2de hands aankoop velomobiel

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: 2de hands aankoop velomobiel

#46 Bericht door CapoJan »

't Is inderdaad even wennen, maar eigenlijk kan het geen kwaad.

Met de A2 was het vervelender: na de ombouw zat in het achterwiel een NuVinci N360 naaf. Die weegt behoorlijk wat en de vering kon het niet bijbenen. In bochten op kasseien kon hij dan zowel heel enthousiast de hoek om huppelen of net rechtdoor willen. Maar ook dat went en je leert ermee spelen, zo lang je het gevoel niet hebt dat je de controle verliest.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 2de hands aankoop velomobiel

#47 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:Ik heb het idee dat een ballonband (lage druk) vooral hoogfrequente trillingen kan wegfilteren (klinkers, kasseien ...). De vering dient eerder om de grote klappen op te vangen.
In de week tijd dat ik met de WAW mocht rijden, heb ik bewust allerlei soorten wegen en fietspaden van uiteenlopende kwaliteit opgezocht. Asfalt, beton, klinkers, grind, kasseien... Van biljartglad tot pokdalig, en alles wat er tussenin zat. Als de WAW over door boomwortels opgeduwd asfalt vloog, vond ik het allemaal nog best te behappen. Kasseien werden evenwel een ander verhaal. Beleving is natuurlijk altijd wel een subjectief verhaal.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 2de hands aankoop velomobiel

#48 Bericht door Wouter D »

ik weet wat jij nodig hebt eeuwige. Een limit met paar zakken zand erin voor extra gewicht, dan heb je nergens meer last van. Indertijd ploegde ik er met een volgeladen limit door 5cm zand en denderde over kasseien dat het geen naam had.
het extra gewicht heb je nodig omdat je in vergelijking met mij maar een pluimpje bent
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 2de hands aankoop velomobiel

#49 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:ik weet wat jij nodig hebt eeuwige. Een limit met paar zakken zand erin voor extra gewicht, dan heb je nergens meer last van. Indertijd ploegde ik er met een volgeladen limit door 5cm zand en denderde over kasseien dat het geen naam had.
het extra gewicht heb je nodig omdat je in vergelijking met mij maar een pluimpje bent
:lol: :lol: :lol:

Alhoewel... Met de voorbije feestdagen achter de rug (en daar bovenop nog eens een familiefeest) moet je alvast een zandzakje minder rekenen! :oops: :oops: :oops: :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie