Vlaggetje!

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#31 Bericht door Wouter D »

aiaiai... waar je nu over begint, we hebben anders wel al een zelfrijdende 'velomobiel' in België... zie het andere actieve draadje onder veiligheid.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#32 Bericht door rik »

Helen schreef:Je bent waarschijnlijk immuun voor gezaag :?
Volgens sommigen wordt hier in Limburg anders nogal wat af gezaagd :lol: :roll: #-o :)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#33 Bericht door Wouter D »

tja, wat nu gezongen?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#34 Bericht door aiai »

spruitje schreef:aiaiai... waar je nu over begint, we hebben anders wel al een zelfrijdende 'velomobiel' in België... zie het andere actieve draadje onder veiligheid.
Ja, nee, ja, ho, wacht eens even.... Zelfrijdende auto's (en niet zelfrijzend, 21 oktober is net voorbij*) als in dat ze naast zelf rijden ook zo "sophisticated"** zijn dat ze op uitmuntende wijze veilig voor anderen en de inzittenden van de zelfrijdende auto aan het verkeer deel kunnen nemen. Tesla heeft enkele dagen geleden de eerste update verstuurd waarmee op de snelweg een en ander kan bijvoorbeeld. Handjes van het stuur en gaan met die banaan (erh, auto).

Als dat doorzet dan kan je dus als voetganger bijna zonder te kijken oversteken, want al die wagens houden rekening met al wat op en rond de rijbaan beweegt. En nooit meer ergernis over langzaam rijdende velomobielen op bijvoorbeeld bruggen in Gent, daar de inzittenden van die zelfrijdende auto's allemaal andere dingen doen dan op het verkeer letten en dus niet door hebben dat ze wat vertragen ;-)


*Back to the Future. Zelfrijzende auto.
** Slim vindt ik zo'n ontoepasselijk marketing woord. Slimme auto's, slimme huizen van de toekomst. Die zijn niet slim, die volgen voorgeprogrammeerde algoritmes. Complex, dat is het zeker. Slim is/zijn degene(n) die de toepassingen zien en via algoritmes realiseren.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#35 Bericht door crash-quest-dummy »

**zoals een slimme telefoon #-o
je wordt er hooguit dommer van :
- zoals bij de rekenmachine verleer je hoofdrekenen
- dankzij de GPS hoef je de weg niet meer te weten
- dankzij de agenda hoef je geen afspraken meer te onthouden (maakt werk wel werkbaarder bij beginnende dementie)
- en telefoonnummers van buiten kennen is ook al redelijk out.

Maar die slimmigheid heeft ook een voordeel. Binnenmiddenlang kan je dus als vanouds in je blote kont rondlopen : geen kat die het zal merken want iedereen zit in zijn zelfsturende outo te vegen op zijn veegmachien ... naturisme heeft de toekomst !
Stop Fueling Around

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#36 Bericht door Lex »

crash-quest-dummy schreef: naturisme heeft de toekomst !
Misschien dat we daar ook een vlagje aan kunnen hangen?? :evil:

TJ!
Supporter
Berichten: 17
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 10:04
Postcode: 9200
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#37 Bericht door TJ! »

Als ik met de trike naar Brussel Centrum ga, gebruik ik zo een vlaggetje.
http://www.traumvelo.de/bikeflagshop/fa ... -groesse-m
Met dan zowel bovenaan als onderaan een wapperend lint.

Die dingen zijn in Belgie ook wel te koop, oa bij Trike-Shop in Zonhoven.

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#38 Bericht door Helen »

TJ! schreef:Als ik met de trike naar Brussel Centrum ga, gebruik ik zo een vlaggetje.
http://www.traumvelo.de/bikeflagshop/fa ... -groesse-m
36€ voor een vlaggetje??? Toegegeven, is wel degelijk en reflecterend.
Het mijne is al voor de helft afgescheurd :?
Vermoedelijk is het bestemd voor kinderfiets-snelheid en niet voor velomobiel-snelheid.
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#39 Bericht door Wim -de roetsende »

Ik fiets nu veel in het donker en dan heeft een vlaggetje echt totaal geen nut.

Mocht je toch heel graag een vlaggetje willen, zorg er dan voor dat het licht geeft of reflecterend is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#40 Bericht door Helen »

Wim -de roetsende schreef:Ik fiets nu veel in het donker en dan heeft een vlaggetje echt totaal geen nut.
Toch wel! Vergeet niet wat het belangrijkste doel van het vlaggetje is 8)
Wim -de roetsende schreef:Mocht je toch heel graag een vlaggetje willen, zorg er dan voor dat het licht geeft of reflecterend is.
Goed plan :)
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

TJ!
Supporter
Berichten: 17
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 10:04
Postcode: 9200
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#41 Bericht door TJ! »

Helen schreef:
TJ! schreef:Als ik met de trike naar Brussel Centrum ga, gebruik ik zo een vlaggetje.
http://www.traumvelo.de/bikeflagshop/fa ... -groesse-m
36€ voor een vlaggetje??? Toegegeven, is wel degelijk en reflecterend.
Het mijne is al voor de helft afgescheurd :?
Vermoedelijk is het bestemd voor kinderfiets-snelheid en niet voor velomobiel-snelheid.
Het is inderdaad stevig materiaal, met reflecterende strips en reflectie het ding dat over de buis schuift.

36€ is zoals je zegt veel, zeker als je vergelijkt met een oranje kindervlagske of eentje met een disney-figuur op. Maar als dat is voor mijn veiligheid, dan is het me dat zeker wel waard. En ook op het totale budget voor mijn trike, is dit maar een peulschil

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#42 Bericht door PatRecumbent »

Op de Go-One heb ik een windzak(je). Een kleinere versie van wat ze op luchthavens gebruiken. Zoek je iets afwijkend, gewoon eens zoeken op "windsocks and spinners". Ze kosten minder dan € 36. Op de Go-One heb ik ook pinkende LEDs maar die geven enkel in het donker effect.

Op de Streetmachine staat een oranje kinderfietsvlag. Ik heb de mast niet ingekort en de Streetpmachine heeft een bevestigingspunt op de bagagedrager. Dus staat de vlag nogal hoog. Op halve hoogte hangt nu de ondertussen vuilgele vlag met zilverkleurige reflectoren.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: Vlaggetje!

#43 Bericht door scuri »

*
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#44 Bericht door CapoJan »

scuri schreef:En dan zijn ze gerust en is de discussie over. Dus als ik mijn kennissen, vrienden, collega's kan geruststellen, dan is dat voor mij een bijkomende reden. Ze uiten uiteindelijk enkel hun bezorgdheid over mijn lijf en leden en als ik hun bezorgdheid wat kan lenigen met een kleine ingreep, die misschien zelfs effectief zou kunnen zijn in het verkeer, waarom niet? Dit sociaal aspect wou ik even toelichten - voor wat het waard is. :wink:
Als het enkel daarvoor is, kan zo'n kinderfietsvlaggetje toch evengoed volstaan? Frontaal zie je van zo'n vlag toch amper iets.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: Vlaggetje!

#45 Bericht door scuri »

CapoJan schreef:
scuri schreef:
En dan zijn ze gerust en is de discussie over. Dus als ik mijn kennissen, vrienden, collega's kan geruststellen, dan is dat voor mij een bijkomende reden. Ze uiten uiteindelijk enkel hun bezorgdheid over mijn lijf en leden en als ik hun bezorgdheid wat kan lenigen met een kleine ingreep, die misschien zelfs effectief zou kunnen zijn in het verkeer, waarom niet? Dit sociaal aspect wou ik even toelichten - voor wat het waard is. :wink:
Als het enkel daarvoor is, kan zo'n kinderfietsvlaggetje toch evengoed volstaan? Frontaal zie je van zo'n vlag toch amper iets.
- het is niet enkel voor het sociale aspect, maar het speelt wel mee in mijn keuze; moest ik enkel het sociale aspect laten doorspelen in mijn keuze, dan zou ik zelfs geen ligfiets kiezen
- ik haat prutsdingen, liever wat meer sparen voor iets degelijk opdat het niet na een jaar aan flarden is gereten, ik ga ook ietske rapper én meer én verder én in slechtere weersomstandigheden rijden dan een kind
- frontaal: in hoeveel gevallen is er sprake van 100% frontaal; dat bestaat quasi niet; zelfs een tegenligger rijdt aan de andere zijde van een kaarsrechte baan. Langs achteren zie je ze wel degelijk.
- zelfs indien compleet frontaal: afhankelijk van de soort vlag/constructie wappert de vlag min of meer in verschillende richtingen, bij Bikeflags heeft men bewust gekozen om ze niet langs alle kanten teveel te laten wapperen - dus dan heb je gelijk - ze bieden daarom een smal wapperbandje aan dat juist wel heel erg windgevoelig is en langs alle kanten wappert
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie