fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#301 Bericht door fcapri »

update zonnepanelen. het zwakke winterzonnetje de laatste 2dagen heeft ervoor gezorgd dat mijn batterijen om 2h deze namiddag volledig vol waren geladen. de laadcontroller ging over op groen (accu vol, zonnepanelen uitgeschakeld). nog steeds happy dus. maar je hebt wel direct zonlicht nodig, een bewolke dag doet niks

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#302 Bericht door Wouter D »

Voor bewolkte dagen zou je kunnen laden met een windmolentje he.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#303 Bericht door halepole »

Misschien toch een dynamo opteren. http://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/x-fdd
Natuurlijk is dit maar 6v en geen 12v zoals je nu gebruikt.
Ik gebruik de dynamo voor mijn voorlicht en achterlicht en overdag kan ik mijn usb-apparaat opladen.
Voor mij was het vooral het belangrijkste dat ik geen batterijen meer moet opladen voor verlichting.
En dit zal ook wel beter zijn voor het milieu.

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#304 Bericht door fcapri »

dynamo wordt niks bij mij, heb een veel te hoog energie verbruik.
mijn koplampen vooraan zijn samen al bijna 15W, achterlichten zal iets van een 3-4W zijn. die dynamos zijn slechts beschikbaar in 2.4 en 3W. dat is al een hele nipte voor uw gsm op te laden, laat staan nog verlichting te geven

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#305 Bericht door fcapri »

na bijna 2maand niet meer fietsen, de enkel bleef problemen geven en kreeg ook last van mijn knie (laatste door brommerongeluk jaren geleden) ben ik vanmorgen, bij de eerste werkdag van het jaar, toch weer in de fiets gesprongen.
het ging wat moeizaam, vlakke baan haal ik maar 20-22km/h meer.
vanmorgen ook eidelijk gerechtigheid gezien. na maandelang fietsers te zien zonder licht, passeerde er vanmorgen weer eentje met een gammele fiets zonder enige verlichting of reflector, natuurlijk ook volledig zwart gekleed.
toen die passeerde had ik die niet eens zien aankomen, alleen hoorde ik een ketting janken.
heb die proberen bijhouden, maar helaas, die reed te snel. 5min later reed een politiecombi mij voorbij, en jaja, 50meter verder gingen de zwaailichten aan :mrgreen: .
ter verdediging van de fietsers: hij was dus toch zichtbaar want de politie zag hem.

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#306 Bericht door fcapri »

vorige week was ik van he fietspad gesukkeld en met een voorwiel keihard tegen de beton terecht gekomen, fiets vloog omhoog, op 2wielen de straat over en bijna in de struiken terecht gekomen.

het neerkomen ging behoorlijk hard doordat de band al kapot was, waardoor ik ook keihard tegen de kap werd geklopt.
Afbeelding
Birger had mij zijn fietspomp geleend zodat ik de fiets sneller weer op de weg kreeg om naar het werk te rijden (toch handig als er collegas dezelfde weg nemen als jezelf en vooral als die een grotere pomp heeft).
echter het rijden naar het werk ging niet goed. het voorwiel liep aan, de uitlijning was omzeep, en vooral... het frame vooraan was gescheurd aan het ophangpunt van het voorwiel.

vandaag de fiets onderhanden genomen en het lijkt erger dan ik eerst dacht. de scheur stelt niks voor, maar de rest van de fiets baart me wat zorgen...
Afbeelding
-de rode linkse pijl is waar de scheur zat (net niet op de foto) die hoek is wat afgescheurd zodat het plaatwerk waar die stang op bevestigd zit naar buiten kan bewegen
-de bovenste rode pijlen tonen een gedeukte wielkast
-de onderste rode pijlen tonen een gedeukte bodemplaat.

2 tekenen dat de fiets 'gekrompen' is nu. ook de bodemplaat aan de rechterkant vertoond een gelijkaardige deuk, de wielkast daar is echter nog recht. ik heb een banaan alleweder dus :cry: .
de uitlijnen kan ik wel corrigeren, maar of de baanligging nog goed is, valt af te zien morgen op de rit. had het een auto geweest, hij was total-loss

binnenkant heb ik nu verstevigd met 2 stalen beugels
Afbeelding
Afbeelding
het maakt de hoek weer stevig, en die 2 revetten aan de zijkant gaan er voor zorgen dat het alu plaatwerk waar die stang aan zit, ook niet meer in en uit plooien
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:08, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#307 Bericht door CapoJan »

Staal en aluminium vormen geen goede combinatie. Beter versterken met glasvezel en epoxy. Betere verbinding en het oxideert niet.
Die hoek is een zwak punt : mijn Alleweder liep schade op op diezelfde plaats. Sporing om zeep was het resultaat. Met Ben, bij Fietser, de zaak weer goed gekregen en toen heb ik die hoeken verstevigd.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#308 Bericht door fcapri »

het is gelakt staal, zo in de handel gekocht. in principe is er geen electrische verbinding tussen het staal en het alu.
het enige die contact maakt zijn de revetten in de boring en de RVS schroeven van de ophanging

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#309 Bericht door bicky »

Kijk wie ik tegenkwam
Bijlagen
IMG_20180119_063847.jpg

Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#310 Bericht door halepole »

Gelukkig was er geen tegenligger toen je de straat over zwalpte op 2wielen.
Binnenkort is er een leuke dag voor jou http://ligfietser.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=10107
Kan je eens allerhande velomobielen testen op één plek.
Ik kan wel begrijpen dat je met de alleweder verder wilt aangezien je er zoveel werk ingestoken hebt.
Maar misschien kan je al eens het een en ander testen zodat je wanneer geen andere keuze hebt snel kan beslissen.

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#311 Bericht door fcapri »

Neenee, ik koop geen andere zolang ik geen zekerheid heb op het werk. Naar schijnt zou heel binnenkort de fietsvergoeding ook voor speedpedelecs toegestaan worden en Dan koop ik zo ene

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#312 Bericht door eeuwige reiziger »

fcapri schreef: ma 22 jan 2018, 22:32 Neenee, ik koop geen andere zolang ik geen zekerheid heb op het werk. Naar schijnt zou heel binnenkort de fietsvergoeding ook voor speedpedelecs toegestaan worden en Dan koop ik zo ene
Eind vorig jaar door het federaal parlement goedgekeurd:

http://www.fietsberaad.be/nieuws/Pagina ... -goed.aspx
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#313 Bericht door Wouter D »

Misschien kunnen we het forum voor leegloop behoeden door een vakje bij te maken voor speedelecs :lol: :mrgreen:
Ik open wel even een nieuwe topic.....
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#314 Bericht door erde »

Misschien kunnen we het forum voor leegloop behoeden door een vakje bij te maken voor speedelecs :lol: :mrgreen:
Ik vraag me af of speedelec ligfiets wettelijk haalbaar is.
Denk dat het woordje " speedelec ligfiets " te moeilijk uit te spreken is, ik opteer om dit af te korten naar SLF :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :roll:
Is toch gemakkelijker, ik kom met mijn SLF naar het werk. :mrgreen: :mrgreen:
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18

#315 Bericht door Wouter D »

Erde, ik heb een nieuwe topic gemaakt in materiaal en techniek. Kan je daar je bericht van je slf... Heu slurf? ... plaatsen. Dan kunnen we hier weer opruimen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie