Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#121 Bericht door rik »

Brechtix schreef:
rik schreef:Blijkbaar heb jij dan wel de juiste informatie? Dan begrijp ik echt niet waarom je ze hier niet neerzet. Dat kan toch alleen maar een goede zaak zijn?
Ik heb genoeg informatie om te weten dat ik niet genoeg informatie heb om tot sluitende conclusies te komen.
I rest my case!
DF 269
Ice sprint1 26"

sailor11647
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 19:49
Postcode: 8370
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#122 Bericht door sailor11647 »

Brechtix schreef:
Martin schreef:Die van mij is verzekerd onder de familiale met een motor tot 0,3kw en ja, een gashendel om zonder te trappen te kunnen rijden.
Proficiat, weer een stapje in de goede richting. Ik heb je facebookfoto gedeeld op onze fb-pagina en zal er onze cliënten naar verwijzen. Misschien kan je in een apart topic eens je werkwijze en referenties uit de doeken doen.

Wij ontwerpen dikwijls maatwerk voor klanten met een beperking, en een gashendel is dan soms nodig.
mss toch nog eens nagaan wat de wet zegt om als fiets op de baan te mogen
max 0.25kw
mits trappen niet sneller ondersteunen dan 25 km/u
zelfs als je verzekering het dekt (wat ik betwijfel in geval van ongeval) dan nog ben je niet in orde met de wet
en de wet heeft nu eenmaal meer te zeggen dan de verzekering

pimpampet
Junior
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 nov 2014, 0:11
Postcode: 2300
Fiets: waw022
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#123 Bericht door pimpampet »

Natuurlijk geeft een verzekering op zich nog altijd geen recht om gebruik te maken van de openbare weg.

Er zijn altijd meerdere voorwaarden die dienen voldaan te zijn; zo zijn er vast ook voertuigen die volgens de wet perfect op de baan mogen, maar waarvoor je geen betaalbare verzekering voor kunt krijgen.

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#124 Bericht door wout »

met grote verbazing dit topic gelezen, vooral dan de vele vooroordelen :shock:

1)
gazetteklap wordt hier bekeken als feiten [-X ik heb al veel kwakkels gelezen in de gazette
nadat mijn zoon zijn eerste overwinning beet had als wielrenner verscheen er een artikel in het nieuwsblad, het laatste nieuws en in L' Avenir geen enkele krant slaagde erin om een artikel te schrijven zonder fouten, meer zelfs de beide Vlaamse kranten schreven een soort interview zonder ooit mijn zoon te hebben gecontacteerd :!:
2)
de snelheid van de VM is bepaald door een agent die met eigen voertuig naar zijn werk reed (alez volgens de gazette dan)
mocht dit kloppen dan gaan ze de snelheidsovertreding nooit hard kunnen maken ( privé auto is niet geijkt)
3)
en dan is er de perceptie ... de snelheid van een VM wordt zeer vlug verkeerd ingeschat omdat we zo laag en zo ongewoon zijn , zelf haal ik (op het vlakke) nooit snelheden boven de 50 en toch denken velen dat ik ruim 60 rij

4)
en vergeet niet dat men nog steeds onschuldig is tot het tegendeel bewezen is en niet omgekeerd!
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#125 Bericht door CapoJan »

wout schreef:met grote verbazing dit topic gelezen, vooral dan de vele vooroordelen
Amen to that... Mensen geloven graag spectaculaire artikels. Zoveel is duidelijk.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#126 Bericht door aiai »

Ik geloof er ook geen biet van. Politie krijgt mij nooit te pakken. Ik ben veel te snel voor ze in mijn Alleweder ;-)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#127 Bericht door Wouter D »

Naar verluid gaat het verhaal van de "overtreder" iets anders...

Hij is aan het rijden op de weg aan normale snelheid. Als er een auto achter hem blijft hzngen versnelt hij om deze niet te veel op te houden... Hij wil echter niet inhalen. Dus blijft hij versnellen om snel een mogelijk te vind om uit te wijken. Als hij die dan uiteindelijk vind, blijkt de auto helemaal niet te willen inhalen... Meer nog. De auto stopt ook en maakt aan om uit te stappen... Dat is het ongeveer. Het vervolg is bekend..
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#128 Bericht door erde »

De enige waarheid en het juiste in een krant, is de datum en de prijs :lol: :lol: :lol: #-o
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#129 Bericht door rik »

spruitje schreef:Naar verluid gaat het verhaal van de "overtreder" iets anders...

Hij is aan het rijden op de weg aan normale snelheid. Als er een auto achter hem blijft hzngen versnelt hij om deze niet te veel op te houden... Hij wil echter niet inhalen. Dus blijft hij versnellen om snel een mogelijk te vind om uit te wijken. Als hij die dan uiteindelijk vind, blijkt de auto helemaal niet te willen inhalen... Meer nog. De auto stopt ook en maakt aan om uit te stappen... Dat is het ongeveer. Het vervolg is bekend..
Doet niks af aan het feit dat hij veel te hard heeft gereden met ondersteuning.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#130 Bericht door Beinsberger E »

rik schreef:
spruitje schreef:Naar verluid gaat het verhaal van de "overtreder" iets anders...

Hij is aan het rijden op de weg aan normale snelheid. Als er een auto achter hem blijft hzngen versnelt hij om deze niet te veel op te houden... Hij wil echter niet inhalen. Dus blijft hij versnellen om snel een mogelijk te vind om uit te wijken. Als hij die dan uiteindelijk vind, blijkt de auto helemaal niet te willen inhalen... Meer nog. De auto stopt ook en maakt aan om uit te stappen... Dat is het ongeveer. Het vervolg is bekend..
Doet niks af aan het feit dat hij veel te hard heeft gereden met ondersteuning.
Ik vind het maar een vreemd verhaal, ik zou in zijn plaats nooit versnellen, zeker als er plaats genoeg is voor de auto om voorbij te steken, en dan stoppen voor een auto waaraan je niet kan zien of het wel politie is zou ik zeker niet doen, en uitstappen zeker niet.
Iedereen kan zich uitgeven voor politie zeker in deze tijden.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#131 Bericht door Peter J »

Tijdens de LiA-maidentrip heb ik ook een heel ander verhaal gehoord dan wat in de krant stond... Het is het zoveelste "verhaal"...
De enige die werkelijk weet wat er gebeurd is is de bestuurder van het desbetreffende voertuig maar die hult zich in stilzwijgen...
Heeft hij daar redenen voor ? Allicht wel, zolang een zaak in onderzoek is lijkt het mij raadzaam niet te veel te vertellen tenzij
aan de onderzoekers...
Zullen we ooit te weten komen wat er exact gebeurd is die bewuste dag op de Haachtsesteenweg... ik denk het niet...
Waar dit voorval wel voor zorgt is negatieve aandacht en daar word ik niet blij van...
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#132 Bericht door Wim -de roetsende »

Peter J schreef: Waar dit voorval wel voor zorgt is negatieve aandacht en daar word ik niet blij van...
En daar ben ik het nou voor de volle 100% mee eens.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#133 Bericht door aiai »

Dus laat ons van iets negatiefs iets positiefs maken en stellen:"Ja maar wat als je met een Range Rover met die snelheid door de bebouwde kom zou zijn gescheurd? Dat is veel gevaarlijker!"

Om zo niets af te doen aan de overtreding en het gevaar die de snelle fiets waarschijnlijk heeft opgeleverd, maar wel te attenderen dat met nog me gewicht dezelfde snelheid rijden meer gevaar op kan leveren.

Voor de echte muggenzifters kunnen we uiteraard aangeven dat tijdens deze overtreding de milieu- en indirecte gezondheidsschade vele malen lager was dan die de volgende agent in zijn heet opgeleverd.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#134 Bericht door Wouter D »

Peter, je hebt wel gelijk hoor, als ik nu tegen kennissen uitleg dat ik met een velomobiel rijdt, zeggen ze altijd:" zoals deze in steenokeerzeel met een flinke moteur erin....pfff;;;Neen zonder moteurke stoemeling!!!!
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#135 Bericht door bicky »

spruitje schreef:Peter, je hebt wel gelijk hoor, als ik nu tegen kennissen uitleg dat ik met een velomobiel rijdt, zeggen ze altijd:" zoals deze in steenokeerzeel met een flinke moteur erin....pfff;;;Neen zonder moteurke stoemeling!!!!
bij mij ligt er flinke biomotor in die 50km/u kan halen.

Plaats reactie