Gent centrum vanaf Zelzate.

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Ringvaartweg-Wondelgem

#16 Bericht door eeuwige reiziger »

Ronnius schreef:Bedankt voor de uitleg.
Ik had al eerder willen zien dat er een soort "short cut" moest zijn via de Kaleweg.
Maar deze is er dus wel degelijk.

Verder wist ik niet goed welke kant van de Langerbruggestraat ik op moest
om naar de Ringvaartweg te komen. Ik had dus voor de slechtste kant gekozen.
Blijkbaar gaan de hooggeleerde verkeersdeskundigen en de weledele politieke verantwoordelijken ervan uit dat de Ringvaartweg niet geschikt is als fietsverbinding. Op de laatste update van de fietskaart van de Gentse Haven staat het jaagpad niet aangeduid, wel de R4.

http://oost-vlaanderen.be/docs/nl/yz/12 ... st2014.pdf

Begrijpe wie begrijpen kan, want het gaat nochtans om een heel veilige en aangename verbinding. Of verzet de Gentse haven zich hier tegen? Aan het kruispunt met de brug staat er immers een groot bord dat niets aan de verbeelding over laat:

Afbeelding
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Gent centrum vanaf Zelzate.

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

joop schreef:Nog altijd ben ik op zoek naar de gemakkelijkste en veiligste fietsroute om vanaf Zelzate West in Gent te komen, met name de Ferdinand Lousbergskaai. De tunnel onder de R4 in Zelzate rij ik sinds kort =D> Flitsend door en tot aan Elslo gaat het fluitend. Wat een prachtig fietspad!
Opgelet!
Fietspad langs R4 tussen Pastorijstraat en Drogenbroodstraat onderbroken
Niet toegankelijk van 15 februari tot 18 maart

In opdracht van Elia wordt er een nieuwe hoogspanningskabel aangelegd tussen de Eliasite in Langerbrugge en een nieuw onderstation in de Pastorijstraat. Tijdens die werken is het fietspad langs de R4, tussen het kruispunt met de Pastorijstraat en de Drogenbroodstraat niet bruikbaar. De werken vinden plaats van maandag 15 februari tot en met vrijdag 18 maart.

De hoogspanningskabel komt grotendeels onder en langs het fietspad langs de R4. Tijdens de werken wordt het fietspad ingenomen door kranen en machines. Het is dan niet veilig om daar fietsers door te laten. Er is daarom noodgedwongen besloten tijdelijk het fietspad af te sluiten tot na de werken.

De ondergrondse hoogspanningskabel komt vanaf de Pastorijstraat tot aan de overzijde van de Zwedenstraat. Daar wordt er een onderboring uitgevoerd. De kabel gaat daar onder de R4 door en dan verder via de Finlandstraat naar de Doornzeelsestraat en doorheen het koppelingsgebied Langerbrugge tot de Eliasite.
http://www.evergem.be/nieuwsdetail.aspx?id=4161
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie