OBT 2016

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

OBT 2016

#1 Bericht door luki »

Het OBT wisselt elk jaar van locatie, ditmaal is het voor de Belgen nogal aan de verre kant.
Er is zelf even sprake geweest om zelf een OBT alike te organiseren.

Maar waarom zouden we in 2016 de OBT niet voor onze rekening nemen ?
Ik ga ervanuit dat het in Nederland moet plaatsvinden, maar dit kan perfect in Zeeland.
Ik kijk dan vooral naar de liggers net boven de grens, ik weet dat die er zijn :o
Met ondersteuning van LIA moet het lukken om dit in elkaar te boksen.....

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: OBT 2016

#2 Bericht door SCORPION »

OBT ?



Wat is de Onderliggende Betekenis in volle Tekst ?

OlieBollenTocht moet dat zeker zijn ?

@+
scorpion
Laatst gewijzigd door SCORPION op za 26 dec 2015, 18:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: OBT 2016

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

luki schreef: Maar waarom zouden we in 2016 de OBT niet voor onze rekening nemen ?
Ik ga ervanuit dat het in Nederland moet plaatsvinden, maar dit kan perfect in Zeeland.
Ik kijk dan vooral naar de liggers net boven de grens, ik weet dat die er zijn :o
Met ondersteuning van LIA moet het lukken om dit in elkaar te boksen.....
... maar dan wel met oliebollen op Vlaamse wijze, he?! [-o< Stomend heet en met veel bloemsuiker. Geen koude, verschrompelde krentenbollen met snertsoep! :x

Ik sta al te juichen bij het idee, maar ik vrees een beetje voor de haalbaarheid ervan. Als ik mij niet vergis, wordt de OBT onder de koepel van de NVHPV georganiseerd en bestaat er een soort "oliebollenteam" dat zich met de organisatie bezig houdt. Bijgevolg denk ik niet dat het uitgaat van het idee zoals bij het Vlaamse ligfietstreffen waar de organisatie jaarlijks aan een andere afdeling en dus andere mensen wordt toevertrouwd.

Mijn pinkt zegt me trouwens dat er nog geen enkele OTB in Zeeland is doorgegaan. Of mijn pink nu altijd de waarheid vertelt... :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: OBT 2016

#4 Bericht door rik »

Wel even opletten: onze verzekering geldt alleen in België :wink: #-o :D
DF 269
Ice sprint1 26"

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: OBT 2016

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef:Wel even opletten: onze verzekering geldt alleen in België :wink: #-o :D
Al een tijdje geleden dat ik de polisvoorwaarden heb bekeken, maar indertijd gold die beperking alleen voor individuele ritten. Georganiseerde grensoverschrijdende ritten vielen dan wel onder de verzekering.

Gaat dat niet langer op?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: OBT 2016

#6 Bericht door luki »

Het idee is dat enkele Zeeuwen het heft in handen nemen en zich kandidaad stellen bij het NVHPV.
Met enkele mensen van LIA geven we volop ondersteuning: tochten, vrijwilligers enz
De kans dat LIA zelf door het NVHPV wordt gekozen als organisator is inderdaad klein.

Een OBT in Zeeland zal vermoedelijk een grote delegatie vanuit België aantrekken.

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: OBT 2016

#7 Bericht door Lex »

luki schreef:
Een OBT in Zeeland zal vermoedelijk een grote delegatie vanuit België aantrekken.
Vrees er toch wat voor. Denk dat je veel minder volk gaat hebben. In België rijden niet zoveel velomobielen rond als in Nederland. Als je het aan zee organiseert komt er geen enkele deelnemer uit het westen.
Maar we hebben in België toch al het velomobieltreffen??

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: OBT 2016

#8 Bericht door Wouter D »

Ik denk dat Lex gelijk heeft, en trouwens denk ik ook dat heel veel Nederlanders hun kat zullen sturen als het in Zeeland doorgaat, het gaat hun te ver zijn.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: OBT 2016

#9 Bericht door Peter J »

Lex schreef:Vrees er toch wat voor. Denk dat je veel minder volk gaat hebben. In België rijden niet zoveel velomobielen rond als in Nederland. Als je het aan zee organiseert komt er geen enkele deelnemer uit het westen.
Ik veronderstel dat je het oosten bedoelt... Zeeland ligt in het westen... [-o<
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: OBT 2016

#10 Bericht door Ronnius »

Peter J schreef:
Lex schreef:Vrees er toch wat voor. Denk dat je veel minder volk gaat hebben. In België rijden niet zoveel velomobielen rond als in Nederland. Als je het aan zee organiseert komt er geen enkele deelnemer uit het westen.
Ik veronderstel dat je het oosten bedoelt... Zeeland ligt in het westen... [-o<
En daardoor klopt het ook.
Uit het oosten is er nog kans dat iemand komt,
uit het westen daarentegen...
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: OBT 2016

#11 Bericht door Peter J »

Nemen er dan geen Britten deel aan de OBT :?:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: OBT 2016

#12 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:Ik denk dat Lex gelijk heeft, en trouwens denk ik ook dat heel veel Nederlanders hun kat zullen sturen als het in Zeeland doorgaat, het gaat hun te ver zijn.
Eerlijk gezegd zie ik het ook niet onmiddellijk gebeuren. Ik moet bekennen dat ik een zwak heb voor Nederland, maar ik ben niet blind voor de chauvinistisch trekjes bij heel wat Nederlanders. 't Lijkt me bijzonder moeilijk om Nederlanders letterlijk en figuurlijk over de (grens)lijn te trekken. Veel eerder zal je Vlamingen/Belgen de stap zien zetten dan omgekeerd.

Wat googlen levert de volgende lijst op van de voorbije oliebollentochten, die trouwens ooit begonnen zijn als allewedertocht op initiatief van Flevobike.

1997 Dronten (F)
1998 Laren (NH) en Den Haag (ZH)
1999 Woubrugge (ZH)

2000 Lelystad (F)
2001 Dronten (F)
2002 Hillegom (ZH)
2003 Zwolle (O)
2004 Almere (F)
2005 Nijmegen (Ge)
2006 Didam (Ge)
2007 Putten (Ge)
2008 Almere (F)
2009 Utrecht (U)
2010 Tilburg (NB)
2011 Schermerhorn (NH)
2012 Zwolle (O)
2013 Tilburg (NB)
2014 Nijmegen (Ge)
2015 Lattrop (O)

Dan merk je dat niet alleen het hoge noorden van Nederland (Friesland, Drenthe, Groningen) vermeden wordt, maar ook de twee zuidelijke "poten" van het land (Limburg en Zeeland). Ik denk het inderdaad een bewuste keuze is, ook al omdat hoogstwaarschijnlijk de grootste "velomobielpopulatie" in Midden-Nederland zit.

Hopen kan je natuurlijk altijd. Voor dit jaar zijn ze toch wel heel erg in de oostelijke hoek van het land gekropen. 'n Paar pedaalslagen en je zit zo in Duitsland.

Peter J schreef:Nemen er dan geen Britten deel aan de OBT :?:
Voetgaten dichtmaken en peddelen maar! :D
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: OBT 2016

#13 Bericht door SCORPION »

... maar dan wel met oliebollen op Vlaamse wijze, he?! [-o< Stomend heet en met veel bloemsuiker. Geen koude, verschrompelde krentenbollen met snertsoep! :x dixit eeuwige reiziger !

Het mag ook typisch vlaams zijn zoals daar zijn ;" Vlaamse carbonaden van varkenswangetjes met appelmoes en frietjes ! "
De bestemming is dan wel een eetcafé of iets dergelijks, waar ze dat gerecht aankunnen voor een groep uitgehongerde fietsers.

Een andere mogelijkheid is afspreken op de plaats van bestemming met twee marktkramers, eentje die kip aan het spit doet en eentje die frieten bakt. Lekker warm eten op een zorgvuldig uitgekozen lokatie met tafels en zitbanken kan een zeer geslaagde OBT wissel-oplossing worden.

Dit zijn maar enkele losse suggesties, meer vlaams getint zonder de Hollanders te imiteren !

@+
scorpion
Laatst gewijzigd door SCORPION op do 31 dec 2015, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: OBT 2016

#14 Bericht door eeuwige reiziger »

SCORPION schreef: Het mag ook typisch vlaams zijn zoals daar zijn ;" Vlaamse carbonaden van varkenswangetjes met appelmoes en frietjes ! "
De bestemming is dan wel een eetcafé of iets dergelijks, waar ze dat gerecht aankunnen voor een groep uitgehongerde fietsers.

Een andere mogelijkheid is afspreken op de plaats van bestemming met twee marktkramers, eentje die kip aan het spit doet en eentje die frieten bakt. Lekker warm eten op een zorgvuldig uitgekozen lokatie met tafels en zitbanken kan een zeer geslaagde OBT wissel-oplossing worden.

Dit zijn maar enkele losse suggesties, meer vlaams getint zonder de Hollanders te imiteren !
En waar blijft het schuimend gerstenat? [-o< :wink: :D
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: OBT 2016

#15 Bericht door SCORPION »

Er kunnen altijd van die vaatjes met tapkraan ter plaatse aangevoerd worden, zelf tappen kunnen we bijna allemaal denk ik !
Maar pas op, bier gaat naar de benen enne euh . . . . ge weet wel hé !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Plaats reactie