Pagina 1 van 1

WAW 4.0

Geplaatst: do 24 dec 2015, 0:28
door halepole
Afbeelding
Fabrikant: Fietser.be
Model: WAW 4.0
Compleet en vertrekkensklaar met: carbon frame, Kevlar neus en staart, 3x9 versnellingen Shimano '105' 52-42-30 triple + Deore 11/34 cassette en derailleur, tijdritshifters, dubbele joystick besturing met onafhankelijke 70mm remmen, twee achteruitkijkspiegels, geveerde zetel met ventilerend zetelkussen, Schwalbe Kojak 35mm banden vooraan, Marathon Supreme 50mm achteraan, wielschijven, combi-pedalen SPD/gewone schoen, LED fietslichten, toeter, pomp.
prijs basisuitvoering: € 6594,5

Opties koetswerk
Deksel cockpit scharnierend, bekleed met akoestisch vilt
Cabriokoepel instelbaar, wegbergbaar, akoestisch vilt, incl. vizier
Aerodeksel voetengat (winter, aero).
Spiegelkapjes (zonder rijlichten)
Aerostaart Lang
Oog voor slot in staart
Ventilatiegat in neus: SPAI (stagnation point air intake)
Neus met luik
Wieldoppen zichtcarbon ipv. koetswerkkleur +aramidevezel
Tweekleuren versie boven/onder
Full carbon versie
Bovenkant in zichtcarbon (enkel full carbon versie)
Zetel optie full carbon
Zetel optie Ventisit ventilerend kussen Comfort 30mm ipv. Normal 20mm
Zetel optie Hoofdsteun: instelbaar, ventilerend
Instelbare winddeflector op deksel

Opties aandrijving
[eWAW] CardioDrive acceleratiehulp. 250W, 400 Wh LiFePO4 batterij + lader, 9sp 309% 11-34t x voorblad naar keuze
Rohloff versnellingsnaaf 14sp 560% x voorblad naar keuze
[eWAW] SRAM DualDrive 3 x 9sp 654% met topshifter
Ergonomisch crankstel (155mm ipv. 175 mm).
Ultegra groep 3 x 10, met topshifters, 54-42-32, 11-28
Schlumpf MountainDrive 2sp 250%, incl. 155mm cranks, voorblad 52 à 67
Vlakke cassette 11-28t 255%
Dichte kettingbescherming in staart
Antilekbanden Marathon Plus 37-406 vooraan
Antilekbanden Durano Plus 28-406 vooraan
Raceband Kojak 35-559 achteraan
Trommelremmen versie 90mm ipv 70mm

Opties Varia
Verlichting full option: Geïntegreerd boordelektriciteitssysteem met LED richtingaanwijzers, dubbele LED koplampen Busch & Müller Lumotec IQ Cyo 2x60 lux, LED achterlicht met stoplicht, toeter & lichtclaxon, batterij 70 Wh+lader of [eWAW] converter)
Extra LEDs in spiegelkapjes
USB lader achter dashboard
GPS of kilometerteller houder wegklapbaar onder dashboard
Hoes in fleece voor cabriokoepel
Vouwgarage / Velomobielhoes
Interieurbekleding akoestisch vilt (deksel en koepel reeds standaard bekleed)

Standaardkleuren
Afbeelding
Zowel egaal als een kleurcombinatie van de carrosserie is mogelijk.

Technische specificaties

Lengte: 2,8m
zonder neus en staart: 2,1m
zonder trapboom: 1,8m
Wielbasis 1,3m

Breedste punt (wielen) 0,78m
Spoorbreedte ong. 0,75m
Breedte tussen de wielkasten (ter hoogte van de billen) 42 cm
Breedte ter hoogte van de schouders ongeveer 54cm

Bodemspeling 9cm
Hoogste punt 0,9m

Veerweg vooraan (AW McPhersons, stalen veer, frictiedemping): ca. 30mm
Veerweg achteraan (Geheugenschuim, Kevlar membraan, ballonband): ca. 40mm

Gewicht: 27,5 Kg.
Bagageruimte: 150L
Draaicircel: 8m

Waw Configurator 2015

Alle info en foto's zijn van de site Fietser.be gehaald.
Wie vult aan :D

Re: WAW 4.0

Geplaatst: do 24 dec 2015, 1:18
door Lex
Lengte Waw met aerotail=301 cm
Gewicht (27,5kg??)is natuurlijk afhankelijk van de gekozen opties. Maar deze staan netjes vermeld bij de configurator.

Re: WAW 4.0

Geplaatst: do 24 dec 2015, 22:40
door wout
Zwart is ook een standaard kleur dacht ik

Re: WAW 4.0

Geplaatst: zo 31 jan 2016, 13:31
door Lex
Lengte van de ketting met voor 63/70 = 485cm
Vraag me eigenlijk af als je bij een 54 tandwiel toekomt met een ketting van 4m50 zoals ie aangeboden wordt?

Re: WAW 4.0

Geplaatst: zo 31 jan 2016, 22:13
door Wouter D
de lengte van de ketting voor iemand van 1.90m zal wel langer zijn als voor iemand van 1.7m (ongeveer 40cm)
in der beginne was de waw eerder voor korte dan voor lange mensen, ik weet uiteraard niet in hoeverre ze die standaard hebben veranderd.

2016

Geplaatst: vr 26 feb 2016, 22:46
door eeuwige reiziger
De standaardversie 2016:

Afbeelding

http://www.katanga.eu/waw/

Naast de standaard- en raceversie van de staart is er nu ook de keuze tussen verschillende neuzen.

http://www.katanga.eu/wp-content/upload ... nparts.pdf

Re: WAW 4.0

Geplaatst: vr 22 apr 2016, 13:33
door CapoJan
En waar velen al lang op wachtten (en over vielen) is nu blijkbaar ook realiteit: achtervering op de WAW!

Dit nieuws komt van Katanga.

Re: WAW 4.0

Geplaatst: do 03 nov 2016, 13:13
door eeuwige reiziger
CapoJan schreef:En waar velen al lang op wachtten (en over vielen) is nu blijkbaar ook realiteit: achtervering op de WAW!

Dit nieuws komt van Katanga.
Schijnbaar zorgt het ook voor toegenomen belangstelling in de WAW. Stephane Boving liet weten dat het een overduidelijke weerslag heeft op het aantal bestellingen. Dit jaar tikken ze daardoor dicht aan bij zestig WAW's.

Re: WAW 4.0

Geplaatst: di 28 nov 2017, 21:03
door eeuwige reiziger
eeuwige reiziger schreef:Schijnbaar zorgt het ook voor toegenomen belangstelling in de WAW. Stephane Boving liet weten dat het een overduidelijke weerslag heeft op het aantal bestellingen. Dit jaar tikken ze daardoor dicht aan bij zestig WAW's.
Binnenkort rolt de vijftigste WAW van 2017 van de band, een lichte daling in vergelijking met vorig jaar. In de nieuwsbrief lees ik evenwel ook een opmerkelijk nieuwsje:
The R&D agenda for 2018 will be reserved for the development of a completely new, sportive velomobile. This project will take more than one year but can lead, if successful, to the production and commercialization of another velomobile brand offered by Katanga next to the WAW. You will be updated at the right time.
http://www.katanga.eu/newsletter-end-2017/

Re: WAW 4.0

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 11:29
door joop
"vol verwachting klopt ons hart" - wat een nieuws en hóe houden we het een jaar vol zonder te weten hoe Katanga denkt over de velomobiel van de toekomst, een 4- of toch een 3-wieler ? Het WAW concept met afneembare neus en kont ? Tankbesturing, een achterbrug met uiteraard vering ?
Het gaat toch niet zo slecht met het aanbod velomobielen, prachtig !

Re: WAW 4.0

Geplaatst: do 25 apr 2019, 20:16
door Thomas D
joop schreef: wo 29 nov 2017, 11:29 "vol verwachting klopt ons hart" - wat een nieuws en hóe houden we het een jaar vol zonder te weten hoe Katanga denkt over de velomobiel van de toekomst, een 4- of toch een 3-wieler ? Het WAW concept met afneembare neus en kont ? Tankbesturing, een achterbrug met uiteraard vering ?
Het gaat toch niet zo slecht met het aanbod velomobielen, prachtig !
De nieuwe nieuwsbrief licht al een tipje van de sluier...

http://www.katanga.eu/meet-our-new-team/