Camera

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Camera

#1 Bericht door Lex »

Zat ik te kijken voor een camera en kwam bij de Garmin virb xe uit. Maar nu zie ik bij de specs staan dat de batterijduur maar twee uur is? Is er een mogelijkheid om deze te verlengen? Of zijn er andere camera's die wel langer kunnen?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Camera

#2 Bericht door Ronnius »

Ik denk dat de meeste sportcamera's maar een batterijduur van ongeveer 2 uur hebben.
Alles hangt wel af van de instellingen. Als je de huidige "normale" minimum instellingen
zoals 720P hd en hoge kwaliteit gebruikt heb je naast behoorlijk wat schijfruimte ook behoorlijk wat energie nodig.

Het kan zijn dat je de camera aan een externe batterij kan hangen. Maar dat gaat zeker niet bij alle merken lukken,
omdat ze dan de interne batterij beginnen op te laden en de camera in computer aansluitmodus gaat.
Ook moet je dan rekening houden met een extra kabel die ergens in de weg kan zitten en dat de camera dan open is.
Met dat laatste bedoel ik dat een camera als de Contour waterdicht (tot 1 meter diep) is en je dus in de (gietende) regen je geen zorgen moet maken.
Behalve natuurlijk als je deze opendoet om een kabel aan te sluiten.

Bij lange tochten film ik selectief of, omdat ik de oude camera's vervangen heb door nieuwe, maar de oude nog in gebruik zijn,
halverwege de camera's wisselen.

Voor je een camera koopt eerst bekijken waarvoor je deze wil gebruiken/plaatsen en kijken welke extra's te koop zijn om deze op-in-rond de fiets te plaatsen.

De meeste sportcamera's zijn tegenwoordig wel degelijk, behalve als je gaat voor de spotprijsjes (20 euro nieuwprijs bvb).
Die zeer goedkope hebben geen beeldstabilisatie en waardoor je zeeziek wordt als je de beelden bekijkt
en ze zijn dan ook niet waterdicht, waardoor je bij een spatje regen de camera moeten binnenhalen.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie