getuned vlaggetje

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

getuned vlaggetje

#1 Bericht door janV »

tunned vlag, maakt echt een verschil op gebied van veligheid voor de beginnende ligfietser.
zie ook topic 'L-picto' onder de rubriek "andere" _ hier kan je het L-pictogram downloaden.
Bijlagen
223602005894579.jpg

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: getuned vlaggetje

#2 Bericht door scuri »

janV schreef:
tunned vlag, maakt echt een verschil op gebied van veligheid voor de beginnende ligfietser.
zie ook topic 'L-picto' onder de rubriek "andere" _ hier kan je het L-pictogram downloaden.
Hoe heb je dat bevestigd, als ik vragen mag?
Zou dat L-picto bericht van item 'Andere' naar hier mogen verschoven worden van de moderator(s)? Item hoort hier thuis imho en is ook praktischer om te lezen.
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: getuned vlaggetje

#3 Bericht door janV »

scuri schreef:
janV schreef:tunned vlag, maakt echt een verschil op gebied van veligheid voor de beginnende ligfietser.
zie ook topic 'L-picto' onder de rubriek "andere" _ hier kan je het L-pictogram downloaden.
Hoe heb je dat bevestigd, als ik vragen mag?
Zou dat L-picto bericht van item 'Andere' naar hier mogen verschoven worden van de moderator(s)? Item hoort hier thuis imho en is ook praktischer om te lezen.
tweemaal afgeprint op vrij dik (foto)papier_rug aan rug op mekaar gelijmd_geplastificeerd en op maat geknipt_thv waar gaatjes moeten komen extra verstevigd met een deel van de overschot van de afgeknipte plastic_gaatjes geknipt met gaatjesknipper_gaatjes verstevigd tegen het doorscheuren met metalen popringetjes (die ik gerecupereerd had van de verpakking van mijn vlaggetje)_bevestigd met colsonbandjes (kabelbinders) aan de vlaggemast.
Ik had die zeer goed dicht getrokken, maaar nadat ik als leerling al wat ervaring had en men snelheid de hoogte in ging, draaide het picto en stond het dus niet meer dwars. Dan modificatieke gedaan_druppeltje secondelijm tussenin, toegepast net voor het volledige aantrkekken vh colsonbandje zodat colsonbandje eigenlijk aan vlaggemast gelijmd zit.
zal een detailfoto proberen te plaatsen.

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: getuned vlaggetje

#4 Bericht door scuri »

janV schreef:
Ik had die zeer goed dicht getrokken, maaar nadat ik als leerling al wat ervaring had en men snelheid de hoogte in ging, draaide het picto en stond het dus niet meer dwars. Dan modificatieke gedaan_druppeltje secondelijm tussenin, toegepast net voor het volledige aantrkekken vh colsonbandje zodat colsonbandje eigenlijk aan vlaggemast gelijmd zit.
zal een detailfoto proberen te plaatsen.
Ah, thx voor jouw heldere uitleg. Ik dacht al: hoe blijft dat vlaggetje zo mooi 'dwarsgericht' op z'n plaats zitten? ;-) En die secondenlijm houdt het tot nu toe uit?
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: getuned vlaggetje

#5 Bericht door janV »

Ja hoor, geen probleem_vlaggemast was tweedelig met een plastic busje om in elkaar te steken_men L-pictoke dacht er anders over, gewoon knal overgebroken dat busje_heb nu een licht koperen busje en met zeer klein schroefje vlaggestok vastgezet, want anders draait dat vlaggemastje gewoon om en staat de picto uiteraard niet meer dwars.
Nu is dat perfect_alleen er begint wat sleet op te komen, bij het rijden begint het L-pictootje serieus om te plooien_maar het mag er bijna af, men Leerjaar is zo goed als achter de rug swalpen doe ik niet meer_alleen langs het kanaal, vanop het jaagpad schuin naar boven zo langs de zijramp van een brug en boven gekomen onmiddelijk scherp rechtsom (over bijna 180°) dat lukt me (nog) niet :(

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: getuned vlaggetje

#6 Bericht door Lex »

Heb gezien dat ze van die glasvezelbuisjes verkopen bij de brico. Kan je misschien beter gebruiken ipv een tweedelige. Dat heb je er eentje uit één stuk zonder broos tussenstuk.

paukerock
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 29 jul 2004, 17:40
Postcode: 9100
Fiets: roeland
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: getuned vlaggetje

#7 Bericht door paukerock »

ik zie geen pikto alleen een blanko vlak ?
ligfietsen is super

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: getuned vlaggetje

#8 Bericht door janV »

teruggevonden op PC
Bijlagen
LerendeLigger.doc
(16.58 KiB) 98 keer gedownload

janV
Neo Prof
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
Postcode: 2440
Fiets: Baron Xlow
Contacteer:

Re: getuned vlaggetje

#9 Bericht door janV »

foto gemonteerd op vlaggestok
Bijlagen
004_opt.jpg

TM48
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 12:14
Postcode: 9112
Fiets: Hurricane
Contacteer:

Re: getuned vlaggetje

#10 Bericht door TM48 »

Veiligheid boven alles, Jan!

Toen ik een 2de handse optima overkocht, stond er ook een vlaggetje op zo'n wiebelstokje op (in de Nederlandse driekleur n.b.). Bij het insturen van een bocht bleef dit achter een verkeerspaaltje steken en zwiepte zéér krachtig terug. De vlag + stok uit veiligheidsreden dus maar gedemonteerd; de commentaren van "moet er geen vlaggetje op", neem ik er sindsdien bij...
Trouwens: hoe kan het nu dat iemand jouw mooie fiets over het hoofd ziet?

paukerock
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 29 jul 2004, 17:40
Postcode: 9100
Fiets: roeland
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: getuned vlaggetje

#11 Bericht door paukerock »

bedankt
ligfietsen is super

Plaats reactie