Interessant, bedankt voor de info en de link naar de foto's.Mugtango schreef:@ KarelJ : ja ik koos voor de extra kettingbescherming. Dat is niet de volledige kap zoals die vroeger bij de WAW's zonder achtervering om de ketting heen zat, maar eerder een bescherming tegen opspattend vuil afkomstig van je wiel.
zie http://www.katanga.eu/waw-300/ vanaf de 6 de foto, dat zwarte deel rechts van het wiel
Mijn 24V accu's van m'n waw hebben hun beste tijd gehad en ik ben nu aan het twijfelen om een nieuwe 24V accu te kopen, of een 36V accu + nieuwe middenmotor. Daarnaast zou een Rohloff interssant kunnen zijn.
Als ik dan alles optel vraag ik mij af of ik niet beter m'n huidige waw verkoop en een nieuwe koop met de opties die ik wil (+ met kettingbeschermer, lichten in neus, betere afwerking, eventueel vering (die ik nu niet echt mis), ...)
Als ik voor een volgende velomobiel bij de waw blijf en niet b.v. een quattrovelo koop (die ik ook interessant vind), dan kan ik natuurlijk op m'n huidige waw al de nieuwe motor, accu, rohloff plaatsen en die dan ooit overbouwen naar de nieuwe. Allemaal keuzes waar ik eens goed moet over nadenken...
Ik twijfel ook nog steeds of ik bij een e-ondersteunde velomobiel blijf in de toekomst. Met de de komende jaren nog geplande fietswegen, zou ik in theorie in de toekomst een vrij vlakke rit naar het werk kunnen hebben en dan is de e-ondersteuning misschien niet meer nodig (wel nog handig). Nu heb ik enkel een vlakke rit als ik 10 km extra rond rijd.