Kanalen en rivierenroute Leuven - Veurne

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Rikki
Belofte
Berichten: 112
Lid geworden op: do 30 aug 2012, 8:05
Locatie: Aalter
Contacteer:

Re: Verwarring?

#16 Bericht door Rikki »

eeuwige reiziger schreef: Wanneer is dat gebeurd? Ik heb dat stuk enkele weken geleden nog afgefietst. Nog altijd dezelfde rommel. Ik reed zoveel mogelijk aan de rand - ik was met de bukker - om al die oneffenheden een beetje te vermijden. Bij regen wordt het papperig. Zodra het droog wordt, harden al de oneffenheden uit.

Spreken we nu echt over hetzelfde? Of hebben we een totaal andere comfortgrens?

Afbeelding

https://picasaweb.google.com/1086082685 ... ieuweVaart#

Inderdaad, dit is het bewuste stuk, vroeger een ramp om op te rijden (behalve zo dicht mogelijk tegen de zijkant, kant vaart) nu heel wat beter.(Tenzij het ook alweer naar de kl*** is door landbouwverkeer)
De foto is inderdaad de oude toestand.
Gelieve mij niet te storen, ik ben al gestoord genoeg...
Challenge Hurricane

gentenoare
Junior
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 18:04
Postcode: 3040
Fiets: WAW 263
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#17 Bericht door gentenoare »

Hartelijk dank voor de talrijke tips voor de ik zal het maar de kanalen en rivierenroute Leuven - Veurne noemen.

Door mijn vraag heb ik wel de draad van Helen geconfisqueerd, om Helen haar draad terug te geven is het misschien beter om de info over de route naar een nieuwe draad er kopiëren met de naam Route Leuven-Veurne langs rivieren en kanalen. Kan iemand me uitleggen hoe ik dit best regel????

Groetjes
E WAW 263

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Verwarring?

#18 Bericht door eeuwige reiziger »

eeuwige reiziger schreef: Nu, morgen moet ik na mijn werk naar Gent. Sedert vorig jaar fiets ik eenmaal in de week van Brugge naar Gent, maar bij die verplaatsing ga ik de laatste tijd steeds langs de Oude Vaart.

Morgen doen we het dus eventjes anders. Ik ben benieuwd!
Rikki schreef: Inderdaad, dit is het bewuste stuk, vroeger een ramp om op te rijden (behalve zo dicht mogelijk tegen de zijkant, kant vaart) nu heel wat beter.(Tenzij het ook alweer naar de kl*** is door landbouwverkeer)
De foto is inderdaad de oude toestand.

Toen ik de eerste tientallen meters van het vernieuwde deel onder de wielen kreeg, gaf me dat een positief gevoel. Mooi uitgevoerd. Met boordsteen. En vlak. De vreugde duurde evenwel niet lang. Algauw zag ik de eerste zwakke plekken met losliggende steentjes in mul zand.

Wel overal liggen er stukken waar de aangereden verharding los is gekomen of misschien nooit is aangestampt. Geen sporen van enig landbouwvoertuig. Slechte uitvoering dus. Wat zal dit na een (paar) jaar geven...

Op het werfbord stond de kostprijs met een getal van vijf cijfers lang.

Wat een verspilling van ons belastingsgeld!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Kanalen en rivierenroute Leuven - Veurne

#19 Bericht door trikelover »

Deze draad gesplitst en op de juiste plaats gezet
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

gentenoare
Junior
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 18:04
Postcode: 3040
Fiets: WAW 263
Contacteer:

Re: Kanalen en rivierenroute Leuven - Veurne

#20 Bericht door gentenoare »

=D> Dankjewel
trikelover schreef:Deze draad gesplitst en op de juiste plaats gezet
E WAW 263

Gebruikersavatar
Rikki
Belofte
Berichten: 112
Lid geworden op: do 30 aug 2012, 8:05
Locatie: Aalter
Contacteer:

Re: Kanalen en rivierenroute Leuven - Veurne

#21 Bericht door Rikki »

Wat een verspilling van ons belastingsgeld!
Inderdaad!
Vb.: in Aalter wordt er een nieuwe brug gelegd over het kanaal om de twee industrie terreinen met elkaar te verbinden, deze wordt evenwel verboden terrein voor fietsers... :?
Ze gaan in een later stadium nog een fietsersbrug plaatsen... #-o
Begrijpe wie kan.
Gelieve mij niet te storen, ik ben al gestoord genoeg...
Challenge Hurricane

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Kanalen en rivierenroute Leuven - Veurne

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

Rikki schreef:Inderdaad!
Vb.: in Aalter wordt er een nieuwe brug gelegd over het kanaal om de twee industrie terreinen met elkaar te verbinden, deze wordt evenwel verboden terrein voor fietsers... :?
Ze gaan in een later stadium nog een fietsersbrug plaatsen... #-o
Begrijpe wie kan.
Door een schrijnend gebrek aan politieke wil en moed laat men uiteindelijk vele kansen liggen. Kijk maar eens wat er gebeurt bij de werken aan het spoor tussen Gent en Brugge. Bij de informatievergaderingen werd er indertijd aangekondigd dat er van de gelegenheid gebruik zou worden gemaakt om langs het vernieuwde spoor een doorlopend fietspad te leggen.

In de praktijk komt daar niet al teveel van in huis. Enkel tussen Drongen en Gent is er iets gerealiseerd wat zogezegd moet doorgaan voor een "fietssnelweg" (kuch, kuch, ik verslik me er bijna in...). Voor het overige niets, buiten enkele losse stukken die ook openstaan voor ander verkeer. Heel teleurstellend!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

gentenoare
Junior
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 18:04
Postcode: 3040
Fiets: WAW 263
Contacteer:

Re: Kanalen en rivierenroute Leuven - Veurne

#23 Bericht door gentenoare »

tijdens het paasweekend mijn dubbele marathon Veurne - Ottenburg en retour aangedurfd. Heen via de kanalen Mechelen Zennegat naar de Schelde, overzet in Mariekerke, Schelde tot in Gent, een fijne ervaring om Gent te dwarsen op een zaterdagmiddag, tot langs de Coupure, doortrekken langs kanaal richting Brugge, na Sint Joris richting Ruddervoorde Zedelgem tot bij mijn nichtje in Oudenburg (om na 190 km toch effe bij te komen). daar opgepikt door neef Kris met zijn WAW 4 last edition (met lichtjes in de neus ingewerkt en carbon kastje voor lichtschakelaars, amper een maand jonger als die van mij en terug mooie verbeteringen) en samen relax cruisen langs de dijken vanOostende en Middelkerke, Nieuwpoort haven om finaal De Panne te bereiken. 2 schitterende machines naast elkaar te parkeren in Kris zijn garage. Nakeuvelen bij een krabbepootje en dan moe maar gelukkig te nacht in te duiken. 245 km



De retour met een dagje uitgesteld tot dinsdag. Plan was om een kortere weg te nemen via de zuidkant van Brussel. Veurne kanaal tot in Lo, binnendoor richting Ieperlee (geen aanrader met vm) ergens halverwege afslaan naar Poelkapeele, Roeselare en door naar Izegem en Waregem, Oudenaarde en Geraardsbergen. tijd voor een lange break, de Vesten overwonnen en dan doorheen het Pajottenland tot Halle, (foute keuze om daar de alsembergsestwg te nemen) Sint Genesiusrode door Zoniënwoud naar Hoeilaart, Overijse en Home Sweet Home. 192 km.

volgende keer iets meer eten en stops voorzien op t goede moment en wat meer tijd nemen om te genieten onderweg. ik vrees dat Marathontouren wel eens verslavend kan gaan werken. Dit weekend de Ravel richting Namen eens proberen.

Met dank aan ieder die op deze post en per priveberichten tips,voor de route heeft gegeven.
E WAW 263

Gebruikersavatar
Rikki
Belofte
Berichten: 112
Lid geworden op: do 30 aug 2012, 8:05
Locatie: Aalter
Contacteer:

Re: Verwarring?

#24 Bericht door Rikki »

eeuwige reiziger schreef:
eeuwige reiziger schreef: Nu, morgen moet ik na mijn werk naar Gent. Sedert vorig jaar fiets ik eenmaal in de week van Brugge naar Gent, maar bij die verplaatsing ga ik de laatste tijd steeds langs de Oude Vaart.

Morgen doen we het dus eventjes anders. Ik ben benieuwd!
Rikki schreef: Inderdaad, dit is het bewuste stuk, vroeger een ramp om op te rijden (behalve zo dicht mogelijk tegen de zijkant, kant vaart) nu heel wat beter.(Tenzij het ook alweer naar de kl*** is door landbouwverkeer)
De foto is inderdaad de oude toestand.

Toen ik de eerste tientallen meters van het vernieuwde deel onder de wielen kreeg, gaf me dat een positief gevoel. Mooi uitgevoerd. Met boordsteen. En vlak. De vreugde duurde evenwel niet lang. Algauw zag ik de eerste zwakke plekken met losliggende steentjes in mul zand.

Wel overal liggen er stukken waar de aangereden verharding los is gekomen of misschien nooit is aangestampt. Geen sporen van enig landbouwvoertuig. Slechte uitvoering dus. Wat zal dit na een (paar) jaar geven...

Op het werfbord stond de kostprijs met een getal van vijf cijfers lang.

Wat een verspilling van ons belastingsgeld!
Ter info, het bewuste stuk jaagpad is nu geasfalteerd!
Gelieve mij niet te storen, ik ben al gestoord genoeg...
Challenge Hurricane

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Verwarring?

#25 Bericht door eeuwige reiziger »

Rikki schreef:Ter info, het bewuste stuk jaagpad is nu geasfalteerd!
Mooi! Hopelijk trekt W&Z er ook lessen uit en wordt al dat geëxperimenteer met alternatieve (half)verhardingen achterwege gelaten. Nu is het nog wachten op het al zo lang beloofde fietspad langs de Overleiestraat. Ik ben ook benieuwd welke plaats de fietser in de toekomst zal krijgen langs de Zuidleiestraat.

Voor wie het aanbelangt: met de bouw van de Woestijnebrug is de Zuidleiestraat niet langer toegankelijk. Omleiding staat aangeduid.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Wouter
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 13:36
Postcode: 9000
Fiets: Flevo Racer
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Verwarring?

#26 Bericht door Wouter »

eeuwige reiziger schreef:
Rikki schreef:Ter info, het bewuste stuk jaagpad is nu geasfalteerd!
Is het bewuste stuk geasfalteerd of opnieuw geasfalteerd?
Eind 2015 zijn de werken daar voor de 1e keer afgerond, een mooie nieuwe asfaltlaag (leek het).
Na enkele weken al waren er een soort van grindkuilen ontstaan waarin je als tweewieler liever niet terechtkomt (als trike of VM evenmin maar de kans op onderuit gaan is toch kleiner).
Begin mei ben ik daar nog langsgereden en toen was er nog niks veranderd, hopelijk nu dus wel.

Wouter
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 13:36
Postcode: 9000
Fiets: Flevo Racer
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Kanalen en rivierenroute Leuven - Veurne

#27 Bericht door Wouter »

eeuwige reiziger schreef:
Door een schrijnend gebrek aan politieke wil en moed laat men uiteindelijk vele kansen liggen. Kijk maar eens wat er gebeurt bij de werken aan het spoor tussen Gent en Brugge. Bij de informatievergaderingen werd er indertijd aangekondigd dat er van de gelegenheid gebruik zou worden gemaakt om langs het vernieuwde spoor een doorlopend fietspad te leggen.

In de praktijk komt daar niet al teveel van in huis. Enkel tussen Drongen en Gent is er iets gerealiseerd wat zogezegd moet doorgaan voor een "fietssnelweg" (kuch, kuch, ik verslik me er bijna in...). Voor het overige niets, buiten enkele losse stukken die ook openstaan voor ander verkeer. Heel teleurstellend!
Inderdaad een gemiste kans maar al treinend naar Brugge merk ik bij de werken aan het spoor links en rechts toch stukjes nieuw fietspad (in aanleg). 't Zal een beetje zijn zoals de fietsroute langs het spoor van Gent naar Antwerpen, doorlopend wisselend van kant en soms door (drukkere) woonkernen.

Wouter
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 13:36
Postcode: 9000
Fiets: Flevo Racer
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Kanalen en rivierenroute Leuven - Veurne

#28 Bericht door Wouter »

Het bewuste stuk is inderdaad opnieuw (of een uiteindelijke toplaag) geasfalteerd, dat was zalig zoeven waar we jarenlang helemaal los zijn getrild en weggegleden =D>
Bij de werken in de Zuidleiestraat zijn omleidingsborden maar voorlopig kan je nog makkelijk doorfietsen.

Plaats reactie