OBT 2016

Bericht
Auteur
joop
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 23:49
Postcode: 9999
Fiets: Quest
Locatie: philippine
Contacteer:

Re: OBT 2016

#16 Bericht door joop »

Als Zeeuwse, (wel Zeeuws-Vlaamse hé ! ) ligger weet ik dat het aantal liggers hier in Zeeland behoorlijk beperkt is. Veel beperkter dan in het Westen, Noordwesten en Midden van Nederland. Dat betekent ook dat de af te leggen afstand voor veel deelnemers behoorlijk zou zijn bij een OBT in Zeeland of Belgie. Om die reden waren er dan ook m.i. dit jaar minder Zuiderlingen die de lange reis naar Twente ondernamen. Zelf vond ik de te fietsen afstand dit jaar een bezwaar. (Toch geloof ik niet dat de opkomst zo bijzonder slecht was dit jaar ondanks het 'verre' Twente) Ik hoop daarom dat de volgende OBT weer meer in de regio midden Nederland is. Het is niet zo dat er elk jaar een vast team de OBT organiseert. ik denk dat in overleg met het bestuur NVHPV een geïnteresseerde of een groep mensen de organisatie voor de volgende best of zich zou mogen nemen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: OBT 2016

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

joop schreef:Als Zeeuwse, (wel Zeeuws-Vlaamse hé ! ) ligger weet ik dat het aantal liggers hier in Zeeland behoorlijk beperkt is. Veel beperkter dan in het Westen, Noordwesten en Midden van Nederland. Dat betekent ook dat de af te leggen afstand voor veel deelnemers behoorlijk zou zijn bij een OBT in Zeeland of Belgie. Om die reden waren er dan ook m.i. dit jaar minder Zuiderlingen die de lange reis naar Twente ondernamen. Zelf vond ik de te fietsen afstand dit jaar een bezwaar. (Toch geloof ik niet dat de opkomst zo bijzonder slecht was dit jaar ondanks het 'verre' Twente) Ik hoop daarom dat de volgende OBT weer meer in de regio midden Nederland is.
Best begrijpelijk. En ook het weer speelt natuurlijk mee. Ongetwijfeld valt honderd kilometer in dit weer goed te happen, maar of het nog zo leuk is als het een gevecht wordt tegen ijs en wind... En na de tocht moet je uiteindelijk ook nog eens terug. Hopelijk is de wind dan niet gedraaid! :wink:

Enig idee trouwens van het aantal deelnemers?
Het is niet zo dat er elk jaar een vast team de OBT organiseert. ik denk dat in overleg met het bestuur NVHPV een geïnteresseerde of een groep mensen de organisatie voor de volgende best of zich zou mogen nemen.
Ok, oude gegevens van mijn geheugenplaat gewist en de nieuwe erop vastgelegd! Weer wat bijgeleerd!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: OBT 2016

#18 Bericht door Wouter D »

als jullie in Antwerpen en buurland Zeeland :wink: een velomobieltocht willen doen, doe er dan één die niet in het vaarwater van OBT zit. Wij met WOL hebben voor november gekozen om geen invloed te hebben op het velomobieltreffen van LILI,
Misschien is bvb februari-maart een geschikte periode voor een LIA - Velomobieltocht. dan hebben we drie VM tochten gespreid over het jaar en kunnen we ook nog OBT meepikken. geïnteresseerden kunnen in de regio meerijden die hun het beste ligt of gewoon een kwartetje doen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: OBT 2016

#19 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:als jullie in Antwerpen en buurland Zeeland :wink: een velomobieltocht willen doen, doe er dan één die niet in het vaarwater van OBT zit. Wij met WOL hebben voor november gekozen om geen invloed te hebben op het velomobieltreffen van LILI,
Misschien is bvb februari-maart een geschikte periode voor een LIA - Velomobieltocht. dan hebben we drie VM tochten gespreid over het jaar en kunnen we ook nog OBT meepikken. geïnteresseerden kunnen in de regio meerijden die hun het beste ligt of gewoon een kwartetje doen.
Wijze woorden van onze voorzitter! =D> Wie ben ik om dat tegen te spreken?! :-$

Alleen weet ik niet of onze Zeeuws-Vlamingen het wel zo leuk vinden dat ze in dezelfde zak worden gestoken als die van "over de Schelde"... :wink: 8)
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: OBT 2016

#20 Bericht door Wouter D »

foei eeuwige, altijd op zoek naar negatieve kantjes,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: OBT 2016

#21 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:foei eeuwige, altijd op zoek naar negatieve kantjes,
Is die opmerking ook niet negatief? :x :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Alleen, je weet toch hoe de meesters zijn, niet?! De rode balpen altijd in de aanslag... :oops: :oops: :oops:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

joop
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 23:49
Postcode: 9999
Fiets: Quest
Locatie: philippine
Contacteer:

Re: OBT 2016

#22 Bericht door joop »

Zoveel Zeeuws Vlaamse WOL leden zijn er nou ook weer niet hè. :( We zitten hier in de Vlaamse regio met een flink aantal enthousiaste liggers. Ik ben daar erg blij mee en eerlijk gezegd wil ik die grens helemaal niet voelen. Het voorstel van Spruitje vind ik dan ook heel goed. Er ligt hier in Zeeuws Vlaanderen maar ook in de rest van Zeeland een prachtig gebied met fantastische fietsmogelijkheden binnen handbereik. Een treffen of evenement in Midden Zeeland heeft zeker kans van slagen met grote opkomst. Het wordt tijd dat ik er eens aan ga werken, te beginnen met een rit in Zeeuws Vlaanderen.

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: OBT 2016

#23 Bericht door SCORPION »

Zeker doen man !
Al ligt Henegouwen een heel stuk daar vandaan, indien mogelijk komen we afgezakt !
Ze hebben daar ook lekkere Jumbo mosselen bij jullie.

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: OBT 2016

#24 Bericht door aiai »

Ronde rondom een van de middelpunten van de BeNeLux? http://nos.nl/artikel/257602-dorpen-twi ... nelux.html
Startpunt net over de grens in NL, vlak bij het eindpunt in B alwaar ook geslapen en gedronken kan worden?

Volgens mij rouleert de organisatie van de Oliebollentocht ieder jaar. In hoeverre er ondersteuning vanuit de nederlandse vereniging is weet ik niet.
Hoe het verzekeringstechnisch in elkaar steekt, zeker bij geplande grensoverschrijdingen, dat weet ik ook niet (echt, soms ben ik zo waardevol ;-).

Maar, in Lattrop was de opkomst toch heel behoorlijk volgens mij, en dat buiten het weekend!

Een Oliebollentocht in België op een zaterdag is volgens mij best haalbaar.

Enne, Baarle-Hertog/Baarle-Nassau.... Dat is toch een voorbeeld van mooi vervlochten middeleeuwse grenzen? Je velomobiel met de neus in Nederland en met de staart in België? Geen probleem!

En zeg nou zelf (autoafstanden via google maps):
- Roodeschool - Baarle-Hertog --> iets meer dan 300 kilometer. Roodeschool? Yup, Noord-oost Groningen
- Den-Helder - Baarle-Hertog --> iets meer dan 200 kilometer
- Duinkerken - Baarle-Hertog --> iets minder dan 225 kilometer
- Luxemburg - Baarle-Hertog --> iets meer dan 275 kilometer

Randstad en stedelijke gebieden Vlaanderen allemaal dichterbij. Dat moet het probleem niet zijn. Denk er nog eens over na, volgens mij kan het en wordt het (in ieder geval door mij ;-) gewaardeerd.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: OBT 2016

#25 Bericht door eeuwige reiziger »

joop schreef:Zoveel Zeeuws Vlaamse WOL leden zijn er nou ook weer niet hè. :( We zitten hier in de Vlaamse regio met een flink aantal enthousiaste liggers. Ik ben daar erg blij mee en eerlijk gezegd wil ik die grens helemaal niet voelen. Het voorstel van Spruitje vind ik dan ook heel goed. Er ligt hier in Zeeuws Vlaanderen maar ook in de rest van Zeeland een prachtig gebied met fantastische fietsmogelijkheden binnen handbereik. Een treffen of evenement in Midden Zeeland heeft zeker kans van slagen met grote opkomst. Het wordt tijd dat ik er eens aan ga werken, te beginnen met een rit in Zeeuws Vlaanderen.
Doen, Joop, doen! Het westen van Zeeuws-Vlaanderen ken ik als mijn broekzak, maar wat ten oosten ligt van Sas van Gent is voor mij een blinde vlek. Om dan nog niet te spreken over Zeeland, dat ongetwijfeld de moeite meer dan waard is. Zo dichtbij en toch zo onbekend.

Moet heerlijk zijn om bij een stevige bries rond de Oosterschelde te fietsen bijvoorbeeld.


Hoe actief is ZILT eigenlijk nog?
Laatst gewijzigd door eeuwige reiziger op zo 24 jan 2016, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: OBT 2016

#26 Bericht door Wouter D »

Graag even overleggen met Luki, Ik heb gemaild met NVHPV en deze doorgemaild naar hem.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: OBT 2016

#27 Bericht door Wouter D »

ik heb even bekeken hoe je een grensoverschrijdend initiatief het makelijkst kan uitwerken. en eigenlijk zitten we met een probleem als ZILT iets wil samen doen met LIA met een grensoverschrijdende tocht, dan gooit de schelde roet in het eten.

wat ik wil zeggen is, louter praktisch gezien zijn onderstaand combi's interessant

LIA - ZILT - WOL
LIA - ligfietsers uit Bergen-op-zoom, Breda, Roosendaal en/of Tilburg

ik zou de eerste keuze prefereren maar dan heb je nog altijd alleen Zwijndrecht en Linkoever als je de schelde niet wil oversteken

Indien je de schelde wel wil oversteken, kan je het volgens mij niet maken door de voetgangerstunnen, tenzij je daar het startpunt zou kiezen.
Maar dan wel een regeling te proberen treffen met de Antwerpse overheid van de terugrit door de Waaslandtunnel te doen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: OBT 2016

#28 Bericht door luki »

Een wat boud idee, zelf een OBT organiseren lijkt een haalbare kaart te worden. Er is maar één manier om dit te weten te komen: doen [-o<
We gaan een dossier indienen bij het NVHPV, en we zien wel waar we uitkomen.
Het kan geen kwaad om die oefening te doen, is het niet dit jaar dan mss wel voor de daaropvolgende jaren.

Wat de naam wordt van de organiserende groep zien we nog wel: Beneli (belgië nederland) bezeli (belgië zeeland), liza (zeeland, antwerpen), bebeli (belgië brabant)......Suggesties welkom :P

De naam is niet zo belangrijk, wel de mensen die onder de vlag lopen.
Ik wil best als cement/katalysator/coördinator fungeren maar het is duidelijk dat dit geen one-man show kan en mag worden.
Dus hier meteen een oproep: wie is bereid mee te helpen bij het opzetten van het dossier en de organisatie van een BENE OBT.

Startplaats van een mogelijke OBT: zoals aiai suggereert is Baarle Hertog / Baarle Nassau ook mijn favoriet. Centraal gelegen, geen Schelde ertussen, het symbool bij uitstek voor een BE NE samenwerking, veel horeca en mogelijkheid om een mooi tourtje uit te tekenen.

Wordt vervolgd \:D/

Plaats reactie