Gent - Aalst

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Gent - Aalst

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

Binnenkort moet ik voor een cursus enkele avonden in Aalst zijn. Een handvol jaren geleden zakte ik naar Aalst af om deel te nemen aan een toertocht van onze doorluchtige voorzitter. Toen volgde ik bij de doortocht de Schelde tot aan Schellebelle om dan langs binnenwegen Aalst te bereiken. Huiswaarts ging het, samen met Johan als gids, langs de Brusselse Steenweg. Recht op recht, maar ik heb er niet echt goede herinneringen aan: meestal "zelfmoordstrookjes", veel putten en bulten en flink wat rakelings zoevend verkeer.

http://www.gentseliggers.net/forum/view ... 785#p89785

Weet er iemand een alternatief voor de N9 tussen Gent en Aalst? Kort en toch veilig. Tijd voor toeristische ommetjes heb ik jammer genoeg niet.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Gent - Aalst

#2 Bericht door Wouter D »

De N9 heeft de laatste tijd wel betere fietspaden hoor, veel putten vind je daar niet meer in terug. maar het verkeer is er natuurlijk wel nog. Helaas weet ik geen alternatief dat niet veel langer is, tenzij je de trein neemt :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Gent - Aalst

#3 Bericht door KarelJ »

Je kan ook rond Oosterzele (waar je stijl omhoog moet langs zo'n moordstrookje) links afslaan (lichten) afslaan richting Lede. Veel scheelt dat niet in afstand, maar je vermijdt wel dat laatste stuk langs de N9 tot in Aalst.

N9 zal waarschijnlijk sowieso het kortst/snelst zijn.

Alternatieven langs de Schelde tot in Schellebelle (of zelfs Uitbergen) en/of zoveel mogelijk parallel aan de spoorwegen, zijn minder direct, maar wel aangenamer.

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Gent - Aalst

#4 Bericht door KarelJ »

Ik bedoelde dus Oordegem (en niet Oosterzele)

En de afslag die ik bedoel is richting "Smetlede" (naam straat voor af te slaan: Oordegemkouter)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Gent - Aalst

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

Bedankt voor alle tips, jongens. Door omstandigheden komt de cursus nog niet echt op gang, dus heb ik jullie suggesties nog niet op het terrein kunnen aftoetsen. 't Komt wel nog!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie