Gent <--> Middelburg.

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Gent <--> Middelburg.

#1 Bericht door Ronnius »

Ik weet dat er liggers vanuit Gent (of omstreken) naar Middelburg (Derk Thijs) gefietst zijn.
Binnenkort moet ik dat ook. Daarom wou ik weten of de route die gevolgd werd ergens opgeslagen ligt.

Of moet ik gewoon zelf een maken en achteraf zien of het een goede was/is of net niet.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#2 Bericht door Wouter D »

Heb geen route maar zo uit het hoofd en spieken op google maps

coupure afrijden naar afvaart van leie, voorbij Lovendegem in het gehuchtje Durmen het water over en schipdonkkanaal
richting Zomergem en er voorbij. Thv Damme aan de sifon (kruissing schipdonk en Damme Vaart) Damme Vaart oversteken en aan overkant naar rechts richting Sluis. Kan je tot in Sluis blijven rijden. In sluis de bordjes richting Breskens volgen, daar zijn de fietspaden toch beter dan de jaagpaden bij ons.

Zo deed ik het vroeger meestal toch, en ik denk niet dat ik er ver naast ga zittten

Wat ik ook via mijn beste vriend http://hoehel.be is dit hier :-) http://www.routeyou.com/nl-nl/route/vie ... skens-gent
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef: coupure afrijden naar afvaart van leie, voorbij Lovendegem in het gehuchtje Durmen het water over en schipdonkkanaal
richting Zomergem en er voorbij. Thv Damme aan de sifon (kruissing schipdonk en Damme Vaart) Damme Vaart oversteken en aan overkant naar rechts richting Sluis. Kan je tot in Sluis blijven rijden. In sluis de bordjes richting Breskens volgen, daar zijn de fietspaden toch beter dan de jaagpaden bij ons.
Mooie route met aan Belgische zijde veel jaagpaden waar je zorgeloos kan doorrijden. Je kan ook enkele bochten afsnijden door bijvoorbeeld de Lieve te volgen in plaats van de Brugse vaart tot Durmen.

Of bij Balgerhoeke het Schipdonkkanaal te verlaten en aan te sluiten bij de N455. Je rijdt dan naar Sint-Laureins, dan binnendoor naar het Nederlandse Sint-Kruis en dan neem je de Boterweg naar Waterlandkerkje. Daar ligt ook een mooi fietspad. Ik heb dat traject al meerdere malen afgefietst.

Je kan er natuurlijk altijd voor kiezen om het Schipdonkkanaal tot in Maldegem te volgen. Dan de grote weg naar Eede en Aardenburg. Aan Belgische kant stelt de fietsinfrastructuur niet veel voor (gelukkig is het maar heel kort), maar in Nederland werd onlangs alles vernieuwd. Na Aardenburg kan je naar Sint-Kruis rijden langs de Sint-Pietersdijk. Eventueel de doorsteek maken langs de Appelstraat naar Oostburg in plaats van naar Sint-Kruis.

Verder dan Oostburg en Waterlandkerkje heb ik nog niet gefietst.

Over de rest kan ik dus niets met zekerheid vertellen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#4 Bericht door aiai »

Van tot iets over de grens in België naar Middelburg kan je http://routeplanner.fietsersbond.nl gebruiken.
Tot aan zo'n punt in België weet ik het niet, maar daar kom je vast wel uit ;-)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#5 Bericht door Ronnius »

Ik heb 2 varianten gemaakt.
Een via Spruitje zijn idee --> http://afstandmeten.nl/index.php?id=1673374 <-- Welke is 91 km.
Een via Philippine (Joop) --> http://afstandmeten.nl/index.php?id=1673382 <-- Welke is 84 km.

Als er ergens ferme kronkels inzitten dan lees ik het graag.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#6 Bericht door aiai »

Vanuit Kaprijke kan ook nog onderstaande:

http://routeplanner.fietsersbond.nl/#ro ... nces=63,71

Geef de pagina wel even de tijd om de route te laden. Het duurt enkele seconden voordat je de route geladen ziet worden op de pagina.

Succes!
Laatst gewijzigd door aiai op ma 11 jan 2016, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#7 Bericht door bicky »

Ronnius schreef:Ik heb 2 varianten gemaakt.
Een via Spruitje zijn idee --> http://afstandmeten.nl/index.php?id=1673374 <-- Welke is 91 km.
Een via Philippine (Joop) --> http://afstandmeten.nl/index.php?id=1673382 <-- Welke is 84 km.

Als er ergens ferme kronkels inzitten dan lees ik het graag.
Ik zou alvast het stuk van gent vervangen door langs de R4 te rijden ten westen van het kanaal. kan je stuk afsnijden en mooie fietspad.
https://www.google.be/maps/dir/51.05085 ... 987962!3e1

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#8 Bericht door Wouter D »

het stuk met de knooppunten (routeyou) is maar 55km, dat lijkt me de kortste, geen idee over de staat van de fietspaden, maar kan toch een uurtje fietsen schelen. Als is de kans op meer verkeer en boerenwegeltjes ook wel groter
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef: Een via Spruitje zijn idee --> http://afstandmeten.nl/index.php?id=1673374 <-- Welke is 91 km.
Aan het Schipdonkkanaal kan je probleemloos doorrijden tot aan de Sifon. Niet echt nodig om al bij Platheulebrug van kant te veranderen. De oostkant is trouwens niet verkeersvrij en er wordt bijna steeds heel hard gereden.

Hetzelfde bij de Damse Vaart. Op de kaart ga je na de Sifon oostwaarts. Dat raad ik je echt wel af: bepaalde stukken van die straat liggen er niet al te goed bij, het is een veel gebruikte verbindingsweg die trouwens niet al te breed is en waar je als fietser wel eens aan de kant wordt geduwd. Liever Damse Vaart-Noord nemen. Bijkomend voordeel: je vermijdt de barslechte kassiestrook aan de brug bij Hoeke. Bij Hoeke is het op dat kruispunt trouwens altijd voorzichtigheid geboden: verkeer komende van de N49 durft wel eens met onaangepaste snelheid zijn weg te zoeken richting Damme.

Opgelet aan de grens. Om een of andere bizarre reden werd er over het jaagpad een versperring aangebracht. Je moet links afwijken en komt dan op een weg die openstaat voor plaatselijk verkeer.

Ook kan je er altijd voor kiezen Cadzand links te laten liggen. Dan neem je de Knokkerweg. Veel aangenamer en rustiger rijden, dan de kale N674.

Er is natuurlijk ook de mogelijkheid om die hele hoek naar Damme af te snijden, maar daar schreef ik al eerder over. Ga je over Aardenburg, blijf dan de N251 volgen tot aan de nieuwe rotonde. Volg in Eede niet de rood-witte bordjes van het fietsnetwerk, want die sturen je langs de Eedeweg waar het fietspad zijn beste tijd echt wel gehad heeft. Na Aardenburg neem je dan de Hogeweg om naar Sluis te rijden.

Ga niet over Heille, want dan moet je een ouderwetse kasseiweg overwinnen. Echt niet aangenaam!
spruitje schreef:het stuk met de knooppunten (routeyou) is maar 55km, dat lijkt me de kortste, geen idee over de staat van de fietspaden, maar kan toch een uurtje fietsen schelen. Als is de kans op meer verkeer en boerenwegeltjes ook wel groter
Veel draaien en keren langs gewone wegen, met ook flinke kans af en toe eens verkeerd te rijden (euh, redenering van een "gps-loze"... :oops: ). Langs de kanalen kan je goed doorrijden en in Nederland kan je langs de grote assen met hun vrijliggend fietspaden ook altijd flink vlammen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#10 Bericht door Wouter D »

eeuwige, ik zie toch damse vaart oversteken en dan naar rechts, ik heb even beter gekeken en dan zit je idd op damsevaart noord :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#11 Bericht door Ronnius »

De route via Philippine is een beetje ingekort.
Niet helemaal zoals Bicky voorstelde,
maar toch van 84 naar 68 ingekrompen.
--> http://afstandmeten.nl/index.php?id=1673382 <--
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#12 Bericht door wout »

ik zie dat de route over Philiphine over ijzendijke loopt.

de route naar Ijzendijke kan ingekort worden, nu rij je over zelzate en dat is een omweg,
ik zou je aanraden mijn woon - werk route te nemen,
deze loopt over evergem, sleidinge , lembeke, kaprijke, Watervliet vanuit watervliet rij je dan verder naar Ijzendijke schoondijke Breskens

om op deze route te geraken van bij u ( sint Amandsberg toch?) rij je best naar Dampoort afrikalaan meulestebrug dan rechtdoor langs de brico/Mc donanlds van Wondelgem

niet de mooiste route maar wel de kortste
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#13 Bericht door Ronnius »

wout schreef:ik zie dat de route over Philiphine over ijzendijke loopt.

de route naar Ijzendijke kan ingekort worden, nu rij je over zelzate en dat is een omweg,
ik zou je aanraden mijn woon - werk route te nemen,
deze loopt over evergem, sleidinge , lembeke, kaprijke, Watervliet vanuit watervliet rij je dan verder naar Ijzendijke schoondijke Breskens
Kan zijn dat ik even via Joop rij.
Hangt er vanaf welke mogelijkheden Joop heeft.
Daardoor de optie via Philippine
wout schreef:om op deze route te geraken van bij u ( sint Amandsberg toch?) rij je best naar Dampoort afrikalaan meulestebrug dan rechtdoor langs de brico/Mc donanlds van Wondelgem

niet de mooiste route maar wel de kortste
Misschien wel de kortste, maar ik zie het langs daar echt niet zitten.
Misschien omdat ik er iets te dichtbij woon.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#14 Bericht door dmd »

Voor diegenen die erbij waren enkele jaren terug toen we met een delegatie gentse liggers naar Thijs in Middelburg zijn gefietst, dit was toen de route naar Vlissingen: http://www.routeyou.com/nl-be/route/vie ... ssingen-er
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Gent <--> Middelburg.

#15 Bericht door Wouter D »

waar is den tijd, da is een mooie route,

ge zijt het frituur van op de terugrit vergete, vermelden met een waypoint. een aanrader als ge leeggereden zijn, een afrader als je nog verder moet :-) zeker met roets ligt dat gvd ferm op de maag.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie