met de voeten vooruit

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

met de voeten vooruit

#1 Bericht door paulheyndrickx »

Deze namiddag ben ik met de voeten vooruit tegen de balustrade van een brugje geknald. Je weet wel: zo'n rooster dat moet doorgaan voor een brug. Het onding ligt op het jaagpad tussen Melle en Kwatrecht. De Performer schoof plots de linkerkant uit en ik raakte met mijn linkervoet de balustrade. Daarmee werd een van mijn ligfiets-nachtmerries werkelijkheid. Ik heb me vaak afgevraagd wat er zou gebeuren als ik met de voeten vooruit ergens tegen zou knallen. Het verdict is vernietigend: achillespees afgeknapt en gewrichtsbanden gescheurd. Morgen operatie en dan een winter lang revalideren. Tegen dan heb ik al mijn fietsen opgegeten.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

paulheyndrickx schreef:Deze namiddag ben ik met de voeten vooruit tegen de balustrade van een brugje geknald. Je weet wel: zo'n rooster dat moet doorgaan voor een brug. Het onding ligt op het jaagpad tussen Melle en Kwatrecht. De Performer schoof plots de linkerkant uit en ik raakte met mijn linkervoet de balustrade. Daarmee werd een van mijn ligfiets-nachtmerries werkelijkheid. Ik heb me vaak afgevraagd wat er zou gebeuren als ik met de voeten vooruit ergens tegen zou knallen. Het verdict is vernietigend: achillespees afgeknapt en gewrichtsbanden gescheurd. Morgen operatie en dan een winter lang revalideren. Tegen dan heb ik al mijn fietsen opgegeten.
Potverdikke, Paul, ik kan wel vloeken bij het lezen van zo'n onheilsbericht. Ongetwijfeld heb jij dat ondertussen ook wel al gedaan. Geen mens kan je het kwalijk nemen.

Hopelijk is er wel zicht op volledig herstel, toch?!

Hou de moed erin, Paul. We duimen in ieder geval!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#3 Bericht door Wim -de roetsende »

Oei, dat is echt geen goed bericht.

Een winter lang revalideren. Dat is echt heftig zeg.

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn achillespees heeft afgescheurd. Ik schrik daar wel van.

Was en/of is het erg pijnlijk?
Moet je met krukken lopen of is het echt een rolstoel-verhaal geworden?

Heel veel sterkte met het herstelproces.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#4 Bericht door Helen »

Oei, beterschap :(
Dan veiliger met de velomobiel, die heeft nog een kreukelzone...
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#5 Bericht door aiai »

Beterschap en volledig herstel toegewenst. Naar voor je.....

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#6 Bericht door Wouter D »

auch, pijnlijk zeg. veel beterschap in elk geval.
look on the bright side: live een hele winter revalideren dan een hele zomer.

in elk gal sterkte en veel rusten, makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, in uw plaats was ik al op zoek naar een handbike :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#7 Bericht door Mugtango »

Verdorie Paul, dat is wat ze noemen echte pech hebben. Ik wens je dan ook veel beterschap en een snel herstel toe.

Zijnoot bij je ongeval: toen ik deze avond aankwam op het werk om mijn nachtshift aan te vangen, was het eerste bericht van mijn collega het volgende: " Deze namiddag heb ik een patiënt gehad die was gevallen met een ligfiets. Zie je wel dat die dingen gevaarlijk zijn."
Om discussies te vermijden heb ik dat gewoon genegeerd en was ik dit eigenlijk al weer vergeten tot ik jouw bericht zag.

Ik wens je nogmaals veel (mentale) sterkte toe.
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#8 Bericht door eeuwige reiziger »

Mugtango schreef: Zijnoot bij je ongeval: toen ik deze avond aankwam op het werk om mijn nachtshift aan te vangen, was het eerste bericht van mijn collega het volgende: " Deze namiddag heb ik een patiënt gehad die was gevallen met een ligfiets. Zie je wel dat die dingen gevaarlijk zijn."
Om discussies te vermijden heb ik dat gewoon genegeerd en was ik dit eigenlijk al weer vergeten tot ik jouw bericht zag.
Een van die eeuwige dooddoeners, natuurlijk... Op die manier kan je trouwens zowat alles in hetzelfde hoekje duwen. Onlangs las ik in een krantenbericht dat er in Nederland afgelopen jaar 570 fietsers omkwamen. Concluderen we dan ook dat fietsen "gevaarlijk" is?

Even opgezocht:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gez ... n-2014.htm
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#9 Bericht door Mugtango »

Het was net die dooddoener die er mij van weerhield om te vragen wie hij eigenlijk onder handen had genomen. Mijn grootste vrees op dat ogenblik was wel dat het iemand van hier op het forum was. Wat niet wil zeggen dat ik de val van een (lig)fietser die niet op dit forum actief is minder erg zou vinden natuurlijk. Maar hoewel ik niemand van jullie persoonlijk ken (het wordt tijd dat ik toch eens een ritje probeer mee te pikken), voelt het toch wat anders aan.

Ach, het zijn van die uitspraken waar we zonder meer mee kunnen leven, waar we onze eigen mening over hebben maar die mening daarom niet altijd rond strooien.

Los van dit alles: zonde dat ook die mooie Orca deze winter op stal moet blijven. Bij deze geef ik mij vrijwillig op om hem nu en dan even buiten te laten :wink:
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#10 Bericht door rik »

:shock: Wij wensen je een snelle genezing!
DF 269
Ice sprint1 26"

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#11 Bericht door aiai »

eeuwige reiziger schreef:
Mugtango schreef: Zijnoot bij je ongeval: toen ik deze avond aankwam op het werk om mijn nachtshift aan te vangen, was het eerste bericht van mijn collega het volgende: " Deze namiddag heb ik een patiënt gehad die was gevallen met een ligfiets. Zie je wel dat die dingen gevaarlijk zijn."
Om discussies te vermijden heb ik dat gewoon genegeerd en was ik dit eigenlijk al weer vergeten tot ik jouw bericht zag.
Een van die eeuwige dooddoeners, natuurlijk... Op die manier kan je trouwens zowat alles in hetzelfde hoekje duwen. Onlangs las ik in een krantenbericht dat er in Nederland afgelopen jaar 570 fietsers omkwamen. Concluderen we dan ook dat fietsen "gevaarlijk" is?

Even opgezocht:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gez ... n-2014.htm
Aha! Een ziekenhuis? Levensgevaarlijk! Weet je wel hoe veel mensen daar jaarlijks overlijden?
De redenatie doet me denken aan die van een Noorse kennis van mijn ouders. Tijdens de zomervakanties bezochten wij die regelmatig. Hij nam ons dan vaak mee ergens naar toe. Voor ons gevoel scheurde hij met ware doodsverachting over de bergwegen. Maar toen wij vroegen of hij eens naar Nederland wilde komen gaf hij aan dat hij dat veel te gevaarlijk vond met zo veel auto's op die snelwegen daar!

Gevaar bestaat, het is ongezond het te ontkennen, maar een groot deel is perceptie.....

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#12 Bericht door paulheyndrickx »

Mugtango schreef:" Deze namiddag heb ik een patiënt gehad die was gevallen met een ligfiets. Zie je wel dat die dingen gevaarlijk zijn."
Om discussies te vermijden heb ik dat gewoon genegeerd en was ik dit eigenlijk al weer vergeten tot ik jouw bericht zag.

.
Met een koersfiets was ik ofwel met mijn hoofd tegen die balustrade geknald ofwel erover gekatapulteerd, recht in een afwateringskanaal met onderkoeling en verdrinking als gevolg.

Gebruikersavatar
De ligfietser
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 10:51
Postcode: 8200
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#13 Bericht door De ligfietser »

Oei, wat een pech :(
Veel beterschap...
en na de winterrevalidatie terug op dat "levensgevaarlijk ding" :twisted:
Wim

Challenge Hurricane Tour (bovenstuur)
Challenge Hurricane Sport (onderstuur)

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#14 Bericht door FiSh »

Ai Paul, wat een slecht nieuws. Veel beterschap en een snelle revalidatie gewenst.

Vroeger reed ik regelmatig over dat brugje en 't is inderdaad een k*t-ding. Net in een chicane en dan die metalen rooster :? ik was er nooit op mijn gemak.

Als ik ergens mee kan helpen, roep maar.
Bijlagen
Ktbrug.jpg
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

jan123
Junior
Berichten: 51
Lid geworden op: do 18 jun 2015, 9:10
Postcode: 8560
Fiets: allight modern
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#15 Bericht door jan123 »

Spoedig herstel toegewenst

Plaats reactie