je rekenen op maximum 2 uur en je batterij is leeg (ook met je koplampen en eventueel lichtvin aan, met enkel de richtingsaanwijzers en achterlicht kan je zeer lang verder). De eerste 2 ledjes zijn vrij vlug verdwenen en bij het derde ledje blijft het zeer lang hangen, maar als je dan plots maar 2 ledjes meer over hebt is het bijna over en uit.

Ik laad altijd bij als ik nog 3 ledjes heb. Niet altijd meteen, als ik maar korte ritjes maak en ik merk dat het 4 de ledje net weg is ga ik niet meteen laden, zeker niet als de rit niet lang is of overdag. Maar eens een paar ritjes met maar 3 ledjes ga ik bijladen. Het maakt niet uit voor de batterij, beter een paar keer te snel laden dan een paar keer te laat.

Verder is het ook bewust dat ik gekozen heb voor aparte batterijen om de leds-strips die extra op de Orca zijn bevestigd te voeden. En zelfs daarbij heb ik nog een reserve batterij(tje) bij.

Wat ik daar ook zag (omdat ik daar ook logeerde) is dat de batterijen voor de verlichting in een koelkast werden bewaard.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#243 Bericht door Jo2p »

Dank voor de adviezen, zodra de verlichtingsaccu drie leds laat zien laad ik bij. Gewoon de discipline om elke dag als ik thuis kom even de stand van de accu te controleren.
Inmiddels voor de 5.000km beurt langs geweest, de Rohloff naaf heeft nu nieuwe olie. Tijdens de inspectie, de hele Orca ging even uit elkaar, kwamen nog een paar puntjes naar boven die ook André verwonderde. Alles even opgelost, de Orca is nu nog stiller. Uiteraard met mijn neus er bovenop gestaan, was zo een leerzame dag. Maar het was mij ook duidelijk dat bepaalde problemen, als die überhaupt voorkomen, niet zomaar even langs de weg kunnen worden gefikst.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#244 Bericht door Jo2p »

Ik ben bezig met eigen shirts voor in de Orca. Ergens had ik gelezen dat je bij AGU maatwerk kon krijgen. Dat klopt, maar dan wel binnen het assortiment wat AGU voert. En je raad het al, daar zitten geen shirts tussen met de zakken voorop. Alles heeft de zakken achterop. Uit de mailwisseling heb ik ook opgemaakt dat het er ook niet gaat komen. Tja, jammer en voor AGU een gemiste kans. Het clubje liggers wordt groter en groter en is denk ik best een interessante markt. Maar dat is mijn mening. Ik ga verder met zoeken.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: jo2p

#245 Bericht door Wim -de roetsende »

Bij http://www.kangaroo.si hebben ze wel shirts met zakken aan de voorkant, zelfs op verschillende hoogtes :D
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#246 Bericht door Jo2p »

Wim -de roetsende schreef:Bij http://www.kangaroo.si hebben ze wel shirts met zakken aan de voorkant, zelfs op verschillende hoogtes :D
Ja, alleen nu nog bedrukken met eigen logo. :mrgreen:
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: jo2p

#247 Bericht door rik »

Jo2p schreef:Ja, alleen nu nog bedrukken met eigen logo. :mrgreen:
Dat kunnen wij wel voor je doen :D
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#248 Bericht door Jo2p »

rik schreef:
Jo2p schreef:Ja, alleen nu nog bedrukken met eigen logo. :mrgreen:
Dat kunnen wij wel voor je doen :D
Het blijkt dat er bij mij in de buurt drie bedrijven zijn die zich bezig houden met bedrijfskleding etc en het bedrukken of borduren daarvan. Ga daar eerst maar eens langs, even een praatje maken en eens horen wat zo de mogelijkheden zijn. Misschien eerst maar T-shirts bestellen.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#249 Bericht door Jo2p »

Zo, de eerste sneeuwervaringen zijn er. Wow! Af en toe zat de Orca te kwispelen, vreemd voor een vis... Onderweg kreeg ik toegeroepen van pas op het is er spekglad! Mijn antwoord "fijn!". Geen centje pijn met de Orca, toch wel vreemd spul dat rubber. Uiteraard ook een paar keer echt vast gestaan, dat wil zeggen, je kon wel fietsen, maar het wiel had geen grip en draaide dan als een dolle door de sneeuw. Het was op veel zaken zaak er snelheid in te houden, dan ging het goed. En niet al te hard opgepompte banden, dan vergroot je de voetprint van de band en dat is meer grip. Ik heb niet het randje met de snelheid op gezocht, zo af en toe stuurde de sneeuw de wielen en dan maak je rare schuivers. Ik heb de Orca op de weg weten te houden, maar ook een paar keer gehad dat het helemaal niet meer duidelijk was wat weg was en wat gras was of zo. Een grote witte vlakte. Vooral lastig was de situatie met een band op het asfalt en met twee banden in sneeuw, blubber etc. Dat gaf de meeste sliders. De bocht nemen was ook gaaf. Je stuurt in en je drift de hoek om. Ik deed over de rit ongeveer 10 minuten langer. Heel aanvaardbaar gezien de omstandigheden. Echter vandaag was het slechter met al die blubber. Zowat een half uur langer onderweg. Maandag met de rit heen en terug 70% van de accu verbruikt. Vandaag was het 10% minder. Oh ja, je wordt aangekeken of je van een andere wereld komt op je werk. En daar heb ik in de stalling alle ruimte ;-) Oh ja, al die gasten op snelle racefietsen met soms een grote mond zie je nu niet. Niet een. Ik heb het fietspad zo ongeveer voor mij alleen.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#250 Bericht door Jo2p »

Afgelopen vrijdag stond de klok op 10.008 km. De foto wil nog even niet lukken. Ik heb slechts 1 lekke band gehad. Helaas ook 1 boete (accu niet op tijd opgeladen, waardoor verlichting uitviel) #-o . Ik heb ook de lichtvin er af gehaald, nu lijkt het net of er iets mist. Moet wel weer wennen aan dit beeld. De snelheid is ook omhoog, komt dat nu door dikke lucht en hogere rolweerstand in de wintermaanden door een lagere temperatuur of is dit een hersenspinsel? Op het werk geloven ze het nog steeds niet dat ik elke dag heen en weer ga :mrgreen: , maar er is inmiddels wel 17kg af =D> .
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: jo2p

#251 Bericht door Ronnius »

Proficiat met je 10 000 km.
Jo2p schreef: za 21 apr 2018, 22:23maar er is inmiddels wel 17kg af =D> .
Van de Orca? :shock:
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#252 Bericht door Jo2p »

En dit is de foto van dat moment

Afbeelding
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#253 Bericht door Jo2p »

Ronnius schreef: ma 23 apr 2018, 18:40 Proficiat met je 10 000 km.
Jo2p schreef: za 21 apr 2018, 22:23maar er is inmiddels wel 17kg af =D> .
Van de Orca? :shock:
Bedankt voor de felicitatie, mijn weegschaal is niet zo groot dat ik daar de Orca op kan zetten, ik zou het dus niet weten. Ik kan wel op die weegschaal staan en dan staat de teller dus 17kg lager :mrgreen:
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: jo2p

#254 Bericht door CapoJan »

Ik neem aan dat dit een zeer positief resultaat is. Mocht ik 17 kg lichter worden, dan waai ik weg :mrgreen:
Wel flink gefietst!
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#255 Bericht door Jo2p »

CapoJan schreef: wo 25 apr 2018, 8:35 Ik neem aan dat dit een zeer positief resultaat is. Mocht ik 17 kg lichter worden, dan waai ik weg :mrgreen:
Wel flink gefietst!
Dacht ik wel, maar het is wel ongeveer het "laaghangende fruit" om het maar zo te benoemen. De kilo's gaan er nu zeer moeizaam van af. Over ongeveer dezelfde tijd dat ik de 16kg kwijt raakte heb ik maar 1 kg gescoord. Mogelijk dat de spieren zijn opgepept, daar heb ik niet naar gekeken.

Je kunt altijd een touwtje nemen en die aan de Orca vastbinden, kun je nooit heel ver weg waaien :mrgreen:
Elke werkdag komt er ongeveer 53km bij. Ongeveer omdat ze met een weg bezig zijn die zo nu en dan een omleiding dicteert. Dus over ongeveer 1 jaar zit ik aan het dubbele :shock:
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Plaats reactie