Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#16 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:Nu is het jaagpad geen pad om gejaagd over te rijden. De voetpad oordelen zijn daar hellend schuin. En de doorsnee passant heeft twee wielen en zit rechtop. Die hebben minder last van een dergelijk manoeuvre... Of niet?
Ik denk dat menig 'actieve senior' op de elektrische fiets niet blij wordt van dergelijke boordjes...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

paulheyndrickx schreef:Iets anders: aan Schellebelle-veer (linker-oever) hadden ze een tijd geleden alles mooi aangelegd. Sinds een paar maand hebben ze nu hekjes dwars over het fietspad gezet, vermoedelijk om te vermijden dat er nog gebruikers van het veer door een peloton overhoop worden gereden. Nu moet je als fietser een boordje af, dan weer op, dan weer af, dan weer op.
KarelJ schreef:Bovenstaande hindernissen waren nog niet genoeg blijkbaar, want ondertussen zijn er nog van die "nietjes" bij geplaatst waar je tussen moet slalommen.
Er wordt gezegd dat goede dingen in drieën bestaan, maar blijkbaar gaat dat ook op voor de negatieve pool. Met de zomermaanden heeft de uitbater van De Schelde het middenvak volgestouwd met stoelen en tafel, waardoor je nog minder ruimte hebt om uit te wijken. :x

Jaagpad, fietssnelweg? Ja, santee, mein raatse! Een hindernissenparcours, ja!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Ronduit tragisch!

#18 Bericht door eeuwige reiziger »

De overheid holt eens te meer achter de feiten aan, wat ze trouwens al de hele tijd doet sedert de heraanleg van het jaagpad aan de steiger van Schellebelle. Iedere maatregel die werd genomen, had al de kiem in zich van een ander probleem. Ongetwijfeld hebben ook anderen dat verregaand amateurisme aangekaart. Ik kan immers maar moeilijk geloven dat ik de enige ben die hierover mails gestuurd heeft naar de bevoegde wegbeheerder.


Wordt het nu geen tijd voor wat creatief protest?

Familie vraagt verlichting aan fietssluis na dood Raymond
19 oktober 2017

Raymond Goossens (75) uit Wetteren is vorige week overleden nadat hij zwaargewond raakte bij een fietsongeval op het jaagpad tussen Uitbergen en Schellebelle. De familie eist nu dringende maatregelen van Waterwegen & Zeekanaal (W&Z) om de fietssluis te verlichten.

Raymond was vorige week woensdag rond 20 uur met de fiets op weg van Uitbergen naar huis in Wetteren. In het gehucht Aard op linkeroever van de Schelde knalde hij op de beugels van de fietssluis. Hij kwam zwaar ten val en werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis overgebracht, waar hij donderdag overleed. “Raymond was een fervent fietser en reed wekelijks over het jaagpad bij zijn familie in Uitbergen. Dus hij was zeker geen wielertoerist die tegen hoge snelheid over de dijk vloog. Wat er woensdag fout gelopen is, weten we nog niet. Vermoedelijk is hij slecht neergekomen, want hij had een ernstig trauma aan de nek. Woensdagavond werd hij nog geopereerd, maar donderdag hebben we hem moeten laten gaan en is hij overleden”, vertelt zijn schoondochter Angelique Rots.

Schoolkinderen
Enkele maanden geleden werd de fietssluis er geplaatst door het Agentschap Waterwegen en Zeekanaal ter vervanging van enkele houten paaltjes. ’s Avonds is het er echter pikdonker en is de sluis niet te zien. De familie van Goossens eist daarom dringende maatregelen. “We willen deze situatie aankaarten zodat Raymond niet voor niks is gestorven en dat zo’n drama zich nooit meer kan herhalen. De route wordt veel gebruikt door fietsers en ’s ochtends ook door honderden schoolkinderen. Zeker in de winter zal dat gevaarlijke toestanden opleveren.”

Reflectoren
De gemeente Wichelen had ondertussen contact met de familie en schoot in actie. “Maandag voor het ongeval zaten we nog samen met W&Z om de onveilige toestand aan te pakken. Helaas voor het slachtoffer te laat. Ik heb woensdag onze technische dienst wegmarkeringen op het jaagpad laten schilderen en er werden reflectoren aangebracht op de beugels van de sluis. Voor verlichting hebben we toestemming nodig van Waterwegen en Zeekanaal. We hopen dit zo snel mogelijk in orde te krijgen”, besluit burgemeester Kenneth Taylor van Wichelen.

Raymond Goossens laat zijn echtgenote Diane Smekens, zonen Dirk en Danny met partners Chantal en Angelique en kleinkinderen Quinten, Alicia, Yanosh en Branko achter. Vandaag vindt een afscheidsplechtigheid plaats in crematorium Westlede in Lochristi om 11.30 uur.
https://www.hln.be/regio/wetteren/famil ... ~a477efee/
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#19 Bericht door paulheyndrickx »

Dat daar ongelukken zouden gebeuren stond in de sterren geschreven. Maar een dodelijk ongeval had ik niet in gedachten. Men heeft gemeend op dat punt fietsers te moeten afremmen, zodat er geen aanrijdingen zouden gebeuren met gebruikers van het veer. Op zich niet erg maar de manier van werken wijst op groot amateurisme. Eerst werd de plek ingericht, met onder meer eilandjes voor voetgangers. Later werden de beugels geplaatst plus enkele bloembakken dwars over het fietspad. Als fietser moet je nu slalommen tussen de beugels ('fietssluis') en dan om de plantenbakken heen rijden, op en af de boordstenen van de eilandjes. Ik ben er zeker van dat daar al fietsers gevallen zijn. Waterwegen en Zeekanaal is zeer nalatig wat betreft de veiligheid van hun infrastructuur. Ik kan er van meespreken ...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#20 Bericht door Wouter D »

Vroeger moest je daar een stukje over de straat. Ik vond dat eigenlijk beter voor beide partijen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#21 Bericht door Ronnius »

Ik ben daar de dag na het ongeluk gepasseerd.
De politie stond daar, maar ze wouden niets kwijt.
Dat hoorde ik van de vrouw die de overzet bedient
toen ik de overzet nam, nadat ik eerst een
rondje tot Berlare had gemaakt.

Dat er iemand gevallen was wist ze wel,
het bloed was nog zichtbaar op het asfalt.

Verder willen ze blijkbaar nergens leren dat die paaltjes,
verticale en horizontale nietjes allemaal zeer gevaarlijk zijn.
Ondanks alle geblaat blijven we derderangs verkeer dat, denken ze,
de economie niets bijdraagt of erger schade toe brengt.
Als ze al eens ergens een deftig fietspad leggen
blijken ze er steeds weer een schijnbaar sadistisch genoegen
in te hebben gevaarlijke obstakels neer te poten.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#22 Bericht door Ronnius »

Met wat verf willen ze het dus oplossen.
Vandaag stonden de horizontale nietjes open.
Wellicht om de verf op het asfalt te laten drogen.
aard-00.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#23 Bericht door Wouter D »

Ik ben daar gister gepasseerd die nietjes zijn bij licht goed te doen. Maar die bloembakken daar kon ik niet langs. Ik moest de weg op. Ik kwam wel van Wetteren.

De doorgang in Wetteren zelf is evenwel nog niet open en het onverharde Plopsa-achtig alternatief vind ik toch ook maar niets
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#24 Bericht door Ronnius »

Vandaag van de schipper van het belveer gehoord dat er al plannen zouden zouden gesmeed worden om het plein daar te her-aanleggen. Wanneer er ook een uitvoering van werken is en of het ook effectief beter gaat zijn is een open vraag. Maar het verbaast me dat ze nu al blijken te willen toegeven dat het ontwerp "niet zo een heel goed" idee was.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#25 Bericht door paulheyndrickx »


Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#26 Bericht door Ronnius »

Las het deze morgen net voor ik hier kwam kijken.
Ik kwam ook niet bij :mrgreen:

Weet iemand hoe het nu gesteld is met de onverharde omleiding?
Ik ben al een tijd niet meer via de onverharde omleiding gereden
omdat ik de laatste keer bijna bont en blauw uit de orca kwam :shock:
1 put ontwijken bleek 2 anderen vol nemen.

Sinds begin december steek ik nu steeds de Schelde over in Wetteren (via de autobrug)
en in Schellebelle neem ik dan het belveer. Hoewel ik dit jaar
nog maar 2 keer verder gereden ben dan het cafe Plan Bee in Schellebelle.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#27 Bericht door Ronnius »

Ze waren deze namiddag waren ze al goed bezig met afbreken.
Boven de groene paal in het midden van de foto zie je de bewapening bloot liggen.
Bijlagen
brug-wetteren-00.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#28 Bericht door Ronnius »

Deze week nog eens de omweg genomen aan de linkerkant van de Schelde.
Blijkt dat ze een nieuwe laag grind hebben aangebracht, de putten zijn er dus uit.
Nu is het wachten tot de brug helemaal af is en het jaagpad erlangs weer open.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#29 Bericht door Ronnius »

Aan de nieuwe fietsbrug in Wetteren is het jaagpad weer open voor gebruik.
De klinkers zijn vervangen door glad asfalt, enkel morgen en overmorgen (dinsdag en woensdag) sluiten ze het blijkbaar overdag af wegens werken. De brug zelf is blijkbaar nog niet open voor gebruik.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#30 Bericht door paulheyndrickx »

Ronnius schreef: ma 16 jul 2018, 21:30 Aan de nieuwe fietsbrug in Wetteren is het jaagpad weer open voor gebruik.
De klinkers zijn vervangen door glad asfalt, enkel morgen en overmorgen (dinsdag en woensdag) sluiten ze het blijkbaar overdag af wegens werken. De brug zelf is blijkbaar nog niet open voor gebruik.
Dan moeten we daar dringend nog eens langs.

Plaats reactie