fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
Net nog een paar besteld bij Bike24. Op de trike zijn ze prima, op de Orca gebruik ik ze niet in de winter: slicks en gladde wegen gaan niet samen.
Misschien nog eens herhalen: op gravel, schelpenpaden e.d. zijn de Trykers kwetsbaar. Ze worden geklasseerd als racebanden, dus met een minder dikke antileklaag. Dat vang ik op door antilek-binnenbanden te gebruiken. Bij Decathlon betaal je daar 7 euro per stuk voor. Die zijn vooraf al gevuld met antilekvloeistof. Sinds ik dat op de Tangens gebruik, heb ik nog geen enkele keer een lek geconstateerd.
Voordelen: comfort (weinig trillingen) en zijdelingse grip. Nadeel: gaan niet zo lang mee. Met Marathons doe je meer kilometers, maar het weggedrag is minder.
Misschien nog eens herhalen: op gravel, schelpenpaden e.d. zijn de Trykers kwetsbaar. Ze worden geklasseerd als racebanden, dus met een minder dikke antileklaag. Dat vang ik op door antilek-binnenbanden te gebruiken. Bij Decathlon betaal je daar 7 euro per stuk voor. Die zijn vooraf al gevuld met antilekvloeistof. Sinds ik dat op de Tangens gebruik, heb ik nog geen enkele keer een lek geconstateerd.
Voordelen: comfort (weinig trillingen) en zijdelingse grip. Nadeel: gaan niet zo lang mee. Met Marathons doe je meer kilometers, maar het weggedrag is minder.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3865
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
ik had flite liggen en nu de trykers vooraan
Ik voel direct een groot verschil in snelheid. 2 km/u gemiddeld.
De zijdelingse grip is wel fantastisch. de flite dweilt soms beetje in de bocht maar de trykers kleven aan de grond en ik neem nu sneller mijn bochten..
Ze zijn ook pak harder geblazen en dat voel je wel op slechte wegen.
Het zal niet mijn band worden. Tof om keer test te rijden voor 200km maar morgen gaan er terug de flite onder om het verschil duidelijk te maken.
De flite bevallen me meer dan de eerste keer dat ik ze testen, dan gingen ze maar 2000km mee. maar nu is de uitlijning beter.
ze beperken wel de stuuruitslag en pak maar zijn heel snel en hebben goeie grip.
wel een pak lekgevoeliger maar met reserveband in de koffer ben ik snel weer onderweg.
Ik voel direct een groot verschil in snelheid. 2 km/u gemiddeld.
De zijdelingse grip is wel fantastisch. de flite dweilt soms beetje in de bocht maar de trykers kleven aan de grond en ik neem nu sneller mijn bochten..
Ze zijn ook pak harder geblazen en dat voel je wel op slechte wegen.
Het zal niet mijn band worden. Tof om keer test te rijden voor 200km maar morgen gaan er terug de flite onder om het verschil duidelijk te maken.
De flite bevallen me meer dan de eerste keer dat ik ze testen, dan gingen ze maar 2000km mee. maar nu is de uitlijning beter.
ze beperken wel de stuuruitslag en pak maar zijn heel snel en hebben goeie grip.
wel een pak lekgevoeliger maar met reserveband in de koffer ben ik snel weer onderweg.
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
Belangrijk: F-Lite 50-406, Tryker 40-406. 50 mm is uitgesloten op de Orca. Op de Tangens zou het kunnen, maar dan moeten de spatborden eraf. Hangt dus ook van de fiets af.bicky schreef: ↑zo 14 okt 2018, 21:33 ik had flite liggen en nu de trykers vooraan
Ik voel direct een groot verschil in snelheid. 2 km/u gemiddeld.
De zijdelingse grip is wel fantastisch. de flite dweilt soms beetje in de bocht maar de trykers kleven aan de grond en ik neem nu sneller mijn bochten..
Ze zijn ook pak harder geblazen en dat voel je wel op slechte wegen.
Het zal niet mijn band worden. Tof om keer test te rijden voor 200km maar morgen gaan er terug de flite onder om het verschil duidelijk te maken.
De flite bevallen me meer dan de eerste keer dat ik ze testen, dan gingen ze maar 2000km mee. maar nu is de uitlijning beter.
ze beperken wel de stuuruitslag en pak maar zijn heel snel en hebben goeie grip.
wel een pak lekgevoeliger maar met reserveband in de koffer ben ik snel weer onderweg.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
Verdorie ... Dacht er net mee in de winter te rijden. Is het een raceband die niet snel is Eens benieuwd... 40 is denk ik wel het maximum in de XS, 50 ga ik niet kopen omdat de 40 al vaak eens sleept in een bocht.
Achteraan heb ik in de winter de continental top contact winter. Helaas niet in 20" versie beschikbaar...
Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
Achteraan heb ik in de winter de continental top contact winter. Helaas niet in 20" versie beschikbaar...
Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
ik rijd normaal in de zomer met kojaks en in de winter met marathons. en die marathons presteren goed al zijn ze merkbaar trager dan kojaks.
toen ik dan de trykers vond die eigenlijk in het segment van kojak zit, leek me dit wel een leuk alternatief voor de winter. ze gaan ook langer mee dan kojaks.
mijn marathons liggen er nu 13 000km op en ze beginnen toch kaal te worden
toen ik dan de trykers vond die eigenlijk in het segment van kojak zit, leek me dit wel een leuk alternatief voor de winter. ze gaan ook langer mee dan kojaks.
mijn marathons liggen er nu 13 000km op en ze beginnen toch kaal te worden
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:05, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
zo, na 18 000km is de alleweder in panne gevallen .
onderhoud moet gebeuren elke 5000km, ketting is volledig versleten, kettingbuizen zijn vergaan, en zit ondertussen al op bijna 8000km sinds het laatste onderhoud van het achterwiel.
we hebben er dit jaar quasi niks aan gedaan:
in oktober vorig jaar heeft die onder een keukenkast gezeten waardoor het front uit elkaar lag.
in januari in die put gereden en keihard op een stuk beton gekletst met het voorwiel waardoor de hoek van de wielkast gescheurd was (en verstevigd met die winkelhaken).
in juni door een auto aangereden dat we snel snel uit gedeukt hebben.
en gisteren reed ik naar huis en was het één en al geratel achteraan. ben via een andere weg naar huis gereden waardoor ik de school van de dochter passeer en zo mijn madam zou kunnen tegenkomen als die het begeeft. maar we zijn nog thuis geraakt.
daarnet even gekeken....
de achterdemper is uit elkaar gevallen (stang uit de bevestiging losgekomen), demper lag los op de achterbrug. dus alles rammelde tegen elkaar en tegen de kettingrol achteraan. spatbord achteraan ook helemaal losgescheurd uit zijn bevestiging. die vond het blijkbaar ook niet plezant om het gewicht te dragen.
toch stevige beesten, die alleweders. zelf half uit elkaar nog naar huis kunnen rijden. morgen dagje met de auto nog eens
onderhoud moet gebeuren elke 5000km, ketting is volledig versleten, kettingbuizen zijn vergaan, en zit ondertussen al op bijna 8000km sinds het laatste onderhoud van het achterwiel.
we hebben er dit jaar quasi niks aan gedaan:
in oktober vorig jaar heeft die onder een keukenkast gezeten waardoor het front uit elkaar lag.
in januari in die put gereden en keihard op een stuk beton gekletst met het voorwiel waardoor de hoek van de wielkast gescheurd was (en verstevigd met die winkelhaken).
in juni door een auto aangereden dat we snel snel uit gedeukt hebben.
en gisteren reed ik naar huis en was het één en al geratel achteraan. ben via een andere weg naar huis gereden waardoor ik de school van de dochter passeer en zo mijn madam zou kunnen tegenkomen als die het begeeft. maar we zijn nog thuis geraakt.
daarnet even gekeken....
de achterdemper is uit elkaar gevallen (stang uit de bevestiging losgekomen), demper lag los op de achterbrug. dus alles rammelde tegen elkaar en tegen de kettingrol achteraan. spatbord achteraan ook helemaal losgescheurd uit zijn bevestiging. die vond het blijkbaar ook niet plezant om het gewicht te dragen.
toch stevige beesten, die alleweders. zelf half uit elkaar nog naar huis kunnen rijden. morgen dagje met de auto nog eens
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:05, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
quasi geen onderhoud meer gedaan aan de alleweder aangezien het mijn laatste jaar is dat ik ermee naar het werk kan. en 2weken terug liep het dan ook fataal af. de alleweder kon niet meer rijden
Totaal niet gedacht aan de pechverhelping van VWB.
nu rijd ik met een testachterwiel met hubmotor momenteel en is de naafversnelling eruit. ik rijd dus ook weer met derailleur en versnellingen achteraan (shimano megadrive). op zo een 5km van huis schakel ik omlaag naar het grootste blad achteraan en liep de ketting eraf. door de grotere massa (hubmotor) die in beweging was, trok die de ketting helemaal mee en kon ik niet stoppen met trappen. k geraakte zelf niet uit de klikpedalen.
met dik 140kg die nog in beweging was, stopte de fiets ook niet direct.
uiteindelijk is de ketting de zwakste schakel geweest, brak in 2 en ik hoorde een hoop geratel. heel de ketting zat rond het achterwiel gedraaid en was volledig uit de kettingbuizen. gedaan met rijden dus.
met een beetje gefoefel, wat zwarte handen en het verwijderen van een pak onderdelen had ik een alleweder die heel licht trapte. de ondersteuning op 100% heeft me naar huis gebracht (ik kon wel meetrappen, maar veel deed het niet zonder de ketting. reed eigenlijk best aardig, met een quasi lege accu kon ik voluit toch nog 29km/h gaan in lichte bergaf en 21km/h bergop. dat is al even hard dan wanneer ik zou meetrappen
Totaal niet gedacht aan de pechverhelping van VWB.
nu rijd ik met een testachterwiel met hubmotor momenteel en is de naafversnelling eruit. ik rijd dus ook weer met derailleur en versnellingen achteraan (shimano megadrive). op zo een 5km van huis schakel ik omlaag naar het grootste blad achteraan en liep de ketting eraf. door de grotere massa (hubmotor) die in beweging was, trok die de ketting helemaal mee en kon ik niet stoppen met trappen. k geraakte zelf niet uit de klikpedalen.
met dik 140kg die nog in beweging was, stopte de fiets ook niet direct.
uiteindelijk is de ketting de zwakste schakel geweest, brak in 2 en ik hoorde een hoop geratel. heel de ketting zat rond het achterwiel gedraaid en was volledig uit de kettingbuizen. gedaan met rijden dus.
met een beetje gefoefel, wat zwarte handen en het verwijderen van een pak onderdelen had ik een alleweder die heel licht trapte. de ondersteuning op 100% heeft me naar huis gebracht (ik kon wel meetrappen, maar veel deed het niet zonder de ketting. reed eigenlijk best aardig, met een quasi lege accu kon ik voluit toch nog 29km/h gaan in lichte bergaf en 21km/h bergop. dat is al even hard dan wanneer ik zou meetrappen
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
zo, nu maar eens een update van de fiets. die metaal alu ligfiets gaat men niet meer zien rijden nu. hij heeft een kleurtje gekregen
nu nog wachten op de bestickering
en ook de kap in hetzelfde
het oranje is jammer genoeg iets te fel uit gekomen. de bedrijfskleuren waren lichter. misschien komt er nog een laag plastidip over, maakt hem iets krasbestendiger dan
ook de zonnepanelen presteren nog altijd perfect, waardoor ze permanent bevestigd werden en niet met tape
nu nog wachten op de bestickering
en ook de kap in hetzelfde
het oranje is jammer genoeg iets te fel uit gekomen. de bedrijfskleuren waren lichter. misschien komt er nog een laag plastidip over, maakt hem iets krasbestendiger dan
ook de zonnepanelen presteren nog altijd perfect, waardoor ze permanent bevestigd werden en niet met tape
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:06, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
zo, de eerste rit naar de nieuwe werklokatie is een feit. is wel ff wennen om zulke afstanden met een FAW te gaan doen.
denk dat ik toch het zitje zal moeten vervangen of in andere hoek zetten, want de onderrug vind het niet zo leuk.
ook na gistel beetje de mist in gegaan met de route. absoluut geen goeie baan en heeft mijn gemiddelde snelheid serieus gekelderd.
volgende keer de grote baan verder nemen naar oostende
denk dat ik toch het zitje zal moeten vervangen of in andere hoek zetten, want de onderrug vind het niet zo leuk.
ook na gistel beetje de mist in gegaan met de route. absoluut geen goeie baan en heeft mijn gemiddelde snelheid serieus gekelderd.
volgende keer de grote baan verder nemen naar oostende
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- Obelix
- Neo Prof
- Berichten: 203
- Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
- Postcode: 2890
- Fiets: Carbon Strada 321
- Velomobiel: Carbon Strada 321
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
65km enkel is best een mooie afstand. Knap!
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
normaal deed ik tot volgende week ongeveer 62km/dag (31km enkel). dat kon ik met gemak dagelijks doen.
nu gaan we ons beperken tot 2x per week met de fiets. daarna 3x per week. of het haalbaar is om dagelijks dit traject te doen, betwijfel ik. misschien in combinatie met Speed Pedelec (dagje SP, dagje VM).
nu gaan we ons beperken tot 2x per week met de fiets. daarna 3x per week. of het haalbaar is om dagelijks dit traject te doen, betwijfel ik. misschien in combinatie met Speed Pedelec (dagje SP, dagje VM).
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
kleine update,
vroeger had ik zo een plexi glas windgeleider vooraan en dat deed VEEL, die zat met een magneetje vast op een magneet die binnenin de fiets was geplakt. echter na een aanrijding ergens kwijtgespeeld.
dan maar een karton versie voor een paar maand gebruikt, het knipt makkelijker en past sneller.
nu met het regenweer was die wat 'soepel' geworden, dus maar een 3D versie geprint in PLA. als voordeel, door het opwarmen kan je dat PLA in vorm plooien totdat het mooi past.
ik heb links gezet, want de fotos doen het niet
vroeger het glaasje
http://www.fordcapri.be/fcapri/alleweder/DSCN3563.JPG
nu
Oja, en de woon werk trajecten vallen goed mee, augustus 2240km gedaan, september maar rond de 1900 (veer verlof genomen).
vroeger had ik zo een plexi glas windgeleider vooraan en dat deed VEEL, die zat met een magneetje vast op een magneet die binnenin de fiets was geplakt. echter na een aanrijding ergens kwijtgespeeld.
dan maar een karton versie voor een paar maand gebruikt, het knipt makkelijker en past sneller.
nu met het regenweer was die wat 'soepel' geworden, dus maar een 3D versie geprint in PLA. als voordeel, door het opwarmen kan je dat PLA in vorm plooien totdat het mooi past.
ik heb links gezet, want de fotos doen het niet
vroeger het glaasje
http://www.fordcapri.be/fcapri/alleweder/DSCN3563.JPG
nu
Oja, en de woon werk trajecten vallen goed mee, augustus 2240km gedaan, september maar rond de 1900 (veer verlof genomen).
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Helper
- Berichten: 315
- Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
- Postcode: 2520
- Fiets: Omafiets
- Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
foto's hebben https:// nodig om te werken
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
vandaag veel ellende gehad. de alleweder begint serieus te slingeren, paar keer gewoon dwars op de baan terecht gekomen...
de bafang motor beweegt van links naar rechts als ik trap. ik denk dat de alleweder aan het plooien is onder het vermogen (ik heb geen alu buis waar de trappers op zitten, maar zo 4 gerivetteerde platen: )
MAAR, toen ik daar naar aan het kijken was, zie ik dat de alleweder overal in 2 scheurt. een hoop alu rivetten zijn weg, plaatwerk is aan loskomen, plaatwerk is krom aan het trekken( zowel de bodemplaat als de zijplaten)
heb een oude foto genomen nu, maar het plaatwerk tussen de voorwielen word samen gedrukt als een accordeon, en daar breken dus alle rivetten af. de staande platen (naast de veerpoten) idem. precies alsof de neus ingedrukt word
overweeg zelf om er een dik stuk alu volledig onder te zetten van de neus tot achter de voorwielen. want dat plaatwerk raak wel vaak de grond de laatste tijd.
ik denk dat er serieuze werken aankomen na de winter. zal een hoop alu plaatwerk mogen gaan vervangen. zal waarschijnlijk ook verklaren waarom de polyester neus altijd loskomt.
de baan roeselare torhout is echt een heel slecht fietspad dat inbeukt op de alleweder (veerpoten gaan kapot, rubbers gaan kapot, achterspatbord is al in 2 gescheurd van het gerammel, de brommer achterdemper is al lek gegaan
https://www.google.be/maps/@51.0242449, ... 312!8i6656
oja, bij het uitdeuken de oorzaak gevonden van het slingeren. 1 van de kogeltjes was losgekomen bij de voorwielen (van die stuur kogels, maar t was er eentje van de vaste stangen die los was). bij remmen ging het wiel dus achteruit en draaide iets meer
de bafang motor beweegt van links naar rechts als ik trap. ik denk dat de alleweder aan het plooien is onder het vermogen (ik heb geen alu buis waar de trappers op zitten, maar zo 4 gerivetteerde platen: )
MAAR, toen ik daar naar aan het kijken was, zie ik dat de alleweder overal in 2 scheurt. een hoop alu rivetten zijn weg, plaatwerk is aan loskomen, plaatwerk is krom aan het trekken( zowel de bodemplaat als de zijplaten)
heb een oude foto genomen nu, maar het plaatwerk tussen de voorwielen word samen gedrukt als een accordeon, en daar breken dus alle rivetten af. de staande platen (naast de veerpoten) idem. precies alsof de neus ingedrukt word
overweeg zelf om er een dik stuk alu volledig onder te zetten van de neus tot achter de voorwielen. want dat plaatwerk raak wel vaak de grond de laatste tijd.
ik denk dat er serieuze werken aankomen na de winter. zal een hoop alu plaatwerk mogen gaan vervangen. zal waarschijnlijk ook verklaren waarom de polyester neus altijd loskomt.
de baan roeselare torhout is echt een heel slecht fietspad dat inbeukt op de alleweder (veerpoten gaan kapot, rubbers gaan kapot, achterspatbord is al in 2 gescheurd van het gerammel, de brommer achterdemper is al lek gegaan
https://www.google.be/maps/@51.0242449, ... 312!8i6656
oja, bij het uitdeuken de oorzaak gevonden van het slingeren. 1 van de kogeltjes was losgekomen bij de voorwielen (van die stuur kogels, maar t was er eentje van de vaste stangen die los was). bij remmen ging het wiel dus achteruit en draaide iets meer
Laatst gewijzigd door fcapri op zo 29 okt 2023, 8:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: fcapri is hier - flevobike Alleweder, zonnepanelen p18
Je mag niet vergeten dat de alu alleweder oorspronkelijk ontworpen is al fiets voor elk weer.
Je fiets is niet de jongste ook al kreeg hij al veel updates
Door een hulpaandrijving ziet alles meer af en kan het sneller slijten en/of metaalmoeheid optreden.
Als ik me goed herinner valt jou aandrijving ook een beetje buiten proportie dus mag je bovenstaande nog eens vermeerderen met onbekende coëfficiënt.
Een regelmatige inspectie van kapotte kninkverbindingen en andere fietsonderdelen is hier ten zeerste aangewezen.
Je fiets is niet de jongste ook al kreeg hij al veel updates
Door een hulpaandrijving ziet alles meer af en kan het sneller slijten en/of metaalmoeheid optreden.
Als ik me goed herinner valt jou aandrijving ook een beetje buiten proportie dus mag je bovenstaande nog eens vermeerderen met onbekende coëfficiënt.
Een regelmatige inspectie van kapotte kninkverbindingen en andere fietsonderdelen is hier ten zeerste aangewezen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?