Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
rudyB
Supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: di 27 jun 2017, 15:22
Postcode: 3140
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#151 Bericht door rudyB »

Vooral meer en jij ook trouwens :-)

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#152 Bericht door aiai »

Gefeliciteerd Rudy, ik ben blij voor je dat dit achter de rug is en je weer lekker verder kan fietsen.

V.w.b. het niet kennen van de verkeersreglementen, dat klopt. Ook in Nederland ben ik staande gehouden door agenten die de betreffende regels niet kenden. Ik neem ze dat overigens ook niet kwalijk omdat zij bijna noooit geconfronteerd worden met situaties waarin die reglementen van toepassing zijn icm de ernst van die sitiuaties.

Wel ben ik erg blij voor je dat het vanuit onkunde testen doen met je velomobiel verder geen nadelige gevolgen voor jou en het rijwiel hebben gehad op de stress na. Dat testen en koppig doorzoeken naar een reden om een zaak tegen je te starten (en dat ook doen!) vind ik het meest storende aan het hele verhaal. Fouten maken komt voor, ook bij de politie, maar wees dan zo professioneel om dat op tijd toe te geven en niet door te blijven hameren om uiteindelijk door een rechter afgehamerd te worden.

Fiets ze!

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#153 Bericht door marksje »

rudyB schreef:..... (en dat ook in het verslag gezet, de idioten !) .....
punt 1 : In een politioneel verslag (of een proces verbaal) of in de bijlage bij het PV ( bvb een verslag van een "deskundige") moet gewoon de waarheid staan hoe "dom" die ook is.
punt 2 : Oppassen met "idioten" want die kunnen soms nog eigenaardig uit de hoek komen.

:wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

gentenoare
Junior
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 18:04
Postcode: 3040
Fiets: WAW 263
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#154 Bericht door gentenoare »

Fijn zo, blij dat je terug de weg op kan en ook blij voor mezelf,
ik passeer 6 keer per week aan politiekantoor Steenokkerzeel (tot zoverre nog maar 1 keer gestopt door de politie, met heel wat discussie maar zonder gevolg).
Wellicht laten ze me nu in de toekomst fijntjes met rust.
E WAW 263

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#155 Bericht door eeuwige reiziger »

aiai schreef:Dat testen en koppig doorzoeken naar een reden om een zaak tegen je te starten (en dat ook doen!) vind ik het meest storende aan het hele verhaal. Fouten maken komt voor, ook bij de politie, maar wees dan zo professioneel om dat op tijd toe te geven en niet door te blijven hameren om uiteindelijk door een rechter afgehamerd te worden.
Schuif toch niet te snel de politie de schuld in de schoenen! De politie beslist niet om een zaak voor de rechter te brengen. In die rechtsgang zijn er immers nog andere partijen van het overheidsapparaat betrokken. Het is aan het parket tot strafvordering over te gaan. Niet aan de politie.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#156 Bericht door fcapri »

de politie doet de vaststellingen. die zien een velomobiel aan 70km/h op de busstrook en houden die tegen. die fiets blijkt een motortje te hebben om zo snel te gaan. in de belgische wetcode staat dat je met een ebike maar 25km/h mag en dat daarna de hulpaandrijving moet wegvallen. op basis van die wetten zal de politie een PV maken.

als de fout ernstig genoeg is wordt dat doorgestuurd en zal er hogerop bepaald worden of er vervolgt wordt. voor de politie (of andere) rechtbank kan je dan proberen je gelijk te halen. in dit geval dus met europese verorderingen die boven de belgische wet staan.
de europese verordering is slecht omgezet naar lokale wegcode waardoor je dergelijke problemen en gaten in de wet krijgt.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#157 Bericht door eeuwige reiziger »

fcapri schreef:de politie doet de vaststellingen. die zien een velomobiel aan 70km/h op de busstrook en houden die tegen. die fiets blijkt een motortje te hebben om zo snel te gaan.
#-o

Euh, zijn we geen cirkeltjes aan het draaien? Was dat nu juist niet de gazettenpraat?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#158 Bericht door Helen »

Zo is dat. De oudgedienden van het forum kennen intussen de ware toedracht, het is vermoeiend om steeds weer tegen de gazettenpraat te moeten ingaan, zeker op het ligfietsersforum zelf...

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#159 Bericht door Peter J »

Helen schreef:Zo is dat. De oudgedienden van het forum kennen intussen de ware toedracht, het is vermoeiend om steeds weer tegen de gazettenpraat te moeten ingaan, zeker op het ligfietsersforum zelf...
:roll: :mrgreen: :roll: :mrgreen: :roll: :mrgreen:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#160 Bericht door Helen »

Het volledige topic lezen vooraleer een mening te spuien helpt ook altijd.

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#161 Bericht door fcapri »

gazettenpraat? ik geef enkel een reactie op dit
Schuif toch niet te snel de politie de schuld in de schoenen! De politie beslist niet om een zaak voor de rechter te brengen. In die rechtsgang zijn er immers nog andere partijen van het overheidsapparaat betrokken. Het is aan het parket tot strafvordering over te gaan. Niet aan de politie.
waarbij ik dan enkel zeg dat de agenten een vaststelling doen, ze zien een fiets aan 70, ze vonden een motortje erin....

het had evengoed kunnen verlopen dat die meest moest naar het bureau, dat ze daar die europese verordering opzoeken en dat hij weer mocht vertrekken

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#162 Bericht door eeuwige reiziger »

fcapri schreef: waarbij ik dan enkel zeg dat de agenten een vaststelling doen, ze zien een fiets aan 70 ...
:roll:

In Monopoly hebben ze daar een bepaalde kanskaart voor...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#163 Bericht door marksje »

eeuwige reiziger schreef:....
Schuif toch niet te snel de politie de schuld in de schoenen! De politie beslist niet om een zaak voor de rechter te brengen. In die rechtsgang zijn er immers nog andere partijen van het overheidsapparaat betrokken. Het is aan het parket tot strafvordering over te gaan. Niet aan de politie.
...en het parket, hier het "openbaar ministerie", is de vertegenwoordiging van de "Belgische bevolking" in de zaak; dus die brengt de zaak voor de rechter in naam van de Belgische bevolking en dat is ... gij en ik :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#164 Bericht door Ronnius »

marksje schreef:...en het parket, hier het "openbaar ministerie", is de vertegenwoordiging van de "Belgische bevolking" in de zaak; dus die brengt de zaak voor de rechter in naam van de Belgische bevolking en dat is ... gij en ik :wink:
Dan hadden ze beter eerst aan mij gevraagd wat ik ervan dacht.
Kon ik hen vertellen dat het nutteloos was, als ik al in staat was om ook maar iets te zeggen van het lachen.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie