Logo ride for parkinson

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Logo ride for parkinson

#1 Bericht door Martin »

Gezien ik al geruime tijd met het trike liggende virus zit en er een tweede tweede uitdaging bij kreeg onder de naam Parkinson, wilde ik daar wat mee doen.
Onlangs bestelde ik mij een nieuwe Scorpion fs26 plus en ben van plan de strijd aan te gaan met deze fiets tegen tegen de parkinson die mijn lichaam als gastlichaam inpalmde. De strijd zal van lange duur en hard zijn, deze zal ik uiteindelijk ook verliezen. Maar ik hoop dat ik met de trike wat meer kenbaarheid kan brengen rond de voor velen nog ongekende en onbegrepen neurologische ziekte. Mijn 30% resterende hersencellen die de dopamine produceren om mijn voeten de trappers te doen ronddraaien hoop ik extra te kunnen prikkelen door de trike te gebruiken om in beweging te blijven en mij zo lang mogelijk uit de rolstoel te houden.
Beste liggende vrienden, zonder dopamine zouden er ook geen ligfietsers meer zijn waardoor ik dit mer kenbaarheid wil geven. Dit in de hoop om via evenementen wat sponsorgeld binnen te halen om de zoektocht naar een geneesmiddel te financieren. Ik hoop dat ze deze nog vinden voor mijn tijd om is en de Scorpion uiteindelijk zal staan te verstoffen.
Om mijn strijd voor velen een gezicht te geven ontworp een Amerikaanse fietster voor mij dit logo. Wie wenst mag deze delen en gebruiken. ik hoop ook met dit logo wat promo materialen te kunnen maken om zo wat meer opbrengsten binnen te halen voor de Vlaamse Parkinson Liga.
Ondertussen zijn wij binnen dit forum naar mijn weet reeds met twee Parkinson leden.
Graag je mening over dit logo en initiatief.
Bijlagen
12953082_1579424752367876_1409221013_o.png.jpeg
12962666_1579402902370061_1574101160_o.jpg
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Logo

#2 Bericht door crash-quest-dummy »

Knap logo.
Werkt dopamine vertragend bij de ontwikkeling van parkinson ?
Hopelijk kan je al trikend vele jaren winnen.
Da's even nobel zoniet beter als om een beker strijden tijdens een wedstrijd.
Succes !
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Logo

#3 Bericht door Martin »

Bedankt Crash-quest-dummy.
De hersencellen die dopamine maken sterven af. Dit is al jaren bezig en de eerste symptomen manifesteren zich pas als reeds 70% van deze cellen zijn afgestorven. De dopamine is de stof die de commando's via de zenuwen naar het lichaam geven. Eens de dopamine minder is krijgt het lichaam deze commando's niet goed meer door. Stijfheid, evenwichtsstoornissen, beven, slikproblemen, constipatie, krachtverlies, ...
Al deze symptomen zijn voor elk verschillend en steken onverwacht de kop op. Momenteel werkt mijn lichaamsthermostaat niet goed, de temperatuurregeling in mijn lichaam doet mij nu zweten als een paard. Het is hier precies 30graden.
Niet elke patiënt met Parkinson beeft, er zijn er die enkel stijfheid hebben. Ik heb de 2.
Daarom dat ik mij nu zal inzetten omdat deze ziekte niet gekend is. Dit komt mede omdat er velen in isolement raken en niet meer buiten komen door deze lichamelijke problemen waardoor dit niet zichtbaar is voor de buitenwereld.
Inderdaad beter dan een beker halen. Lukt het genoeg fondsen binnen te halen zodat men verder onderzoek naar een geneesmiddel kan doen, dan zal dat geneesmiddel de beker zijn om te blijven leven met wat kwaliteit.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Logo ride for parkinson

#4 Bericht door bicky »

mooi logo en een nog mooier doel.
fietsen versterkt het leven en versterkt de ziel. meer mensen zouden het moeten doen/proberen. hoe moeilijk het ook gaat.
Een trike is voor jou wel de ideale fiets die je niet beroofd van je mobiliteit

ps: ik paste de titel van het bericht aan zodat het duidelijker is.

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Logo ride for parkinson

#5 Bericht door Martin »

Bedankt Bicky,
Ergens ben ik blij dat ik al een trike had voor de eerste symptomen er waren. Het moest precies zo zijn.
Zondag probeer ik de ICE mee te nemen naar Gent op de FEEL GOOD Werelddag voor Parkinson in het ICC. Wie weet kan ik mijn passie verder delen.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Plaats reactie