Even voorstellen!

Alles aangaande roeifietsen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Rutger
Supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 11:35
Postcode: 5061
Fiets: Thys 209
Contacteer:

Even voorstellen!

#1 Bericht door Rutger »

Hallo, ik ben Rutger en nieuw op het forum. Na enkele jaren met verschillende ligfietsen geëxperimenteerd te hebben ben ik sinds 2 jaar verslaafd aan de roeifiets. Een proefritje bij Derk zorgde destijds voor een grote glimlach op mijn gezicht en een paar weken later stond er een tweedehandse 222 in mijn schuur. Afgelopen voorjaar is de 222 verruild voor een 209. Een geweldige roets waarmee ik dagelijks 40km woon-werkverkeer rijd. Daarnaast zoek ik graag de sportieve uitdagingen op in het heuvel- en bergland.

Nadeel van het roetsen is dat het een nogal eenzame bezigheid is aangezien ik geen andere roeifietsers ken ik mijn omgeving. Vandaar mijn inschrijving op het forum! Ik heb vandaag al met veel belangstelling jullie berichten en ervaringen gelezen op dit forum :D

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

#2 Bericht door Wouter D »

wees wel gekomen, weer een roets dichter van een mooie roetstocht :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

#3 Bericht door hmmm »

Hoi! Wees welkom in het digitale hoekje waar we roeifietservaringen (en andere nonsens) kunnen delen.

Velen zullen zich zonder twijfel kunnen herkennen in de glimlach die de eerste rit op een roeifiets teweeg bracht. Soms duikt die nog wel eens onwillekeurig op. Een 40-tal kilometers woon-werk is een mooie afstand om dagelijks te maken, je zal vermoedelijk in goede conditie zijn ;).

Maak je in je vrije tijd ook langere tochten of andere escapades op de roeifiets?

Na het raadplegen van google maps schijn je toch een eindje uit de buurt te wonen, maar anderzijds ook net dichtbij genoeg om een ritje niet helemaal uit te sluiten. Voor mij zijn het veelal ook eenzame ritjes, als het weer wat beter is ben ik zeker te porren om eens samen een stukje te roetsen!

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

#4 Bericht door Wim -de roetsende »

Welkom Rutger.

Je hebt 'ons' dus gevonden, maar ja zo moeilijk was dat natuurlijk ook niet. :D

Veel plezier met het lezen, maar schroom ook niet om ons te laten meegenieten van jouw verhalen/belevenissen/avonturen.

Met 40km per dag heb je een betere roetsconditie dan ik. Bij mij blijft het steken op 2x per week een tocht tussen de 30 en de 100km. Het ww-verkeer doe ik in een XS.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Rutger
Supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 11:35
Postcode: 5061
Fiets: Thys 209
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

#5 Bericht door Rutger »

Naast het woon-werkverkeer fiets ik ook graag langere afstanden. Ik heb een voorkeur voor klimritten (dat had ik al op de bukfiets). De roets is nou niet echt een klimmachine te noemen maar gelukkig kan ik er aardig mee uit de voeten in de bergen. Afgelopen voorjaar 4x Alpe d'Huez beklommen voor Alpe d'HuZes en dat smaakte naar meer!

Roetsen op het vlakke gaat daarentegen een stuk vlotter dus daar beleef ik meer plezier aan dan op een bukfiets wat de vlakke tochten ook weer aantrekkelijk maakt. Mijn gezin met drie jonge kinderen (0, 2 en 4j) geeft wat beperkingen in het trainen maar ik het plan is er wel om dit jaar een paar mooie tochten te rijden. Lijkt me leuk om eens samen te rijden!

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

#6 Bericht door Wim -de roetsende »

Rutger schreef: Lijkt me leuk om eens samen te rijden!
11 juni 2016 heb je de kans om met een heleboel roeifietsers samen te rijden en kennis te maken.

Kjik hier: http://www.rowingbike.com/posts/30-jaar-roeifietsfeest/


Tot dan?

Groets, Wim
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Plaats reactie