Helen - WAW 201
-
- Junior
- Berichten: 59
- Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
- Postcode: 8800
- Velomobiel: WAW 428 - 2019
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Ik heb de korte neus en gelukkig maar, past maar net in onze garage. Was de WAW langer geweest zaten we met een probleem. Ik heb ivm de neus Brecht zijn advies gevolgd. Ik heb de korte neus en geen vering, dus ook korte staart. Esthetiek is 1 ding. Het praktische is ook ene en mss wel belangrijker.
Ik meen ook gelezen te hebben dat de korte staart ook kan met vering maar dat er onderaan wel extra materiaal moet worden weggenomen.
Ik meen ook gelezen te hebben dat de korte staart ook kan met vering maar dat er onderaan wel extra materiaal moet worden weggenomen.
-
- Neo Prof
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
- Postcode: 9860
- Fiets: Ice Sprint 26
- Locatie: Gijzenzele
- Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Of je bekijkt ook eens een foto van een WAW met vering en korte neus, zonder dat er photoshop aan te pas komt
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 799
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Dankjewel! Dat ziet er prima uit.
Nu moet ik me nog afvragen of ik een voetengat wil.
In de winter sluit ik het af, in de zomer laat ik het open voor verluchting. Maar ik rij soms toch niet traag genoeg door een plas, met het bekende gevolg.
Zijn er mensen met een korte neus zonder voetengat die als test eens door een plas willen knallen en me laten weten of hun broek echt droog blijft? Geen kiertje, geen spleetje dat toch een klets water doorlaat? Dat heb ik nu ook mét deksel nog steeds.
Nu moet ik me nog afvragen of ik een voetengat wil.
In de winter sluit ik het af, in de zomer laat ik het open voor verluchting. Maar ik rij soms toch niet traag genoeg door een plas, met het bekende gevolg.
Zijn er mensen met een korte neus zonder voetengat die als test eens door een plas willen knallen en me laten weten of hun broek echt droog blijft? Geen kiertje, geen spleetje dat toch een klets water doorlaat? Dat heb ik nu ook mét deksel nog steeds.
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/
-
- Junior
- Berichten: 59
- Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
- Postcode: 8800
- Velomobiel: WAW 428 - 2019
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Toen ik de WAW ben gaan ophalen door enkele plassen gereden en alles droog gehouden. De korte neus overlapt onderaan het centrale deel volledig. Lijkt me straf als er langs door nog water binnen spat. Pas als je in plassen gaat rijden die dieper zijn dan de hoogte ga je het vlaggen hebben. Maar tis nog altijd een fiets en geen duikboot. (Al denken mijn kinderen van wel )
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 799
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Ha da's interessant. Mijn huidig voetengat deksel laat nog water door omdat het er bovenop ligt. De korte neus sluit onder de body, vandaar.
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/
-
- Neo Prof
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
- Postcode: 9860
- Fiets: Ice Sprint 26
- Locatie: Gijzenzele
- Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Toch nog een aandachtspunt ivm natte voeten: als je langdurig (nu ja, langer dan enkele minuten) in de regen of op nat wegdek rijdt, dan komt er toch nog nattigheid binnen via de wielkasten. En dit ter hoogte van de doorsteek van de stuurstangen. Op die manier had ik dan altijd nog enkele plasjes staan in de neus, onder de voeten. Daar waar normaal het voetengat zit.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om twee kleinere gaten te boren in de bodem van de verkorte neus: opspattend water zal nu niet door die gaatjes naar binnen komen, maar water binnenin kan wel naar buiten stromen. Behalve op die momenten dat het water ook veel zand en andere bestanddelen bevat. Dan gaan de gaatjes dichtslibben. Dus moet ik ('s winters) regelmatig de neus even vrij maken van zand/aarde.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om twee kleinere gaten te boren in de bodem van de verkorte neus: opspattend water zal nu niet door die gaatjes naar binnen komen, maar water binnenin kan wel naar buiten stromen. Behalve op die momenten dat het water ook veel zand en andere bestanddelen bevat. Dan gaan de gaatjes dichtslibben. Dus moet ik ('s winters) regelmatig de neus even vrij maken van zand/aarde.
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 799
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Oké bedankt voor de info!
Ik heb nog wel tijd om erover te denken.
En is het zonder voetengat (En met spai veronderstel ik) niet te warm vandaag? Nu heb ik wel deugd van het windje langs het voetengat.
Ik heb nog wel tijd om erover te denken.
En is het zonder voetengat (En met spai veronderstel ik) niet te warm vandaag? Nu heb ik wel deugd van het windje langs het voetengat.
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 799
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Aargh...onderweg ben ik steeds doof en blind, diep in gedachten verzonken
Waar heb ik je gemist?
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/
- Obelix
- Neo Prof
- Berichten: 203
- Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
- Postcode: 2890
- Fiets: Carbon Strada 321
- Velomobiel: Carbon Strada 321
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Vlak aan die immense stelling.
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 799
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Ha, 's ochtends dan? Waar ze de passerel gaan bouwen tussen Forumgebouw en het oude gebouw?
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
ik lees met verwondering mee. water binnen via de voetgaten en stuurstangen
wat een waw rijder lijden kan.
met mijn mango heb ik deze problemen nog nooit ervaren.
enkel een beetje water via de achteras maar een stukje ducktape heeft dit probleem verholpen
wat een waw rijder lijden kan.
met mijn mango heb ik deze problemen nog nooit ervaren.
enkel een beetje water via de achteras maar een stukje ducktape heeft dit probleem verholpen
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 799
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Tja, moesten ze een Mango met tankbesturing en ondersteuning maken, zou ik het misschien wel overwegen.
Maar tot nader order doen ze dat niet. En gezien het maar 7% van de tijd regent weegt dat dus niet door
Maar tot nader order doen ze dat niet. En gezien het maar 7% van de tijd regent weegt dat dus niet door
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/
- Obelix
- Neo Prof
- Berichten: 203
- Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
- Postcode: 2890
- Fiets: Carbon Strada 321
- Velomobiel: Carbon Strada 321
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Waarom zo verzot op die tankbesturing? Dit is net 1 van de redenen waarom mijn eventuele nieuwe VM opnieuw voorzien zal zijn van een simpele stuurknuppel. Ik heb vorig jaar kort met enkele WAW's gereden, en ja, op rechte stukken is zo'n tankbesturing zeer fijn - kijk mama, zonder handen - maar wanneer ik moest manoeuvreren was ik niet 100% gerust. Mogelijk is dit louter gewoonte?Helen schreef: ↑wo 19 jun 2019, 22:06 Tja, moesten ze een Mango met tankbesturing en ondersteuning maken, zou ik het misschien wel overwegen.
Maar tot nader order doen ze dat niet. En gezien het maar 7% van de tijd regent weegt dat dus niet door
Water heb ik ook nog nooit binnen gehad, behalve die ene keer toen ik door een veel te diepe plas scheurde