Vlaggetje!

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#76 Bericht door Peter J »

Hopelijk komt het nooit zo ver dat een vlaggetje een verplicht accessoire wordt omdat één of andere idiote
politicus meermaals een velomobiel met zo'n vlagje heeft zien rijden en denkt dat dat veiliger is...
Het zou niet de eerste keer zijn dat slapende honden wakker gemaakt worden...
Zo bvb ben je in Spanje verplicht een helm te dragen... op een fiets kan ik me daar nog iets bij voorstellen
maar in een velomobiel met een functionele rolbeugel zie ik het nut hiervan totaal niet in...
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#77 Bericht door Peter J »

bicky schreef:
CapoJan schreef:Wat ik in het verleden las (Britse studie): hoe ervarener een automobilist, hoe gevaarlijker hij/zij wordt voor fietsers. :shock: De reden zou dit zijn: als automobilist scan je elk kruispunt op gevaar voor jezelf. Een fietser is geen gevaar, dus leer je erover te kijken.
De vraag is dus hoe je als fietser er gevaarlijker kan uitzien en een bedreiging kan vormen voor een auto.
een dikke bullbar voorraan?
Door een hologram om je heen te projecteren ? :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#78 Bericht door Helen »

bicky schreef:De vraag is dus hoe je als fietser er gevaarlijker kan uitzien en een bedreiging kan vormen voor een auto.
een dikke bullbar voorraan?
Er is een eenvoudige methode, mij aangeleerd op een cursus "Veilig fietsen in Brussel".
En ze werkt!

Wat moet je doen: niet strikt je lijn houden, maar soms een beetje wiebelen, zigzaggen, alsof je last hebt van zijwind.
Onvoorspelbaar bewegende fietsers zijn plots wél iets om mee rekening te houden 8)

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Vlaggetje!

#79 Bericht door Wim -de roetsende »

Helen schreef:Er is een eenvoudige methode, mij aangeleerd op een cursus "Veilig fietsen in Brussel".
En ze werkt!

Wat moet je doen: niet strikt je lijn houden, maar soms een beetje wiebelen, zigzaggen, alsof je last hebt van zijwind.
Onvoorspelbaar bewegende fietsers zijn plots wél iets om mee rekening te houden 8)

Dit vind ik dus echt een onvoorspelbaar (expres fout geschreven voor de taalpuristen onder ons) goede tip.

Past goed bij mijn strategie van op dezelfde plaats rijden als automobilisten doen.

Als hij/zij (=de automobilist) uitwijkt, dan ga ik ook aan de kant.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Plaats reactie