met de voeten vooruit

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit, het resultaat

#31 Bericht door eeuwige reiziger »

paulheyndrickx schreef:Op krukken in de garage de Performer eens bekeken.

(...)

Blijkbaar te veel risico genomen en nu zit ik met de brokken.
Eigenlijk zouden we er toch mogen van uitgaan dat een wegbeheerder een correcte materiaalkeuze maakt voor dergelijke brugjes, waardoor de veiligheid van de gebruikers gewaarborgd wordt. Alleen liggen weinigen daar wakker van. In Brugge ligt er een fietsdoorsteek onder de grote Katelijnebrug: in bangkirai. Als je niet oplet, bekijk je bij regen en vriestemperaturen gegarandeerd het hout van heel dichtbij... Of dat fietsbrugje dat ze aan de grote spoorwegbrug in Landegem hebben gehangen. Je rijdt er over metaalroosters. Zelfs bij droog weer voel je je banden al grip verliezen. Laat staan wat het bij andere weersomstandigheden geeft... De hoge heren liggen er in ieder geval niet wakker van. En de fietser, tja, die trek maar weer eens zijn plan.

Hoe verloopt de revalidatie trouwens, Paul? Hopelijk toch niet al te pijnlijk...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#32 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef: Ik ben zondag nog daar gepasseerd met de Orca.
Het brugje is zo een typisch onding waarbij je je afvraagt waarom zulke constructies nog toegelaten zijn, want ze is vrij recent gebouwd?
Overduidelijk bedacht door mensen die niet fietsen. ](*,) :-x Foute materiaalkeuze. Ik stel voor dat we met zoveel mogelijk W&Z aanschrijven. Baadt het niet, dan schaadt het niet.

http://weg-op-wielen.blogspot.be/2015/1 ... ielen.html

Door een hoge Darth Vader-factor surft Paul ondertussen mee op het succes van de nieuwe Star Wars. :wink: Hopelijk is de pijn goed beheersbaar, Paul!

http://weg-op-wielen.blogspot.be/2015/1 ... zaken.html
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#33 Bericht door paulheyndrickx »

I did it. With a little help from my Orca friend.

Mijn inschatting was dat de e-Orca de eerste fiets zou zijn waar ik weer mee kon rijden.
Een week geleden kon ik het niet laten er eens in te klimmen, maar fietsen met die vervaarlijke Darth Vader - boot is niet te doen. Vorige vrijdag zei de arts dat ik - indien haalbaar - mijn boot binnenshuis kon uit laten. Voorzichtig stappen met behulp van een kruk leek haalbaar. Die kruk heb ik ergens gelaten en voor ik het wist was ik op weg zonder. Zaterdag klom ik opnieuw in de Orca en reed ik twee meter door de garage. Hmmm, dat ging gemakkelijk. Op zoek naar een paar fietsschoenen waar ik zonder pijn in zou kunnen. Mijn Keen fietssandalen duwen niet tegen mijn achillespees en geven toch voldoende steun.
Gisteren dan maar eens geprobeerd. Trapondersteuning op 'high'. Onder streng toezicht van vrouwlief mocht ik het blokje om. De spierkracht in mijn linker been is weg maar toch lukt het om die vijfhonderd meter te bollen. Ik werd er zowaar high van. Vanmorgen nog eens geprobeerd. Ik heb de ondersteuning op 'extra high' gezet. Meteen twee en een halve kilometer. Met deze ondersteuning zit er zeker meer in. De komende dagen ga ik elke dag een stukje fietsen. Ik moet voorzichtig uitproberen welke afstanden haalbaar zijn. Maar het belangrijkste is dat we weer bollen!

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#34 Bericht door CapoJan »

Een mooie volgende stap in de revalidatie! =D>
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

SCORPION
Helper
Berichten: 397
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 18:48
Postcode: 7750
Fiets: HP Scorpion fs 26"
Locatie: Amougies ( Mont-de-l'Enclus )
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#35 Bericht door SCORPION »

Veel succes verder met je revalidatie Paul, en hopelijk is daar deze zomer niets meer van te merken !

Uit eigen ervaring weet ik wat het allemaal vergt van een fietser om toch maar weer te kunnen rijden !

Dan doe je soms in gedachten heel dat scenario nog eens over om te besluiten dat het met de Orca zeker helemaal anders zou zijn vergaan ! Pijnlijke ervaring, al met al nog redelijk afgelopen want er is al een heel stuk beterschap om zich aan op te trekken !
Je vriend de Orca zal je zeker helpen om je er langzamerhand helemaal bovenop te brengen !
Gedane zaken hebben geen keer, een volgende maal ietwat defensiever gaan rijden ?

Goeie moed alvast !

Keep trikin' if your body is striking !

@+
scorpion
Keep trikin' if your body is striking !

HP Scorpion fs 26' + Crystalyte 3525 HT on 2x48V16A

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#36 Bericht door Wim -de roetsende »

Dit is toch wel een fantastisch bijkomend voordeel van de E-factor van de Orca :wink:

De Roeifiets noem ik vaak een fitness-zaal in het klein.


De E-Orca is dus nu eigenlijk een revalidatie-ruimte :D
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#37 Bericht door paulheyndrickx »

Vandaag - na bijna drie maanden - een bezoekje gebracht aan de plaats des onheils. De mistige kou maakte het plaatje compleet. Het brugje ziet er nog metaliger uit dan in mijn herinnering. Op mijn blog schrijf ik er meer over: http://weg-op-wielen.blogspot.be/2016/0 ... ertig.html

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: met de voeten vooruit

#38 Bericht door paulheyndrickx »

Na ruim drie jaar heeft de rechter in beroep uitgesproken dat de verantwoordelijkheid voor het ongeval gedeeld is. Waterwegen en Zeekanaal heeft verzuimd te zorgen voor een veilige brug en ik zou aan 30 km/u te hard hebben gereden. Ik krijg toch een zekere vergoeding waar ik mee kan leven. Ondertussen is het letsel voor 99% hersteld. Maar ik had het liever niet meegemaakt.

Plaats reactie