spruitje schreef:Ik denk dat Lex gelijk heeft, en trouwens denk ik ook dat heel veel Nederlanders hun kat zullen sturen als het in Zeeland doorgaat, het gaat hun te ver zijn.
Eerlijk gezegd zie ik het ook niet onmiddellijk gebeuren. Ik moet bekennen dat ik een zwak heb voor Nederland, maar ik ben niet blind voor de chauvinistisch trekjes bij heel wat Nederlanders. 't Lijkt me bijzonder moeilijk om Nederlanders letterlijk en figuurlijk over de (grens)lijn te trekken. Veel eerder zal je Vlamingen/Belgen de stap zien zetten dan omgekeerd.
Wat googlen levert de volgende lijst op van de voorbije oliebollentochten, die trouwens ooit begonnen zijn als allewedertocht op initiatief van Flevobike.
1997 Dronten (F)
1998 Laren (NH) en Den Haag (ZH)
1999 Woubrugge (ZH)
2000 Lelystad (F)
2001 Dronten (F)
2002 Hillegom (ZH)
2003 Zwolle (O)
2004 Almere (F)
2005 Nijmegen (Ge)
2006 Didam (Ge)
2007 Putten (Ge)
2008 Almere (F)
2009 Utrecht (U)
2010 Tilburg (NB)
2011 Schermerhorn (NH)
2012 Zwolle (O)
2013 Tilburg (NB)
2014 Nijmegen (Ge)
2015 Lattrop (O)
Dan merk je dat niet alleen het hoge noorden van Nederland (Friesland, Drenthe, Groningen) vermeden wordt, maar ook de twee zuidelijke "poten" van het land (Limburg en Zeeland). Ik denk het inderdaad een bewuste keuze is, ook al omdat hoogstwaarschijnlijk de grootste "velomobielpopulatie" in Midden-Nederland zit.
Hopen kan je natuurlijk altijd. Voor dit jaar zijn ze toch wel heel erg in de oostelijke hoek van het land gekropen. 'n Paar pedaalslagen en je zit zo in Duitsland.
Peter J schreef:Nemen er dan geen Britten deel aan de OBT

Voetgaten dichtmaken en peddelen maar!

Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)