Helen - WAW 201

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#286 Bericht door eeuwige reiziger »

Helen schreef: Terug had ik twéé opgeladen batterijen. Ik heb zaaalig heel de Schelde afgedweild, hier en daar nog wat verkeerd gereden, maar dat gaf allemaal niet. En 50/h gereden tussen de auto's. Oh wat was dat leuk! Ben stiekem wel jaloers op die sterke mannen die dat zonder batterij kunnen, maar kom. Met moteurke is toch "the next best thing" =P~ \:D/
En waarom niet, he?! Soms bekruipt me het gevoel dat er in ligfietsmiddens niet altijd even positief wordt gedacht over ondersteuning. Voor sommigen lijkt het wel vloeken in de kerk. Nochtans opent ondersteuning volgens mij de weg naar een groter publiek. Het ligfietsgebeuren mag gerust een groot huis met veel kamers worden.

Welke actieradius heb je nu eigenlijk met die tweede batterij erbij?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#287 Bericht door Wouter D »

Helen schreef:Denk dat mijn sponsor daar niet mee akkoord is. Een ster doet wat teveel denken aan de directe concurrentie :-s
Je zou toch gewoon blauw reflecterende bollen kunnen gebruiken. Lichtblauw bvb. Aan beide zijden. Dan lijkt het op het BMW logo en heeft het een meerwaarde
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#288 Bericht door Helen »

eeuwige reiziger schreef:En waarom niet, he?! Soms bekruipt me het gevoel dat er in ligfietsmiddens niet altijd even positief wordt gedacht over ondersteuning. Voor sommigen lijkt het wel vloeken in de kerk. Nochtans opent ondersteuning volgens mij de weg naar een groter publiek. Het ligfietsgebeuren mag gerust een groot huis met veel kamers worden.

Welke actieradius heb je nu eigenlijk met die tweede batterij erbij?
Tja, je kan natuurlijk niet "eerlijk" vergelijken tussen kilometers met en zonder batterij, net zoals het geen eerlijke vergelijking is tussen mannen en vrouwen, of tussen iemand van 30 jaar en iemand van 50.

Actieradius is natuurlijk afhankelijk van terrein en snelheid, maar nu kan ik toch zorgeloos 140 km afmalen, en als ik zuiniger rij toch 180. Met de snellader (6A) kan je bij een tussenstop voor het eten op 1,5 uur je batterij weer volladen, dus dan gaat het wel vooruit :-)
Voor propere onderbroeken is er dan wel geen plaats meer in de WAW :lol:
spruitje schreef:
Helen schreef:Denk dat mijn sponsor daar niet mee akkoord is. Een ster doet wat teveel denken aan de directe concurrentie :-s
Je zou toch gewoon blauw reflecterende bollen kunnen gebruiken. Lichtblauw bvb. Aan beide zijden. Dan lijkt het op het BMW logo en heeft het een meerwaarde
Of gewone bmw-stickers, als dat nog gemaakt wordt in deze tijd :D

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#289 Bericht door Wouter D »

Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#290 Bericht door Helen »

Had ik al gezegd dat ik allergisch ben aan roze? En aan Hello Kitty? :twisted:

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#291 Bericht door Peter J »

Helen schreef:Had ik al gezegd dat ik allergisch ben aan roze? En aan Hello Kitty? :twisted:
Moeilijk mens :twisted: :roll: :lol: 8) [-o<
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#292 Bericht door fcapri »

ik ben nu met testen bezig om mijn interne accu (enkel voor verlichting, 12V 7,5Ah) op te gaan laden met zonnepanelen terwijl ik rondrij of de fiets in de fietsstalling staat (zon kan eraan).
ik weet niet of dit veel kan helpen maar zo zou je wel je autonomie (beperkt) kunnen optrekken. een gewone ebike verbruikt tussen de 5-10Wh per kilometer (een accu van 36V 10Ah heeft 360Wh en zou dus tussen de 36 en 72km ver geraken). met mijn 3 kleine zonnepaneeltjes (het zijn flexibele panelen van 24x14cm/stuk) zou ik ongeveer 1-2km/uur kunnen opladen.
als je dus 180km ver rijd aan gemiddeld 30km/h, dan zou je tijdens die rit 6-12km bijgeladen hebben met zonnepanelen. hoe meer rustpauzes ertussen, hoe meer bijgeladen :wink: .
als dit alles goed werkt, ga ik op zoek achter een soort panelen die je op de fiets kan kleven.
nuja, het plan was oorspronkelijk niet om aangedreven VM's te gaan opladen. als alles goed gaat hoef ik mijn 'licht' accu nooit meer aan de lader te hangen. ik doe ook al 3-4dagen (8-10uur fietsen) met 1 lading. en op die 10uur (+ tussentijd dat de fiets staat) geraakt mijn accu weer vol

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#293 Bericht door eeuwige reiziger »

fcapri schreef:ik ben nu met testen bezig om mijn interne accu (enkel voor verlichting, 12V 7,5Ah) op te gaan laden met zonnepanelen terwijl ik rondrij of de fiets in de fietsstalling staat (zon kan eraan).
Al een groenestroomcertificaat bij Tommelein aangevraagd? :wink: :D
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#294 Bericht door Helen »

Even meegeven dat ik met het oog op mijn reisje komende twee weken, toch een blog gestart ben. Da's namelijk de makkelijkste manier om wat fotootjes en eventueel een video aan het thuisfront door te geven: https://bmwaw.blogspot.be/

Let niet op de commentaar van mijn broer op de eerste post. Hij heeft het zo niet begrepen op ligfietsers en velomobielen, en vindt deze levensgevaarlijk en dat ze moeten verboden worden. Omdat hij wel eens met een grote vrachtwagen op stap is, krijgt hij de zenuwen van dat gebroed. Maar hij kan het wel grappig uitdrukken :D

Intussen ook gevonden hoe het kwam dat ik er nooit in slaagde om op een andere blog een commentaar te geven, niet als Google, Wordpress, Anoniem, noppes. Blijkt dat Google Chrome standaard de optie "Indirecte cookies en sitegegevens blokkeren" aanvinkt, en daardoor kon ik niet reageren op blogs van Blogger. Als ik dit uitzette, kon ik dus wel een reactie plaatsen.

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#295 Bericht door Obelix »

Ik zal regelmatig een kijkje nemen op je blog. Veel fietsplezier en wees voorzichtig.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#296 Bericht door Ronnius »

Heb een linkje gemaakt in mijn blog.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#297 Bericht door Helen »

Dankje Obelix!

Dankje Ronnius. Goed idee, ik zal mijn favoriete blogs er ook eens aan toevoegen.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#298 Bericht door bicky »

Helen schreef: do 03 mei 2018, 17:16Dankje Ronnius. Goed idee, ik zal mijn favoriete blogs er ook eens aan toevoegen.
Heb je blog ook aan de mijne toegevoegd.
Ik vind het idee alvast super en kijk uit naar je ervaringen.

Veel succes op je reis

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#299 Bericht door CapoJan »

Ook toegevoegd. Jan C doet hetzelfde (en dat weet je). Leuk idee, staat ook genoteerd om misschien ooit eens te doen. Maar dit jaar ga ik de ander kant uit :wink:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Helen - WAW 201

#300 Bericht door Helen »

Dankjewel Jan!
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Plaats reactie