Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#1 Bericht door Ronnius »

Deze avond ben ik van Schellebelle (belveer) naar Wetteren gereden via het nieuwe jaagpad, dat aan de kant van centrum Wetteren.
Er was al langer een gedeelte geasfalteerd, maar het laatste stukje in Schellebelle is nu ook verhard.
Het asfalt ziet er nog erg kakelvers uit, lang kan het er nog niet liggen.
Trouwens de laatste keer (en zo lang is dat nog niet geleden) dat ik daar aan de overkant fietste waren ze nog aan het werken met kranen en tractoren.
Tijdens de week kan je wellicht nog hinder ondervinden want de boord langs het asfalt is nog niet overal aangevuld.
Bijlagen
nieuwjaagpad.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#2 Bericht door Wouter D »

en vanaf schellebelle... loopt er dan nog een jaagpad verder richting dendermonde? of is het de bedoeling dat je daar het belveer neemt om over te steken.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:en vanaf schellebelle... loopt er dan nog een jaagpad verder richting dendermonde? of is het de bedoeling dat je daar het belveer neemt om over te steken.
Of tot Wichelen doorrijden en daar een stukje de grote baan nemen. Na de brug naar Berlare heb je dan weer een jaagpad. Waarschijnlijk komt er nooit een jaagpad aan die kant van de Schelde: de buurtbewoners zullen wel nooit fietsers in hun achtertuin dulden.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#4 Bericht door Ronnius »

spruitje schreef:en vanaf schellebelle... loopt er dan nog een jaagpad verder richting dendermonde?
of is het de bedoeling dat je daar het belveer neemt om over te steken.
Je kan die kant sowieso niet tot in Gent via het jaagpad.
In Melle moet je, of je wil of niet, even de Brusselsesteenweg op.
En hoever het gaat richting Dendermonde weet ik ook (nog) niet.
Maar voor mij wordt het nu wel gemakkelijker om het belveer te nemen
en zo een rondje te kunnen rijden ipv gewoon heen en terug langs de zelfde kant.
Trouwens, de Sigma werken verderop beginnen meer en meer afgewerkt te geraken.
Daardoor komen er mooie rondjes om te fietsen.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#5 Bericht door Ronnius »

Dat stuk jaagpad is voor ons als lange afstandfietsroute misschien niet zo interessant.
Maar gisteren reed ik erop Schellebelle --> Wetteren even na 16 uur.
En het blijkt voor anderen toch een zeer interessant stukje fietspad te zijn.
Het groepjes scholieren dat me daar passeerde was verrassend groot.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef:Dat stuk jaagpad is voor ons als lange afstandfietsroute misschien niet zo interessant.
Maar gisteren reed ik erop Schellebelle --> Wetteren even na 16 uur.
En het blijkt voor anderen toch een zeer interessant stukje fietspad te zijn.
Het groepjes scholieren dat me daar passeerde was verrassend groot.
Intussen heb ik al enkele keren van dat jaagpad gebruik gemaakt. Heel comfortabel. Goed aangelegd. Wel vind ik de overgang naar de Scheldekaai in Wetteren helemaal niet fietsvriendelijk.

Blijft het nieuwe jaagpad trouwens toegankelijk tijdens de werken "Wetteren aan de Schelde"?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#7 Bericht door paulheyndrickx »

Het jaagpad is op de rechteroever toegankelijk tussen Wetteren en Schellebelle. Aan de overkant (linkeroever) is de doorgang afgesloten voor/door de werken. Er komt een nieuwe voetgangers- en fietsbrug. 't Zal wreed schoon worden. Wie vanuit Gent richting Schellebelle-Aard wil moet via de rechteroever of een 'ommetje' maken via de Provinciebaan richting Kalken en daar via de Vaart weer richting Schelde. Het traject wordt er niet langer door, maar wel minder aangenaam. Als je een stuk onverhard voor lief neemt is de omweg minder lang.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#8 Bericht door eeuwige reiziger »

paulheyndrickx schreef:Het jaagpad is op de rechteroever toegankelijk tussen Wetteren en Schellebelle. Aan de overkant (linkeroever) is de doorgang afgesloten voor/door de werken. Er komt een nieuwe voetgangers- en fietsbrug. 't Zal wreed schoon worden.
Mooi, want het lag er aan de Aard toch verschrikkelijk verloederd bij. Om dan nog niet te spreken over dat brugje waar Julius Caesar waarschijnlijk nog op heeft gestaan.
Wie vanuit Gent richting Schellebelle-Aard wil moet via de rechteroever of een 'ommetje' maken via de Provinciebaan richting Kalken en daar via de Vaart weer richting Schelde. Het traject wordt er niet langer door, maar wel minder aangenaam. Als je een stuk onverhard voor lief neemt is de omweg minder lang.
Was er niet een heisa rond die omleiding?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#9 Bericht door paulheyndrickx »

eeuwige reiziger schreef: Was er niet een heisa rond die omleiding?
Neen want het zijn vooral fietsers die moeten omrijden en die wegen niet zo zwaar in het publiek gekakel.

Iets anders: aan Schellebelle-veer (linker-oever) hadden ze een tijd geleden alles mooi aangelegd. Sinds een paar maand hebben ze nu hekjes dwars over het fietspad gezet, vermoedelijk om te vermijden dat er nog gebruikers van het veer door een peloton overhoop worden gereden. Nu moet je als fietser een boordje af, dan weer op, dan weer af, dan weer op. Zal er bij gelegenheid eens een fotoke van nemen. Schoon zenne! En praktisch!

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#10 Bericht door Ronnius »

eeuwige reiziger schreef: Was er niet een heisa rond die omleiding?
Er zou idd nogal wat gekakel geweest zijn rond de fietsersomleiding.
Reden is dat ook de omwonenden ook naar hun "erf" moeten kunnen nadat de werf helemaal werd afgesloten.
De groenen wilden oorspronkelijk niet weten van een (tijdelijke) verharding zodat ook motorvoertuigen langs konden.
(weet ik van een persoonlijk gesprek met een bewoner)
Uiteindelijk is een verharding van steenpuin aangebracht die alweer behoorlijk stuk is gereden.
Niet zozeer door de bewoners, maar het sluikverkeer dat eerst van geen wijken wou weten.
De betonblokken op het jaagpad zijn ook verplaatst geweest omdat het motorverkeer het wel heel erg hard speelde.
Ook werden (maar ze zijn alweer weg of verplaatst waar ik ze niet kan zien) tractorsluizen aangelegd.
Er werd blijkbaar liever door de modder gebaggerd dan de betonverharde (Kalkenvaart) omweg te nemen.
paulheyndrickx schreef: Iets anders: aan Schellebelle-veer (linker-oever) hadden ze een tijd geleden alles mooi aangelegd. Sinds een paar maand hebben ze nu hekjes dwars over het fietspad gezet, vermoedelijk om te vermijden dat er nog gebruikers van het veer door een peloton overhoop worden gereden. Nu moet je als fietser een boordje af, dan weer op, dan weer af, dan weer op. Zal er bij gelegenheid eens een fotoke van nemen. Schoon zenne! En prakties!
Foto's zijn al een tijdje gemaakt:
belveer-0001.jpg
belveer-0000.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#11 Bericht door Wouter D »

Was zeg, dat betekent echt vertragen als je met een driewieler niet op je zij wil gaan schuiven
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#12 Bericht door paulheyndrickx »

Ronnius schreef:
Foto's zijn al een tijdje gemaakt:
belveer-0001.jpgbelveer-0000.jpg
Daar is duidelijk diep over nagedacht!

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#13 Bericht door KarelJ »

Bovenstaande hindernissen waren nog niet genoeg blijkbaar, want ondertussen zijn er nog van die "nietjes" bij geplaatst waar je tussen moet slalommen.
Gelukkig staan deze wel ver genoeg na elkaar zodat de waw er tussen past.

Ik begrijp dat ze willen vermijden dat iemand die van het veer komt omver gereden wordt door iemand op het fietspad, maar daarvoor hadden ze evengoed het fietspad enkel meters kunnen laten afwijken zonder al die borduurtjes.

Is inderdaad opletten met al die borduurtjes!

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#14 Bericht door eeuwige reiziger »

paulheyndrickx schreef:Daar is duidelijk diep over nagedacht!
... en ontworpen op een tekentafel door iemand die hoogstwaarschijnlijk nooit fietst of totaal niet vertrouwd is met de fietsbewegingen ter plaatse. Godgeklaagd is het! Is er een afdeling van de Fietsersbond die dit dossier ter harte kan nemen?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Nieuw jaagpad Wetteren-Schellebelle open.

#15 Bericht door Wouter D »

Nu is het jaagpad geen pad om gejaagd over te rijden. De voetpad oordelen zijn daar hellend schuin. En de doorsnee passant heeft twee wielen en zit rechtop. Die hebben minder last van een dergelijk manoeuvre... Of niet?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie